rukahs Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 (endret) Hei, Leste litt i tråden under om nybegynner som var ute etter kamera til rundt 5 lapper, jeg er på utkikk etter omtrent det samme til ca 5-7 lapper. Jeg er nybegynner, har ikke peil på instillinger eller utrykk innen foto 'bransjen'. Har et Canon 300D speilrefleks som har liggi å samla støv i noen år. Som jeg brukte på 'auto' mode stortsett 99% av tiden. Har nå bestemt meg for å gjøre fotografering til en hobby. Jeg er en flittig bruker av youtube og google når jeg skal kjøpe nye ting (reviews, best i test osv). Har vell egentlig bestemt meg for Sony a6000, har enda ikke klart å finne et "dårlig" review på dette kameraet. Men om noen har tips, eller erfaring å dele så er det kjekt. Jeg vet mange er opphengt i sine merker, her er ting jeg ser etter i et kamera: * Enkelt å bruke for en nybegynner * WiFi * Ikke så stort som et speilrefleks * Rundt 7 lapper (hadde ikke skada med 5-6) * Bra kvalitet både med video og foto Fra de reviews og tester jeg har lest så oppsummerer dette et a6000 fra Sony men tar gjerne imot erfaringer. http://www.lydogbilde.no/test/sony-a6000 - Morten Endret 24. august 2014 av rukahs Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Du kan virkelig ikke bomme om du går for A6000 i mine øyne. Utrolig flott kamera med "alt" man trenger Lenke til kommentar
rukahs Skrevet 24. august 2014 Forfatter Del Skrevet 24. august 2014 (endret) Du kan virkelig ikke bomme om du går for A6000 i mine øyne. Utrolig flott kamera med "alt" man trenger Høres bra ut Titta litt på - lurer på hvordan kvaliteten på bilder og video blir mellom disse 2 modellene (Samsung NX30), tror du det er ca likt? En sammenlikning på elkjøp, jeg har såpass lite peil på slike spesifikasjoner men det virker relativt likt? http://www.elkjop.no/INTERSHOP/web/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/ViewProductCompare-Start?products=NX30BLK@store-elkjop|DSLTA6000KBLK@store-elkjop Endret 24. august 2014 av rukahs Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 (endret) Det er lett å bare fokusere på kamerahusene, men det er to områder der det er stor forskjell på Sony og Samsung: - Objektivene er forskjellige, både i størrelse og ytelse. Selv liker jeg godt de små og skarpe pancake-objektivene til Samsung, men det er få Samsung-objektiver som har bildestabilisering. - Firmware kan regelmessig oppdateres på Samsung for å rette feil, komme med forbedringer eller nye funksjoner. Sony leverer (nesten) aldri firmware-oppdateringer til kamera (eller andre ting, bortsett fra til mobiler). Etter hvert som kameraene blir mer og mer avansert så blir dette viktigere. Det er ingenting som er så surt som en begrensning/bug i software på kamera som ikke fjernes, men den er selvfølgelig fjernet på neste modell hvis man vil kjøpe denne... Endret 25. august 2014 av Frobe Lenke til kommentar
boff1 Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 a6000 har kun en feil : det bråker. Om det ikke har betydning for ditt valg så løp og kjøp. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 a6000 har kun en feil : det bråker. Om det ikke har betydning for ditt valg så løp og kjøp. Forklar litt nærmere hva du mener med bråker? Ikke merket noe særlig bråk jeg. Veldig fornøyd med A6000 med 16-70 Zeiss objektivet. 1 Lenke til kommentar
boff1 Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Det har ikke noe silent-mode slik som f.eks. A7s eller GX7. På visse steder og situasjoner er det litt guffent å tiltrekke seg oppmerksomhet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå