jrz Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Hei. Jeg har lagt en UTP KAT5 kabel (Vanlig ethernet med rj45 plugger) mellom 2 hus. I den ene enden er det en Dlink DI 614+ rev. B. I den andre enden er det en 3com 5ports hub og en pc. Jeg får ikke kontakt. På 3comen så får jeg 3 korte grønne blink og en lang oransj. Hva betyr den feilmeldingen ? Jeg har prøvd med to forskjellige kabeltestere, og begge sier at alt skal være ok. Alle ledere er grei. Det virker like vel ikke!! Kabelen er 80 meter lang og er lagt i plastrør i jord. Noen som kan tenke seg ? Lenke til kommentar
ntfs Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Du må ha en ting til å forsterke signalet i kabelen, som feks en veggboks. Stekningen er for lang for billig datautstyr til å lese.. Lenke til kommentar
The Cable Guy Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 (endret) kabelen kan vere for lang, vis du he laga den sjøl så e de max 75meter men nor de e produsentane he laga dei kan den gå over 100 meter de kan de vere du må ha kobla kabelen i rett port i huben den heite som regel Switch fordi du he ein ruter de akkurat samme som du skulle linka to switch:ide: Ei he vore med og strekt en kabel mellom to hus den va berre på 50meter og de funka! du he no trådlaus anntenne på rutern:ide: De kosta ca like masse for 80meter kabel som eit trådlaus kort eller kan du kjøpe en Wireless Access Point då he du heile pakken *grin* hei johan ole her Endret 26. oktober 2003 av The Cable Guy Lenke til kommentar
jrz Skrevet 26. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2003 går ikke med wlan der. har prøvd. kabelen er vel omtrent 60 meter. hmm.. tp tester sender vel ganske sterke signal, så jeg får ikke brukt det til å finne ut om det går for mye tap i kabelen.. Ringe bravida i morgen Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Hei. Jeg har lagt en UTP KAT5 kabel (Vanlig ethernet med rj45 plugger) mellom 2 hus. Du er 100% sikker på at du har koblet den korrekt i henhold til koblingsskjema? Likt i begge ender duger ikke. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 ikke? Hvis du tenker på RJ-plugger slik jeg forsto så er det _svært_ viktig at du kobler etter skjema, hvis ikke vil kabelen stort sett ikke fungere når du får litt lengde på den. Lenke til kommentar
jrz Skrevet 26. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2003 Har noen noen gode koblingsskjema da? Lenke til kommentar
The Cable Guy Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Her he du ei side korleis du laga en nettverks kabel *grin* http://www.duxcw.com/ Lenke til kommentar
jrz Skrevet 26. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2003 (endret) kom på at det var like greit å koble etter en av de 1000vis av ferdigkabler som ligger her. Endret 26. oktober 2003 av zyrtech_ Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Kabeltester vil jo bare teste at det er korrekt forbindelse mellom hver pinne. Det den ikke tester er tvistinga. Hvis du kobler på "letteste" måte så blir ikke parene tvistet rett. Du må følge skjema. http://yoda.uvi.edu/InfoTech/rj45.htm Lenke til kommentar
jrz Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 Det virka nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå