tilstad Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Hvordan lagrer man en 2,7 Mb fil på disketter når dette er i en fil? Har hørt at det skulle la seg gjøre med Winzip 8.0 , men det fant jeg ingen valg/muligheter til. [ Denne Melding var redigert av: tilstad på 2002-02-20 16:14 ] Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Finn tak i pkzip, der har du en kommando for å gjøre det. Skriv pkzip -? eller pkzip /? for å finne den eksakte switchen du må bruke (husker den ikke selv) Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 du må komprimere disketten, høyreklikk på stasjonen, men ikke alle maskiner kan dette Lenke til kommentar
rXtotal Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Nå du skal pakke filen med WinZip og velger at du skal lagre den på stasjon a: får du valget "Multiple Disk Spanning". La denne stå på Automatic, og du vil få beskjed om når du skal sette inn neste diskett. Lenke til kommentar
telifia Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 bruk winace og velg å lage flere filer på 1,2mb feks... Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 For å lagre en 2.7Mb fil på disketter, deler man filen. Det krever egen software for å dele og kombinere filer. Jeg bruker Wincommander, som kan hentes i prøve versjon på nettet. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Hei! Det går og bruke winzip når ein skal få ei 2,7mb fil inn på disketter.. Da deler winzip opp fila og fordeler fila på to eller fleire disketter.. Lenke til kommentar
Kina bill Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Winace fikser den biffen der. Svært enkelt å bruke. http://www.winace.com Etter installasjon: Høyreklikk på fila og velg Add to, gå til options. Her kan du velge om fila skal deles og passe en diskett eller for den sak skyld en cdrom osv. Her velger du også hvilket format fila skal pakkes i. Rune. Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 20. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2002 Joda, winzip klarte visst å pakke den på 2 disketter, gikk av seg selv det...var bare det at når jeg skulle installere skiten på En Dell-lap, med xp-home, sier den bare at det har kommet en uventet explorerfeil og må lukke..er ikke winzip helt kompatibel med xp-home kanskje? Fikk pakket ut og kom akkurat til å skulle begynne å installere når feilen kommer. Funket på min egen maskin når jeg installerte via Lan. Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 WinRAR Klarer også dette fint. Men pass på å lage .RAR fil, for da er du 100% garantert at det ikke messer med XP. Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 20. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2002 Ok, oppgraderte til Winzip 8.1 og da funka alt! Takk for svar! Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Ellers finnes fildeling som en ikke aktivert funksjon i utforsker tror jeg. Installerte bare en shell-ext. som het splitter (41Kb) og når jeg høyreklikker på fila får jeg deling av filer som opsjon i menyen. Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 21. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2002 Hvor fant du den fila? Var det på xp-`pro? Lenke til kommentar
skrangle Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Finnes et lite program som heter FileSplitter fra Whitsoft eller noe sånn. Programmet splitter opp filer slik at de får plass på flere disketter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå