lyne123 Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Hei! har hørt mye om TIP som du kan gå på vidregåendeskole, mange av de jeg kjenner har startet der. Men kan noen fortelle meg hva det enklig er og hva de gjør osv? Hva kan du jobbe med osv. Takk for svar! Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 * Teknikk og industriell produksjon Du som velger teknikk og industriell produksjon bør ha praktisk sans, godt håndlag og være nøyaktig. Du bør både kunne arbeide selvstendig og samarbeide med andre. Interesse for ny teknologi er også viktig. Utdanningsprogrammet fører fram til yrker innen teknisk industri, skipsindustri, tekoindustri, bilindustri, kjemisk prosessindustri og i oljebransjen. Helse, miljø og sikkerhet står sentralt i disse yrkene, hvor det å arbeide etter prosedyrer og tegninger og med registrering og dokumentasjon er svært viktig. Se oversikt over hvilke fag du kan velge på Vilbli sine nettsider. Kilde: http://www.ung.no/vidutd/2635_Hvilket_utdanningsprogram_skal_du_velge.html Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Mye info her: http://www.vilbli.no/?Program=V.TP&Side=1.1&Kurs=V.TPTIP1---- Lenke til kommentar
*F* Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Når jeg gikk på TIP gikk det mest på å lage ting av metall osv. Sveise og dreie metall, skjærbrenne i metall, båre i metall, gjenge hull i metall, tegne tegninger av ting i metall, og måle ting av metall. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Det er vel dette som er gamle mekken som vi kalte det. Lenke til kommentar
owhb Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Heisann Går VG2 Industriteknologi, gikk VG1 TIP i fjor. Vi hadde halvannen dag vi jobbet praksis, med dreing, fresing, sveising, montering, litt sandblåsning, litt boring, og litt mer diverse. Resten av uken gikk til matte, engelsk, naturfag, gym og programfagene. Vil annbefale TIP om du kunne tenke deg og få en praksis jobb seinere i livet! Bare å spørr om du lurer på noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå