rsun Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Jeg ble tilsatt i et vikariat som var utlyst fra dato til dato. Vikariatet hadde lengde i 16 mnd. Når jeg fikk tilsendt kontrakten for underskriving så jeg at vikariatet plutselig var redusert til 6 mnd. Dette var en teknikalitet, fikk jeg opplyst, og fikk som grunn at kommunen som arbeidsgiver ikke hadde lov å tilsette vikarer lengre enn 6mnd om gangen. Jeg har aldri hørt om en slik regel. Har dere? Lenke til kommentar
ClausPeter Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Jeg har ikke så god peiling på dette temaet, men fant en side fra Arbeidstilsynet som du kan lese. http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=220966#8 Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Har heller aldri hørt om dette. Er kanskje en sånn "intern regel", men jeg hadde krevd å få kontrakt for hele vikariatet med en gang. Du risikerer jo faktisk at du sitter der og ikke får forlenge vikariatet etter de 6 mnd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå