RasmusN Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 (endret) Hei, Uerfaren førstegangskjøper av bil har vært på utkikk etter bil nå en stund, men sliter med å bestemme meg grunnet skepsis ved bruktbiler. Dukket plutselig over en Nissan Primera 2003 mod, nettopp eu godkjent, 165 000 til 39,900,- hos en bilforhandler. Det første jeg tenker er at dette må være en bil som er dyrere å reparere enn biler flest (lite deler på lager, må importeres osv) og at den har en del feil, stemmer dette? Ellers hadde jeg satt stor pris på alle svar ang, denne typen bil. Her er annonsen: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=50952374 Takk på forhånd. Endret 24. august 2014 av RasmusN Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Hva mener du med at den må være dyrere å reparere, og at den har en del feil? Har du snakket med selgeren? Lenke til kommentar
RasmusN Skrevet 24. august 2014 Forfatter Del Skrevet 24. august 2014 Hva mener du med at den må være dyrere å reparere, og at den har en del feil? Har du snakket med selgeren? Ut ifra en dialog med en mekaniker har enkelte biler der det ser ut som du får mer for pengene ofte flere feil og er dyrere å reparere enn biler flest. Spørsmålet er om dette stemmer med bilen jeg nå vurderer å kjøpe? Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Ville styrt unna, disse har ett relativt dårlig rykte (Samarbeid mellom Nissan og Renault) så billige deler og grei deletilgang er det nok men tungvinte og skru på og blir fort endel verkstedtimer om det dukker opp noe du ikke kan reparere selv. (og ting som må repareres vil dukke opp.) Lenke til kommentar
RasmusN Skrevet 24. august 2014 Forfatter Del Skrevet 24. august 2014 Ville styrt unna, disse har ett relativt dårlig rykte (Samarbeid mellom Nissan og Renault) så billige deler og grei deletilgang er det nok men tungvinte og skru på og blir fort endel verkstedtimer om det dukker opp noe du ikke kan reparere selv. (og ting som må repareres vil dukke opp.) Kjøpte meg bil for omtrent 90 min siden, Golf VW 2000mod 147 000, 22 500,-. Så det er fikset. Men takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå