Michael Scofield Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Har prøvd ganske mye nå, problemet er Wifi på stasjonær-PCen. Bruker et USB-wifi-adapter og Windows 7, og kommer på nett noen få ganger, da med veldig lav til ingen hastighet. Nettet kobler seg fra, og jeg får som regel ikke koblet til igjen. I "Safe Mode with Networking" fungerer nettet utmerket, og hastigheten er 4 Mbps. Ting jeg har prøvd: -Koble PCen til et annet nett i et annet hus -Annet Wifi-adapter -Scanne PCen for virus og spyware -Installere Windows 7 og drivere på nytt -Slå av brannmuren i Windows -Installere Linux Alle andre PCer og mobiler fungerer fint på samme trådløse nettverk. Noen tips? Har googlet og er helt tom for idéer. Lenke til kommentar
tct93 Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 (endret) Hvilket nettverksadapter har du? Er det et problem som plutselig oppsto, eller har du hatt problemer med det fra starten av? Har du noen virituelle nettverksadaptere på maskinen? Da du installerte Windows på nytt, prøvde du å koble deg til nettverket, før du installerte noen drivere? Jeg vil ikke komme med noen spesifike forslag, før du svarer på disse spørsmålene, men siden du får koblet til nett i Safe Mode, er det ganske sikkert at det er problemer med driver(e). Endret 24. august 2014 av tct93 Lenke til kommentar
Michael Scofield Skrevet 26. august 2014 Forfatter Del Skrevet 26. august 2014 Har ikke tilgang til PCen før til helgen, men kan svare på noe. -Har prøvd to wifi-adaptere, et ukjent et fra ebay og et Netgear N300. -Aner ikke. Hvordan sjekker jeg det? (Maskinen har nettopp fått reinstallert Windows 7 Pro og drivere.) -Nei. Kan teste det. Vurderer å prøve et PCI-wifi-kort, god ide? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå