KinderLinda Returns Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Hei. Ganske enkelt spørsmål: Kan jeg lese "Politi" uten å ha lest noe annet fra Jo Nesbø før? Takk for svar Lenke til kommentar
vidor Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 (endret) Det beste er å lese serien fra begynnelsen, nest beste er å starte med Phantom for å få litt bakgrunn, og sist beste er å begynne på Politi. Endret 24. august 2014 av vidor Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 24. august 2014 Forfatter Del Skrevet 24. august 2014 I hvilken rekkefølge går serien? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 (endret) http://www.digitalbok.no/serier/Harry-Hole-serien Edit: For ordens skyld, phantom er den engelske versjonen av gjenferd. Endret 24. august 2014 av vidor Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 24. august 2014 Forfatter Del Skrevet 24. august 2014 Og de første bøkene er bra, ja? Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 24. august 2014 Forfatter Del Skrevet 24. august 2014 Jeg er ikke en lesehest, men vil gjerne lese Harry Hole serien. Jeg lurer på om Flaggermusmannen er motiverende og spennende.. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 (endret) Jeg vil anbefale deg å starte på bok nr 7, Snømannen. Endret 24. august 2014 av Kontorstol Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 24. august 2014 Forfatter Del Skrevet 24. august 2014 Jeg vil anbefale deg å starte på bok nr 7, Snømannen. Hvorfor det? :o Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Jeg starter der etter anbefaling fra andre lesere, og jeg syns det var en fin start. Jeg har dog ikke lest noen av de eldre bøkene. Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 24. august 2014 Forfatter Del Skrevet 24. august 2014 Okei! Takk Starter på Snømannen. Lenke til kommentar
Bruker-279008 Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Enig med Kontorstol, anbefaler deg å starte på Snømannen og følge rekken ut. De første bøkene er gode, men i større grad selvstendige bøker i serien. Snømannen-Panserhjerte-Gjenferd-Politi er bøker som i større grad henger sammen, og som også er viktigst for å forstå hvordan verden ser ut, hvilke figurer som er med o.l. i Politi. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 Sorgenfri og Marekors synes jeg var de beste. Snømannen også ganske OK, men man bør nesten lese et par av de foregående for å få med seg litt bakgrunnsinformasjon som er nyttig og viktig synes jeg. De tre første kan du nok hoppe over. Så vidt jeg husker er de relativt enkelstående og ikke noe særlig viktig som blir med videre. Synes forøvrig de var veldig kjedelige. Etter Snømannen blir egentlig bøkene en actionfest uten like og kvaliteten faller mye for min del. Det hele kulminerer jo med Sønnen, ikke en HH bok, men uansett, som jeg synes ble for dum. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Bare pass på at det er spoilere i de senere bøkene. Jeg husket morderreferansen fra snømannen mange år senere da jeg begynte å lese de i riktig rekkefølge. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061 Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Panserhjerte er utrolig bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå