Gå til innhold

Ny MP3-Spiller

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bestilte Ipod 10 gb for et par dager siden.... har problemer med batteri levetiden.... varer ca 3-4 timer.... Hadde v.2 før og det var MYE bedre batteri tid på den.... Bruker Koss PortalPRO og jeg syns lyden er veldig bra.... Sikkert noen som ikke bruker AAC formatet som klager.... ;-)

Bruker selv iTunes en sjelden gang Ephod.... MusicMatch er det verste... =(

Bestilte min Fra applestore og de har veldig bra service...

ipod er "bare" litt kult å ha... alle vennene mine digger den.. og vil låne den konstant.,.... Blir litt slitsomt men det er samtidig fett.... nesten ingen andre på skolen som har den (ca 1000 elever)....

Lenke til kommentar

Til deg som leter etter en MP3 spiller med innebygd minne... ville sett litt på iRiver, har veldig fint design og veldig bra lyd (er alltid noe minus, og i denne sammenhengen prisen *grin* ). Har selv en iRiver mp3 spiller og er storfornøyd. Hadde først en jazpiper men den var no dritt etter min mening :)

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...47&GrpID=1&s=pl

Denne har f.eks 128mB ram og radio... og så absolutt designet :)

Ellers er det litt latterlig innslag å si at iPod er best på lyd bare fordi den er det...javel...høres nesten ut som et ord fra barnemunn! Hvordan kan du overhodet vite det uten å ha hørt på ALLE andre mp3 spillere, istedenfor bare en...

Videre er jeg en av de som driter i alle slags fifige duppeditter som klokke, alarm, diktafon, kalender, osv. alt det der har jeg mobilen for, mp3 spilleren skal først og frems gi bra lyd og ha lengst mulig batteri tid etter min mening :)

Sier ikke med det at iPod er dårlig alstå, syntes det bare har blitt for mye kult ut av å ha en... :)

Lenke til kommentar

Har testet lyden på en archos jukebox, og en ipod.

Jeg testet div musikk som R&B, Mye bass, klasisk, tecno og en del andre sjangere som punk osv..

Jeg testet musikken med 3 typer headsett, archos headsett som ligner på sonys de som går bak hodet osv.. Ipod sine, ørepropper,Sony Mz-rd 9000dj eller noe, også koss portapro.

Jeg fant ut at de som sier at lydkvaliteten er så veldig dårlig på ipod er nok de som alltid har noe imot apple. Lyden var mye bedre på ipoden enn det den var på jukeboxen. Man hørte tydelig forskjell på de standar propppene og hodetelefonene som følgte med jukeboxen. Da hørtes det ut som om øreproppene ødela lyden i forhold. Men når jeg skiftet om hørte jeg det samme. Ipod øreproppene suger enkelt og greit.. Lyden ble vedlig fin når man byttet ut øreproppene og div headsett med sonys. Det er virkelig god lyd i de den taklet alt herlig, men spesielt rap og r&b. Men det er klart at 2000 kr for et par headsett er endel..Men ikke noe i veien med lyden og dette er nok headsett man kan ha for livet slik som din ipod også..

Ipod lyden er ikke dårlig, den er bra bare man har et øre for musikk og et godt headsett. Husk at mp3 kvaliteten varierer jo veldig.. Og Ipoden kan lese av m4u filer som er mye en ny type mp3 filer men som gir deg en mye bedre lydkvalitet.

Etter å ha testet ipoden i noen dager.. Takk til en kammerat. Så skal jeg ønske meg en slik til jul.. :p

Lenke til kommentar
Jeg fant ut at de som sier at lydkvaliteten er så veldig dårlig på ipod er nok de som alltid har noe imot apple. Lyden var

Merkelig, jeg har ikke sett en eneste som i denne tråden har sagt at Ipoden har veldig dårlig lyd? Hvorfor i all verden påstår du dette?? :roll:

Og et slikt utsagn som det over sier vel det meste om seriøsiteten din.

Lenke til kommentar
Jeg fant ut at de som sier at lydkvaliteten er så veldig dårlig på ipod er nok de som alltid har noe imot apple. Lyden var

Merkelig, jeg har ikke sett en eneste som i denne tråden har sagt at Ipoden har veldig dårlig lyd? Hvorfor i all verden påstår du dette?? :roll:

Og et slikt utsagn som det over sier vel det meste om seriøsiteten din.

Det han sikter til er nok de som sier at ipod har dårligere lyd enn creative sin skapning.

Har selv ipod, og må bare si at lyden er god, HVIS du har gode headset, dvs. portapro eller bedre ;)

Og hvis du synes det skorter i bassen på ipod så har den equalizer.. ikke at jeg bruker den, men noen bassfreaker vil vel det :roll:

Lenke til kommentar
Overrasket over at ingen nevner batterikapasitet vedr. iPod vs. NX.

NX har jo nesten det dobbelte i batterikapasitet - 14 timer. Og det stemmer ganske bra. Jeg kan bruke min til og fra i en uke før jeg må lade.

Ellers har jo NX klokke og alarm. Vet ikke om iPod har det. Men det betyr jo ikke all verden.

iPod er kanskje penere å se på, og bedre navigering. Men den er også dyrere.

Begge har fordeler og ulemper.

jeg har også kjøpt Ipod 20GB på Ebay faktisk 2500ink frakt for en helt ny en... uansett jeg har hørt på Ipoden til min bror å jeg synes IKKE det er dårlig lyd nå er jeg ingen lyd ekspert men.. Zen er stor stygg og hvem pokker trenger 40Gb :p nei det eneste grunnen til å velge Zen må være batterikapasiteten.

Lenke til kommentar

Dere kan ikke sitte å krangle om lyd kvalitet når ingen av dere har tatt f.eks en

320kbs AAC fil eller wav eller kanskje en aiff og virkelig testet det...

Kjører selv mye musikk i 320kbs aac, kvaliteten er helt klart brukbart! Til

øretelefoner med minijack, fest og morro! Og herregud for en fin spiller Ipod har.

Har selv en 30gb, men bruk iTunes.. MM er ubrukelig.. ofte..altfor ustabilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...