Lami Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Hei! Satt opp en network drive på stasjonæren i Windows. Slik stasjon som etter hva jeg har skjønt som deles med nettverket. Så ved opprettelse fikk jeg passord jeg skulle skrive inn for de andre som skulle koble seg på den virtuelle nettverksdisken. Men når jeg prøver å koble til med bærbaren på samme nettverk, skal jeg skrive inn passord OG brukernavn for "brukeren". Men jeg har kun passord? Har prøvd å skrive inn navnet på PCen til stasjonæren samt passordet men funker fortsatt ikke. Hvordan får jeg koblet til nettverksdisken? Er det ikke mulig å koble til uten passorddrit heller? Takk for svar! Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Tror du må si litt mere hvordan dette er satt opp, snakker vi om NAS enhet? F.eks Buffalo LinkStation Duo eller snakker vi om en pc som er koblet til en harddisk? Hvis det er første, ville jeg prøvd å finne ipadressen, sistnevnte vil jeg tro pcen du kobler deg til er windows 7 eller nyere, og maskinen du sitter på er XP eller eldre? Siden brannmuren i windows kan også være et problem, kan jo prøve først å slå den av til du har koblet deg på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå