Gå til innhold

Dualscreen system

Anbefalte innlegg

Lurte på om dere kunne hjelpe meg med noen gode forslag på kjøp av nytt system. Fortiden har jeg et system bestående av Asus P4G8X (E7205), Intel Northwood 2,53GHz (533MHz), 2 x Corsair XMS 3200 512MB, Sapphire Radeon 9700 Pro og en Hitachi 823F (21" CRT). Planen er å bygge et nytt system med to 19" TFT skjermer og sette disse på hver side av CRT skjermen i et dualscreen oppsett.

CRT skjermen blir selvfølgelig FPS spillemaskin og default arbeidsflate. Derimot burde dualscreen systemet kunne klare å kjøre SWG (windowed), TV-Tuner og kanskje andre ressurskrevende apps som HL2 Map Editor, når det kommer, samtidig. Jeg antar derfor jeg burde gå til innkjøp av en Intel Hyperthreading enabled CPU. Fordelen med AMD er jo selvfølgelig at jeg kan gå for billigere komponenter og kanskje koste på meg noe mere stuff enn bare vitale deler.

Nå har det seg slik at dersom jeg venter til nyåret, kan en kompis ordne to Dell Ultrasharp 1901FP til 10.000kr, eller lavere dersom innkjøpsprisen har falt. En annen kompis kan ordne to Samsung 193T til 11200 kr i dag. Spørsmålet mitt er derfor: Hva slags komponenter ville dere kjøpt, eventuelt hvor lenge ville dere ventet? Jeg er egentlig litt skeptisk til TFT-skjermer, kanskje jeg gjør best i å gå for 2 CRT skjermer (nok av databord å ta av)? Jeg kan vel bruke 20.000 kr + på de vitale komponentene (MB, CPU, Mem, GPU og 2 x TFT/CRT).

(Da jeg har to SWG kontoer hadde det vært sinnsykt fett å dualaccounte SWG nå som europeisk launch er rett rundt hjørnet. Ta det i betraktning :lol: )

Endret av vanedyret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3 crt skjermer :lol:

Da kan du ihvertfall kaste ut alt som heter varme ovner i rommet.

Er du villig til å bruke så mye penger på skjerm, så blir du ikke skuffet over LCD skjermene. Sitter med en samsung 191T her, og den takler alle spill jeg har testet. Var selv veldig skeptisk til FPS spill og LCD, men det går som en våt drøm :mrgreen:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...