Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vurderer og kjøpe denne laptopen (http://www.dustinhome.no/product/5010796099/lenovo-y50-70-ci7-2-5-16gb-1000-gtx860m-fhd-15-6-w8/) men har hørt at skjermen kan være litt dårlig. Jeg kommer fra en gammel asus med hd skjerm, vil jeg merke noe?.

Og jeg skal antageligvis gå på privat skole til neste år og året deretter og da trenger jeg en laptop som kan vare så lenge(3 år+ og fortsatt fungere bra).

Jeg skal bruke den til gaming og skole arbeid.LoL,diablo,sniper).Så den må takle sånne spill.

Til poenget, vill denne laptopen vare i over 3 år og håndtere slike spill. Og er den verdt pengene eller skal jeg fortsette og lete etter en laptop. Noen som har lik laptop som kan si litt om den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reklamasjon er på 5 år så skulle noe gå galt kan du jo bare sende den inn. Skjermkvaliteten varierer visst fra modell til modell, men skal ikke være noe særlig nei. Kobler du til ekstern skjerm er jo problemet borte. En annen stor ulempe er at den ikke har SSD og kun plass til en HDD.

Du har jo denne som har en veldig god skjerm med SSD: http://www.dustinhome.no/product/5010792492/lenovo-y50-70-ci7-2-5-16gb-256-ssd-gtx860m-uhd-ips-15-6-w8/

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

I hovedsak er det innsynsvinklene som er dårlige og at sortnivået er dårlig som gir lav kontrast. (sort er mørkegrått hvis jeg kan forklare det slik).

Er flere folk som har byttet skjerm på Y50. Her er noen bilder før og etter skjermbytte:

D7KHKQtl.jpg

5MxpPq1l.jpg

iXbxn0ql.jpg

F2N83Ibl.jpg

cLAketLl.jpg

wCUAOA9l.jpg

Som du ser på rett forfra bildet er fargene litt friskere (spesielt rød som på han nest til venstre nederst) med bedre skjerm (i dette tilfellet en meget god IPS skjerm fra AUO Optronics), men fra siden og ovenfra/nedenfra er forskjellen som natt og dag.

Men rett forfra skal det ikke være noe problem å lese tekst osv, så ikke blurry i den forstand.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

I hovedsak er det innsynsvinklene som er dårlige og at sortnivået er dårlig som gir lav kontrast. (sort er mørkegrått hvis jeg kan forklare det slik).

Er flere folk som har byttet skjerm på Y50. Her er noen bilder før og etter skjermbytte:

D7KHKQtl.jpg

5MxpPq1l.jpg

iXbxn0ql.jpg

F2N83Ibl.jpg

cLAketLl.jpg

wCUAOA9l.jpg

Som du ser på rett forfra bildet er fargene litt friskere (spesielt rød som på han nest til venstre nederst) med bedre skjerm (i dette tilfellet en meget god IPS skjerm fra AUO Optronics), men fra siden og ovenfra/nedenfra er forskjellen som natt og dag.

Men rett forfra skal det ikke være noe problem å lese tekst osv, så ikke blurry i den forstand.

Får sikkert vente litt med og kjøpe ny bærbar til de kommer noe like bra men med bedre skjerm...

Men var det din pc, skifta du skjerm selv? :)

Lenke til kommentar

D7KHKQtl.jpg

5MxpPq1l.jpg

iXbxn0ql.jpg

F2N83Ibl.jpg

cLAketLl.jpg

wCUAOA9l.jpg

Får sikkert vente litt med og kjøpe ny bærbar til de kommer noe like bra men med bedre skjerm...

http://www.dustinhome.no/product/5010792492/lenovo-y50-70-ci7-2-5-16gb-256-ssd-gtx860m-uhd-ips-15-6-w8/

Lenke til kommentar

D7KHKQtl.jpg5MxpPq1l.jpg

iXbxn0ql.jpgF2N83Ibl.jpg

cLAketLl.jpgwCUAOA9l.jpg

http://www.dustinhome.no/product/5010792492/lenovo-y50-70-ci7-2-5-16gb-256-ssd-gtx860m-uhd-ips-15-6-w8/
Men UHD-versjonen maxer fpsen på 48fps
Lenke til kommentar

UHD skjermen er bedre ja, men ikke super den heller.

Har ikke min Y50 mer, så ble ikke skjermbytte for meg. Skjermbytte koster en drøy tusing medregnet mva/gebyrer osv - om det er et alternativ.

Støynivået er merkbart, men ikke så ille som på MSI/Clevo sine maskiner i samme pris/ytelse klasse.

Det har kommet en annen interessant modell fra Acer:

https://www.komplett.no/acer-aspire-nitro-vn7-591g-156-fhd-ips/822577

+Kommer med IPS skjerm

+Kommer med både SSD og HDD.

+Stort batteri, acer påstår selv at man kan klare opp til 8,5 timer på batteriet (sikkert i medvind og nedoverbakke! :p).

-For dyr enda, prisen må droppe en tusing for å være konkurransedyktig med Lenovo Y50 (Slik jeg ser det er den verdt en tusing mer enn Lenovo Y50 siden den har SSD og IPS skjerm).

-Må vente på tester for å finne ut hvordan den håndterer varme og om den støyer mye.

Men på papiret en svært interessant modell.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

UHD skjermen er bedre ja, men ikke super den heller.

Har ikke min Y50 mer, så ble ikke skjermbytte for meg. Skjermbytte koster en drøy tusing medregnet mva/gebyrer osv - om det er et alternativ.

Støynivået er merkbart, men ikke så ille som på MSI/Clevo sine maskiner i samme pris/ytelse klasse.

Det har kommet en annen interessant modell fra Acer:

https://www.komplett.no/acer-aspire-nitro-vn7-591g-156-fhd-ips/822577

+Kommer med IPS skjerm

+Kommer med både SSD og HDD.

+Stort batteri, acer påstår selv at man kan klare opp til 8,5 timer på batteriet (sikkert i medvind og nedoverbakke! :p).

-For dyr enda, prisen må droppe en tusing for å være konkurransedyktig med Lenovo Y50 (Slik jeg ser det er den verdt en tusing mer enn Lenovo Y50 siden den har SSD og IPS skjerm).

-Må vente på tester for å finne ut hvordan den håndterer varme og om den støyer mye.

Men på papiret en svært interessant modell.

Den så nydelig ut, spesifikasjonsmessig er den drømme pc-en min. Bare lurer på hvordan kjølingssystemet er. Min acer nå throttler ganske heftig uten cooling pad. Hvis batterilevetiden er såpass bra er det jo genialt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...