heh115 Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Hei, Flaut å måtte spørre om hjelp, men har satt meg fast. Har kjøpt meg en TP-Link C7369C som skal stille trådløst nett på et lite rom i en kjeller. Brukte tidligere bare kabel, kjøpte meg ny mac uten inngang (trenger ikke noe mac-hate...). I stedet for å kjøpe meg overgangen, fant jeg ut at jeg kunne kjøpe meg en liten router for å få nett til telefon, nettbrett osv. Har prøvd flere ganger å sette den opp, men får den ikke til å fungere. Går inn på http://192.168.0.254 og starter quick setup. Velger Access Point Skriver inn et midlertidig passord Trykker next Rebooter routeren Rebootingen starter Nettet kobler seg såklart ut og denne siden kommer opp på Safari Kobler til nettet igjen Får ikke koblet til og utropstegnet kommer over Wifisymbolet. Prøver å komme meg inn på adminsiden igjen Hva gjør jeg feil? Takker for svar! Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 du har valgt å deaktivere dhcp serveren. Dermed får ikke mac en ipadresse fra tp-link. Lenke til kommentar
heh115 Skrevet 24. august 2014 Forfatter Del Skrevet 24. august 2014 du har valgt å deaktivere dhcp serveren. Dermed får ikke mac en ipadresse fra tp-link. tp-linken er koblet til en telenor-router. Skal ikke telenor-routeren gi ut ip-adresser? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 du har valgt å deaktivere dhcp serveren. Dermed får ikke mac en ipadresse fra tp-link. tp-linken er koblet til en telenor-router. Skal ikke telenor-routeren gi ut ip-adresser? ah, ja det stemmer. Hvordan har du koblet linken mellom telenor -> tp-link ? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Nå er det ikke noen enhet fra TP-Link som heter C7369C.. Og dette er heller ingen router, det er et AP med diverse modus, men ikke routing... Klargjør for korrekt modell du har og hvordan du har koblet den opp fysisk mot Zyxelen fra Telenor.. Lenke til kommentar
heh115 Skrevet 24. august 2014 Forfatter Del Skrevet 24. august 2014 TL-WA701ND heter den ser jeg. Har fått den til å fungere nå, men kommer inn på admin-siden. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Det var bedre.... Kommer du inn eller ikke? Og du er klar over, som jeg sa tidligere, at det ikke er noen router, men et AP? Lenke til kommentar
heh115 Skrevet 24. august 2014 Forfatter Del Skrevet 24. august 2014 Det var bedre.... Kommer du inn eller ikke? Og du er klar over, som jeg sa tidligere, at det ikke er noen router, men et AP? Haha, er så sykt grønn her... Ehh, var en kompis som sa at denne skulle funke til mitt bruk fordi den skal bare "sende" et nett som allerede er "behandlet" i telenordriten. På tide å lære seg noen fagord ser jeg... Fikk satt den opp slik som bildene viser. Nettet fungerer, men jeg kommer meg ikke inn på ipadressen/adminsiden... Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 (endret) Ja, det er riktig.. Den utvider WiFi dekningen din, men har ingen router funksjoner... AP'et har nå ikke 192.168.0.254 som adresse lengre... Den har nå fått en 10.0.0.X adresse av Zyxelen... Som jeg sa tidligere, så må du logge deg inn på Zyxelen, finne DHCP lease/klient lista (oversikten over hvilke klienter som har hvilke IP adresser - skal ligge under LAN menyen) og prøve å de ulike IP adressene.. Anbefaler deg å koble fra alt annet som er tilkoblet nettverket ditt, med unntak av AP'et og PCen din selvfølgelig, og prøve den IP adressen som ikke PCen din har.. Det skal da logisk nok være AP'et sin IP adresse... Endret 24. august 2014 av ChrisCo 1 Lenke til kommentar
heh115 Skrevet 24. august 2014 Forfatter Del Skrevet 24. august 2014 Supert! Da skal det nok gå. Takker for hjelpen Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Litt off-topic - AP'et ditt er gammalt og dårlig.. Du burde skaffe deg et som er nyere og bedre enn den du har... En som støtter minst 300Mbps (802.11n standarden)... Lenke til kommentar
heh115 Skrevet 24. august 2014 Forfatter Del Skrevet 24. august 2014 Litt off-topic - AP'et ditt er gammalt og dårlig.. Du burde skaffe deg et som er nyere og bedre enn den du har... En som støtter minst 300Mbps (802.11n standarden)... Haha, passer bra at jeg nettopp fikk den i posten. Kjøpte den fordi den var billig, jeg sitter 1m, fra ap'et, har bare 25/5 nett. Trengte ikke noe magisk her. Hvis det blir et problem etterhvert, er det ikke noe stort "tap". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå