SteinarN Skrevet 28. august 2014 Forfatter Del Skrevet 28. august 2014 Jeg kunne ikke se at det er helt det samme problemet i den tråden. Som sagt, min våkner og jeg får bilde på skrivebordet, men så låser den seg før jeg rekker å gjøre noe annet. Problemet oppsto for et par uker siden, så det kan tyde på at ei oppdatering av Windows eller annen programvare muligens kan være årsaken. Jeg vet at den siste oppdateringa av xmarks ikke virker hverken på denne eller på en annen gammel xp maskin jeg har. Har nå avinstallert xmarks her for å se om jeg fortsatt får frys. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 4. september 2014 Forfatter Del Skrevet 4. september 2014 Jeg greide ikke å finne ut av problemet. Jeg fant ut at maskinen låste seg, selv uten noen programmer åpne. Da tyder det på Windows, driver eller HW relatert. Jeg hadde oppdatert bios, la inn gammel versjon igjen uten at problemet ble borte. Prøvde med minst to forskjellige skjermdrivere uten at det hjalp. Nå har jeg gjenopprettet mskinen til begynnelsen av juli og problemet ser ut til å være borte. Jeg skal gradvis legge in Windows oppdateringer, samt noen drivere som nå ikke er nyeste versjon lengre. Xmarks for IE som hadde sluttet å virke etter ei Xmarks oppdatering virker også igjen nå. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 4. september 2014 Forfatter Del Skrevet 4. september 2014 Nå har jeg installert de fleste Windows oppdateringene, og så langt ser det ut til fortsatt å virke. KB2982791 er ei suspect oppdatering i flg Microsoft, denne hadde jeg installert like før problemet oppsto, men jeg avinstallerte den uten at problemet forsvant. Nå er den erstattet av ei annen oppdatering, KB2976897, har ikke installert denne enda. KB2970228 er ei beslektet oppdatering som også kan medføre problemer i flg Microsoft. Denne hadde jeg også installert da problemet oppsto, usikker på om jeg hadde avinstallert den etterpå. Den er fortsatt tilgjengelig, men har så langt ikke installert den Jeg tilbakestilte pc-en til før jeg opprinnelig installerte disse oppdateringen nå da maskinen ser ut til å virke. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 7. september 2014 Forfatter Del Skrevet 7. september 2014 Nå har jeg installert alle windows oppdateringer bortsett fra KB2970228. Har også oppdatert de fleste driverene til det jeg hadde da problemet oppsto, og tro det eller ei, maskinen har ikke låst seg ved oppvåkning en eneste gang etter tilbakestillinga. Så det ser ut til at det var et programvareproblem, Windows eller driver. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Er jo ikke så rart det var akkurat den da. Var trukket tilbake fra den aug ms sikkerhets pakken med følgende info : KB2982791; KB2970228; KB2975719; KB2975331. Known issue 2. Systems may crash and return a 0x50 Stop error message after any of the following updates. Kudos til deg :-) Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 7. september 2014 Forfatter Del Skrevet 7. september 2014 Er jo ikke så rart det var akkurat den da. Var trukket tilbake fra den aug ms sikkerhets pakken med følgende info : KB2982791; KB2970228; KB2975719; KB2975331. Known issue 2. Systems may crash and return a 0x50 Stop error message after any of the following updates. Kudos til deg :-) Stemmer det. Men KB2970228 er fortsatt tilgjengelig. Jeg har måttet merke av for at Windows update skal skjule denne oppdateringen for at systemet ikke skal mase om å installere den. Har IKKE tenkt til å installere den Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Den trenger du sikkert ikke . 2970228 : Update to support the new currency symbol for the Russian ruble in Windows Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå