Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heia!

Skal kjøpe meg et videokamera (mitt første), og funderer litt på hvilket... Har lest litt om at Sony har "Digital 8" kameraer. Er det noen som kan fortelle meg forskjellen på et Digital 8 kamera og et "vanlig" digitalt kamera? For eksempel hvis man sammenlikner Sony DCR-Trv355e mot Sony DCR-trv33...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Digital 8 kamera bruker normale Hi-8 kassetter, men ett 60 minutters bånd holder bare til 45 minutter digital video.

Dv-kamera bruker mini-dv kassetter, som er mindre i fysisk størrelse enn Digital 8 kamera, dermed blir også kameraene mindre.

Jeg anbefaler mini-dv. Jeg tror digital 8 var ett av de første digitalkameratypene som kom før mini-dv kameraene ble vanlige, og det er egentlig ingen grunn til å velge digital 8 om du ikke vil ha et kamera som kan spille av hi-8 kassetter (hvis du har noen gamle hi-8 kassetter, men ikke kamera).

Lenke til kommentar

Hvis det ene kameraet er Digital 8, og det andre er mini-dv, ville jeg gått for mini-dv kameraet ettersom dette er mer utbredt, og har større forutsetning for mindre kamera. Dette forutsetter selvfølgelig at kvaliteten er like god på disse to. Det vet jeg ikke, så det skal jeg heller ikke uttale meg om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...