Gå til innhold

LCD eller CRT til spill?

-Pondus-

Anbefalte innlegg

Er jo noen som vil ha større enn en 19" også da.. :-) Jeg ser at Samsung 21,3" LCD`n har 25m/s og jeg har vært å sett på en slik og synes den var meeeget bra til spill også,så lenge du ikke har en CRT ved siden av en LCD så ser man det ikke. :p:

Endret av -Pondus-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spiller du mer en 80 % av tiden = Hyundai q17s

Spiller du lite, men surfer mer og gjør andre ting = Eizo L557

Huff, har en Hyundai q17s her og hadde jeg vist hvor dårlig LCD er til spill da jeg kjøpte den hadde jeg gått for en CRT...

Merker at den ghoster litt når jeg beveger meg raskt i f.eks. Q3 og andre FPS spill.

Fin å ha med å gjøre i mindre krevende spill, men i FPS spill duger den ikke i det hele tatt...

Skal du spille så gå for en CRT og styr unna LCD

Lenke til kommentar

Synes det er underlig at folk kan ha så bastante meninger om LCD vs CRT til spilling og formulere seg på en slik måte at man skulle tro det var snakk om fakta.

Jeg sitter fortsatt og undrer meg på hvordan folk kan mene at Hyundai Q910S (19" CRT dynaflat til ca 2000kr) er en god skjerm, men jeg må jo bare innse at endel folk mener dette er et kjempekjøp. Kunne tatt flere eksempler som de velkjente "trinitron stripene" også. Noen går på veggen av dem, noen klarer ikke se dem i det hele tatt. Og det er vel gjerne slik, er du ikke klar over effekten merker du den ikke. Er du obs på den så ser du den både i tide og utide ;)

Er vel bare ett godt råd egentlig : prøv før du kjøper (alternativt kjøp og bruk angreretten dersom du er misfornøyd)

Lenke til kommentar

Jeg blir forvirra :roll:

Vanskeligere å velge mellom LCD/CRT enn skjermkort nesten syns jeg. Når det gjeldser skjermkort fosser det jo av fakta...men her virker det for meg som at det er mest spekulasjoner(?).

Men jeg leste jo den fine guiden om LCD-skjermer da...

usikker på hva mitt neste kjøp blir jeg azz...venter hvertfall til prisene synker! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...