-Pondus- Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 (endret) Sitter her og tenker så det knaaaaker. Har lust på ny skjerm når min Nokia 445xi begynner å bli litt sliten,har tenkt en del på LCD i det sisten men åssen er dette i spill? Leste at det henger litt etter der?? En god CRT burde få like bra bilder oxo? Mine evt valg: LCD og CRT Endret 26. oktober 2003 av -Pondus- Lenke til kommentar
Templar Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 for hardcore gamer CRT uten at tenke. Noen som spiller sån av og til da funkerer LCD. Har prøvd sjølf begge, 22" CRT for meg siden jeg like FPS. Simon Lenke til kommentar
Aleksander_den_store Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 er det ikke noe med at CRT skjermer kan vise flere bilder per sekund... i så fall så er CRT best til spill Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 CRT til spill. Jeg har også LCD. Ser tydelig forskjell. Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 26. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2003 Betroz: Hva ser du tydelig forskjell på? Surfer og slikt mye mer enn jeg spiller men når det blir nytt skjermkort og skjerm så blir det oxo en del spilling.. Hakker en LCD mer i spill enn CRT eller flyter det ikke så bra lixom? Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Har for noen uker siden kjøpt en EIZO CRT skjer, den er bra. Har det vært i dag så trur jeg sannelig har valgt en god LCD skjerm i stedet. De begynner å bli rask og lyssterk. Anbefaler LCD. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Betroz: Hva ser du tydelig forskjell på? Surfer og slikt mye mer enn jeg spiller men når det blir nytt skjermkort og skjerm så blir det oxo en del spilling.. Hakker en LCD mer i spill enn CRT eller flyter det ikke så bra lixom? Jeg burde kanskje ikke svart slik. Folk får velge selv. Jeg har en Formac 20" LCD og en 21" Eizo T966 CRT. Ikke tvil i hvem av de to jeg spiller på... Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 Spiller med CRT`n? Lenke til kommentar
bambam Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 CRT til spill klart. Hvis ikke må du ha en knall LCD skjerm, uten ghosting. Den CRT skjermen du linker til er kjempe. En kamerat av meg som har den, og det er en utrolig god skjerm. Jeg ville ikke vært i tvil hvertfall Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Jeg hadde derimot gått for en LCD skjerm. Du må bare finne en som er bra nok til ditt bruk. Setter du en CRT og en LCD mot hverandre vil du knaskje se forskjell i de meste ekstreme spill. Men du vil nok ikke legge merke til dette hvis du bare har en lcd skjerm Spiller du mer en 80 % av tiden = Hyundai q17s Spiller du lite, men surfer mer og gjør andre ting = Eizo L557 Formac 2010 = du betaler for design, ikke for ytelse. Fin skjerm å se på men har en responstid som er altfor høy. Det er klart den ikke da holder til spill. Pris har ingen ting å si på om skjermen er bra eller dårlig. Se litt rundt, og les gjerne tråden LCD - alt du trenger vite (prioritert i dette forumet). Husk alle produsentene går mer og mer bort fra CRT, men satser derimot mer og mer på LCD. Så ikke kjøp gårsdagens teknologi.... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Selv hadde jeg også gått for LCD. Husk dog at du bør kjøre alle spill i 1600x1200 for at de skal se best ut, noe skjermkortet ditt kan ha litt problemer med med nyere titler. Lenke til kommentar
Npt Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Jeg takler ikke å spille på min LCD-skjerm. Nekt i cs. Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 (endret) Har nå bestillt ett Sapphire Atlantis 9800 PRO og Samsung LCD 21",får se hvordan den funker. Endret 27. oktober 2003 av -Pondus- Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Jeg har en 20,1" Formac Gallery lcd skjerm og den fungerer helt ypperlig til alle typer spill. Lcd skjermer er blitt mye bedre nå for tiden og takler det meste Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Jeg har en 20,1" Formac Gallery lcd skjerm og den fungerer helt ypperlig til alle typer spill. Lcd skjermer er blitt mye bedre nå for tiden og takler det meste Slabbedasken har nok "annerledes" øyne enn meg da... Jeg har samme skjermen som ham, og er ikke enig. Sier ikke den suger til spill, men skjermen fortjener ikke den gode kritikken Slabbedasken gir den. Må si at min Eizo T966 CRT egner seg vesentlig bedre til spill. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Et ord for LCD: Etterslep Skygge bak bevegelser og slikt er en uting. Hvis noen her med LCD får til klar tekst mens de scroller en hvit side med sort tekst bør de si i fra. For jeg har i hvert fall ikke opplevd at LCD er noe særlig for gaming. Dette etterslepet kan være veldig irriterende og ødeleggende for FPS-spill. Strategi funker fint med LCD... Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 NPT: Hehee.. Hobby`r er ikke billig. :-) Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Hva er dette for noe tull snakk, hva med å kjøpe Hyundai Q17s, NO GHOSTING, perfekt til spill, hør på hardcore gamer! :!: 17" lcd som ser ut som 19" crt. Go for it! Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Et ord for LCD: Etterslep Skygge bak bevegelser og slikt er en uting. Hvis noen her med LCD får til klar tekst mens de scroller en hvit side med sort tekst bør de si i fra. For jeg har i hvert fall ikke opplevd at LCD er noe særlig for gaming. Dette etterslepet kan være veldig irriterende og ødeleggende for FPS-spill. Strategi funker fint med LCD... Uttaler du deg på egen erfaring eller på noe du har hørt fra " kameraten til onkel'n til en kompis av deg" ? På tide å våkne opp litt folkens. LCD er under utvikling og har kommet så langt at man har problemer med å se etterslep på modeller med 20 ms eller mindre. Q17S er en ypperlig spillskjerm. Det er klart at hvis du setter to skjermer siden av hverandre, der en er CRT og den andre er en LCD, så kanskje man greier å se en ørliten forskjell i fps krevende spill. Men bruker man LCD og kun dette vil man nok IKKE legge merke til noe afterglow. Dessuten kommer NEC med en 13 ms skjerm snart og det samme gjør Philips. Tipper skjermprodusentene slutter å komme med nye CRT modeller allererde i 2005. Den teknologien er død og begravet her i huset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå