Gå til innhold

LCD eller CRT til spill?

-Pondus-

Anbefalte innlegg

Sitter her og tenker så det knaaaaker. :yes:

Har lust på ny skjerm når min Nokia 445xi begynner å bli litt sliten,har tenkt en del på LCD i det sisten men åssen er dette i spill? Leste at det henger litt etter der?? En god CRT burde få like bra bilder oxo? :shrug:

Mine evt valg: LCD og CRT

Endret av -Pondus-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Betroz: Hva ser du tydelig forskjell på? Surfer og slikt mye mer enn jeg spiller men når det blir nytt skjermkort og skjerm så blir det oxo en del spilling.. :yes::woot: Hakker en LCD mer i spill enn CRT eller flyter det ikke så bra lixom?

Jeg burde kanskje ikke svart slik. Folk får velge selv. Jeg har en Formac 20" LCD og en 21" Eizo T966 CRT. Ikke tvil i hvem av de to jeg spiller på...

Lenke til kommentar

Jeg hadde derimot gått for en LCD skjerm.

Du må bare finne en som er bra nok til ditt bruk.

Setter du en CRT og en LCD mot hverandre vil du knaskje se forskjell i de meste ekstreme spill. Men du vil nok ikke legge merke til dette hvis du bare har en lcd skjerm

Spiller du mer en 80 % av tiden = Hyundai q17s

Spiller du lite, men surfer mer og gjør andre ting = Eizo L557

Formac 2010 = du betaler for design, ikke for ytelse. Fin skjerm å se på men har en responstid som er altfor høy. Det er klart den ikke da holder til spill. Pris har ingen ting å si på om skjermen er bra eller dårlig. Se litt rundt, og les gjerne tråden LCD - alt du trenger vite (prioritert i dette forumet).

Husk alle produsentene går mer og mer bort fra CRT, men satser derimot mer og mer på LCD. Så ikke kjøp gårsdagens teknologi....

Lenke til kommentar
Jeg har en 20,1" Formac Gallery lcd skjerm og den fungerer helt ypperlig til alle typer spill. Lcd skjermer er blitt mye bedre nå for tiden og takler det meste :D

Slabbedasken har nok "annerledes" øyne enn meg da...

Jeg har samme skjermen som ham, og er ikke enig. Sier ikke den suger til spill, men skjermen fortjener ikke den gode kritikken Slabbedasken gir den.

Må si at min Eizo T966 CRT egner seg vesentlig bedre til spill.

Lenke til kommentar

Et ord for LCD: Etterslep

Skygge bak bevegelser og slikt er en uting. Hvis noen her med LCD får til klar tekst mens de scroller en hvit side med sort tekst bør de si i fra. For jeg har i hvert fall ikke opplevd at LCD er noe særlig for gaming.

Dette etterslepet kan være veldig irriterende og ødeleggende for FPS-spill. Strategi funker fint med LCD...

Lenke til kommentar
Et ord for LCD: Etterslep

Skygge bak bevegelser og slikt er en uting. Hvis noen her med LCD får til klar tekst mens de scroller en hvit side med sort tekst bør de si i fra. For jeg har i hvert fall ikke opplevd at LCD er noe særlig for gaming.

Dette etterslepet kan være veldig irriterende og ødeleggende for FPS-spill. Strategi funker fint med LCD...

Uttaler du deg på egen erfaring eller på noe du har hørt fra " kameraten til onkel'n til en kompis av deg" ?

På tide å våkne opp litt folkens. LCD er under utvikling og har kommet så langt at man har problemer med å se etterslep på modeller med 20 ms eller mindre. Q17S er en ypperlig spillskjerm. Det er klart at hvis du setter to skjermer siden av hverandre, der en er CRT og den andre er en LCD, så kanskje man greier å se en ørliten forskjell i fps krevende spill. Men bruker man LCD og kun dette vil man nok IKKE legge merke til noe afterglow. Dessuten kommer NEC med en 13 ms skjerm snart og det samme gjør Philips.

Tipper skjermprodusentene slutter å komme med nye CRT modeller allererde i 2005. Den teknologien er død og begravet her i huset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...