Gå til innhold

Byttet glass på samsung galaxy s4, kun øvre halvdel av touchskjerm fungerer.

Anbefalte innlegg

Jeg har en Samsung Galaxy S4 (gt-i9505), som hadde knust skjerm (altså kun glasset). Mobilen fungerte ellers helt perfekt.

Jeg bestilte nytt glass på ebay og byttet ut glasset. Mener selv jeg var veeeeeeeldig forsiktig, men etter endt arbeid og når mobilen ble skrudd på igjen så har nedre halvdel av touchskjermen sluttet å fungere, mens øvre halvdel fungerer helt fint.

Så vidt jeg vet er det AMOLED-skjerm på S4, så hvis lcd-skjermen var helt ødelagt skulle den ikke engang lyse.

Noen som vet hva som kan være feil? For jeg blir ikke klok på dette. Har en følelse av at jeg på en eller annen måte har fått skadet selve lcd-skjermen i løpet av glassbyttet.

Har forsøkt å søke litt rundt på nettet, men ikke funnet noe som er av særlig hjelp. Kan være alt fra fuktskader til ødelagt lcd (digitalizer).

Noen som vet om noen steder der du kan bytte lcd (digitalizer) billg i Oslo-området?

Rootet forøvrig telefonen tidligere i dag, før jeg byttet glasset, men det skulle vel ikke ha noe å si. Mobilen funka helt normalt helt frem til glassbyttet.

Endret av LaKilla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

You don't want to just replace the screen. You also want to replace the digitizer. With the Samsung phones you have to heat the screen up with a blow dryer and let it get very hot.

Oh yea make sure you take the reflective tape of the digitizer. I have done that before.

Good Luck with repairing the phone

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...