Bringisen Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Har forsøkt å finne svar uten hell. Vet noen om man må ha beskyttelsesfilter på Zuiko 12-40mm f2.8 Pro sammen med EM-1 for å opprettholde værtettheten som Olympus lover ? Jeg mener at jeg måtte det på EF 70-300mm f4-5,6 L IS og 5D MkIII. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 (endret) Det står om dette objektivet at: 'the lens is protected from dust and splashes' og at det har 'all-weather design'. Beskyttelselsesfilteret har vel ingen effekt på værtettheten? Endret 23. august 2014 av JorunT Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 (endret) Har ikke sett dette blitt nevnt i noen tester hverken skrevet eller videoer. Blunty parkerte det og E-M1 i en skål og med vannstanden mot slutten der burde vel det surklet bra hvis det krever ett filter av noe slag. Sjekk fra 5 minutter og utover i videoen - dette er ett kamera som er laget for norske forhold, bare synd at ikke flere objektivene er værtettet fra dag 1. Endret 23. august 2014 av fo2re Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 24. august 2014 Forfatter Del Skrevet 24. august 2014 Ja, jeg har faktisk sett den videoen. Den og en annen der de satte kameraet ute om natten i flere minusgrader var med å avgjøre valget av nytt kamera nå :-) Da dropper jeg UV filter tror jeg. Takk for info dere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå