GCardinal Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Hei!Har nettopp flyttet i ny leilighet, og her er det gode prosjektor muligheter.Avstand fra der prosektor blir montert til veggen er 480cmVeggen der lerret skal være er på 305cmRundt kl 18 ved overskyet vær ute er det rundt 300 LUX i rommet Jeg sagt opp TV lisens, så kommer kun til å bruke den til å se på film og for det meste kun på kveld etter jobb. Vil etterhvert skaffe meg PS4, men gaming er ikke prioritert og jeg kommer til å spille "sakte" spill som f.eks. The Last of Us osv. Jeg har budsjett på max 15000,- kr og det inkluderer soundbar, kan strekke den litt, men helst ikke mye. Jeg har sett på f.eks. denne kombinasjon: Elite Screens 150" Manuelt lerret Epson 3D LCD Projektor EH-TW5200 Men er veldig usikker egentlig om det er bra eller ikke og om prosjektor er god nok til å klare 150". Har aldri hatt prosjektor så trenger alle råd og tips jeg kan få Takker! Lenke til kommentar
MrL Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Du vil ha en 305 cm langt lerret inn på en 305 cm lang vegg? Da har du ikke mye margin, dessuten er det mulig at lerretet er 305 cm mens holderen øverst kan være lengre.Det er storsett 2 typer lerret som er verdt å kjøpe, det er fast lerret eller tab-tension. Med manuelt lerret krøller lerretet seg hver gang du drar opp og ned, og du må til slutt stå med hårføner for å fikse det eller få bulker i bilde. Tab-tension er motorisert og har vektstang som løser det problemet, koster mer men det er verdt det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå