jhuri Skrevet 20. oktober 2001 Del Skrevet 20. oktober 2001 Hvordan kan jeg på enklest måte få mine analoge 8mm filmer inn på PC-en for redigering. Jeg har Studio DV med et FireWire PCI IEEE 1394 kort og et JVC GR-DVL 357 DV kamera som ikke har analog inngang.Hva med et billig TV kort?? [ Denne Melding var redigert av: jhuri på 2001-10-20 23:20 ] Lenke til kommentar
ursa81 Skrevet 20. oktober 2001 Del Skrevet 20. oktober 2001 Det vil være å låne et digitalt videokamera med analog inngang (de vanlige phono-kablene) for overspilling til DV først, og så spille inn på datamaskin via firewire etterpå fra DV. Lenke til kommentar
rattata666 Skrevet 22. oktober 2001 Del Skrevet 22. oktober 2001 ELLER, det er vel analog ut i fra kameraet ditt, undersøk om du kan "låse opp" kameraet ditt slik at det kan ta imot dv fra f.eks dataen, og om du er heldig, ta i mot analog video gjennom analogutgangen. Tror linken skal være http://www.lynxdv.com./ der finner du forhåpentligvis info om hva som kan gjøres for kameraet ditt. Kjøpte selv et sett fra dem til mitt sonyDCR -TR7000e Pal, funker som bare det :smile: Mvh. Rattata. Lenke til kommentar
jhuri Skrevet 22. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2001 Kamraet mitt har DV inn og ut som er aktiv, men det har ingen analoge tilkoblingsmuligheter. Må vel kanskje gå til en foto foretning å få kopiert inn mine 8 mm filmer der?? [ Denne Melding var redigert av: jhuri på 2001-10-22 19:16 ] Lenke til kommentar
marken Skrevet 24. oktober 2001 Del Skrevet 24. oktober 2001 Det finnes en "boks" som kan konvertere analogt til digitalt, og omvendt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå