Interessert2012 Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Hei. I disse tider er det mange som skal velge hvilke valgfag som man skal ta. Ved valg av fag så er de mest åpenbare faktorene interesse, forkunnskaper og vanskelighetsgrad. Etter mange år på skolebenken har jeg erfart at også andre faktorer som språk (norsk vs engelsk), tid mellom eksamensdatoene, foreleser og komplementaritet mellom fagene også spiller en viss rolle. Hvilke faktorer tar dere hensyn til når dere skal velge valgfag? Lenke til kommentar
Maurits91 Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 For meg er mine interesser det som først og fremst spiller den største rollen.Språk er jo viktig... og i tillegg om noe lønner seg eller ikke... men det kan man aldri vite, så jeg tror det er best å velge det man foretrekker Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 De gangene jeg har valgt valgfag har det kun vært gjort med ett hensyn: Personlig interesse. Når eksamen er, hvem som underviser, hvilken relevans det har til studiet for øvrig og alt det der har vært knekkende likegyldig for min del. Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Som andre sier. Velg deg det som du ønsker å gjøre, det du har interesse for. Ikke gjør det andre sier, eller gjør. Kjør ditt eget løp. Jeg mener også du ikke burde tenke på ulike yrker som krever visse fag, ettersom du over tid kan endre mening angående diverse yrker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå