Amos Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Jeg har installert Foxserv. Alt virket helt greit, jeg fikk frem Apache meldingen når jeg gikk inn på localhost, og jeg fikk frem systeminformasjonen når jeg skrev inn phpinfo(). Problemet er at når jeg prøver enkelte av eksemplene i læreboka jeg har (Essential PHP for web Professionals) så funker det ikke. Eksemplene jeg har prøvd har gått på å snappe opp variabler ifra informasjon som blir inntastet i forms. Når php-filen åpnes er det bare HTML koden som står der. Er det en feil i installasjonen? Her er eksempel på filene jeg har prøvd. Kanskje noen finner feil i koden? FILEN FORM_ENTRY.HTML <html> <head><title>Entering Information into a form</title></head> <body> <form action="form_results.php" method="GET"> <p>First Name: <input type="text" name="first_name"> <br>Last Name: <input type="text" name="last_name"> <br>Address: <input type="text" name="adress"> <br>City: <input type="text" name="city"> <br>State: <input type="text" name="state"> <br>Zip: <input type="text" name="zip"> <br>Home Phone: <input type="text" name="home_phone"> <p><input type="submit" name="Submit"> <input type="Reset"> </form> </body> </html> OG PHPFILEN FORM_RESULTS.PHP: <html> <head> <title>Form Results</title> </head> <body> <h2>Below are the results of your Form Submission</h2> <?php print("<p>First Name: <b>$first_name</b>\n"); print("<br>Last Name: <b>$last_name</b>\n"); print("<br>Address: <b>$address</b>\n"); print("<br>City: <b>$city</b>\n"); print("<br>State: <b>$state</b>\n"); print("<br>Zip: <b>$zip</b>\n"); print("<br>Home phone: <b>$home_phone</b>\n"); ?> </body> </html> Lenke til kommentar
curacao Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Hei, har du prøvd med method="post" istedet? Er ikke sikkert det hjelper men er vel verdt ett forsøk? : Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 legg inn øverst i mottager-phpfila følgende kode, så ser du hvor variablene blir av: <?php echo "<pre>\n"; print_r($GLOBALS); echo "</pre>\n"; ?> Lenke til kommentar
Amos Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 Jeg har prøvd med POST i stedenfor GET, men fikk frem den samme siden uten php-informasjon. Jeg har også forsøkt å legge inn <?php echo "<pre>\n"; print_r($GLOBALS); echo "</pre>\n"; ?> men jeg får det samme resultatet. Skal ikke PHP være riktig installert så lenge jeg får frem php-informasjonen når jeg bruker phpinfo() funksjonen. Må jeg redigere noe i php.ini filen kanskje? Lenke til kommentar
Amos Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 legg inn øverst i mottager-phpfila følgende kode, så ser du hvor variablene blir av: <?php echo "<pre>\n"; print_r($GLOBALS); echo "</pre>\n"; ?> Fikk frem en hel side med informasjon når jeg la dette til i php filen. Hva skal jeg egentlig se etter? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Hvor de verdiene du søker ble av, slik at du vet hvordan du siden kan hente dem fram. Husk at alle variable i $GLOBALS lista kan akseseres direkte (det er $GLOBALS som er ditt namespace) Hvis du finner $first_name på øverste nivå i dataene du ser (lengst til venstre), så er de tilgjengelige, hvis ikke har du dem ikke, og da hjelper det ikke mye å print'e $first_name f.eks i koden din Sannsynligvis ligger de i en av arrayene, eks $_GET: [_GET] => Array ( [first_name] => Truls ) Det vil si at du kan hente ut first_name fra $_GET variabelen slik, $_GET["first_name"] Har du <form method=POST> vil du kunne hente dem ut i $_POST Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå