t0b131 Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Noen som vet om det finnes en form for tv kort til parabol slik at du kan se tv på pc en og ta opp programmer fra parabol??? kan du bruke vanlig tv kort som brukes med vanlig antenne? håper noen vet noe om dette og eventuelt hvor disse kortene selges... Lenke til kommentar
bennyno Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Du kan bruke kvilke som helst kort som har antenneinngang. :nice: Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Du kan ikke bruke hvilket som helst kort. bennyno har enten ikke peiling eller prøver å være "morsom" (med 1 post så er vel det sannsynlig). Mamoz har masse TV kort, både for vanlig TV og parabol. Hauppauge WinTV-DVB-s PCI Nexus-S er antagelig det beste. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Uhm, bennyno har faktisk helt rett han... ATI sine All-in-wonder kort funker også. Det er vel den beste løsningen hvis du har bruk for et bra skjermkort i samme slengen. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Antenneinngang og parabol - hvis han tenker på å koble kabelen fra en parabolantenne til et TV kort så vet de fleste at det ikke går an. Hvis han derimot tenker på å koble videosignalet fra en paraboltuner til en PC så bruker man ikke et TV kort, men bruker en video inngang på et skjermkort. Så hva er det bennyno har helt rett i???? Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 det er riktig som hårek sier her.... Lenke til kommentar
t0b131 Skrevet 26. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2003 Jeg lurer på hvilket kort jeg trenger når jeg skal få tv signalet fra paraboltuneren for så å viderekoble dette til en pc. Har noen et forslag til kort som går? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Da trenger du bare et vanlig TV-kort/skjermkort med videoinngang. Men du kan som sagt ikke koble parabolantennen rett på et kort av denne typen. Lenke til kommentar
bennyno Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) Jasså du hårek. Siterer>Du kan ikke bruke hvilket som helst kort. bennyno har enten ikke peiling eller prøver å være "morsom" (med 1 post så er vel det sannsynlig).< Jeg vil ikke skrive et svar spå dette og anbefale noe som jeg ikke selv har gjort med samme res. som en kabel. Altså vellykket. Skjønner at du ikke har testet dette. Følg me nå- Di signalene som kommer ut av en satelittuner,som igjen kommer fra en parabol, er da vitterlig det samme som kommer fra et kabelannlegg. Dette er jo ganske logisk. Tenk deg om litt. Alle tvkort med antenneinngang kan brukes. Er selvføgelig klar over at man ikke kan koble parbolen rett på et hvilket kort som helst. Pinnacle har kort til det Pinnacle Og da er jo kortet en tuner i seg selv. .Prøv ting før dere sier at andre er på bærtur eller morsom e.l. En liten en til Hårek til slutt.Sitat"med 1 post så er vel det sannsynlig"Du starta med en post du og,eller har kua glemt at den var kalv en gang i tià? Det å koble til videoinngang på sk har du sikkert rett i,d har ikke jeg testa. Men får du da di samme muligeter som et rent tvkort {tv på pc?} M.v.h. Tore ASUS P4C800 -E Celeron 2,7 GHz 256 DDR !!! Kommer mer. IC35L040AVER07-0 40G LG DVD/ CD brenner Endret 16. juli 2004 av bennyno Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) Joda, men han spurte jo etter TV-kort til parabol, og da kan du ikke bruke et vanlig TV-kort. Selvsagt kan du bruke en tuner i tillegg, men det var nok ikke det han lurte på. Kjapt svar forresten. Endret 16. juli 2004 av Rikky Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 OK, bennyno, jeg burde ikke ha slengt med leppa. Men å bruke antennesignaler ut av en tuner er en så dårlig løsning at jeg aldri ville vurdert det. Det er også mange tunere som ikke har modulator utgang. Når man bare skriver en kort unyansert setning uten å beskrive hva man tenker på, så må man faktisk regne med litt motbør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå