Turbothorf Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Har siden i våres hatt dårlig ned hastighet på nettverket på min pc, opp hastigheten er topp og ping ligger på 2 MS. Har byttet 2 hovedkort, som gir topp hastighet en liten stund. prøvde også et annet internt nettverkskort som ga full hastigheten en stund. Har hatt modemet (fiber) til sjekk, men de fant ikke noe galt. Har sjekket linjen på Tab'n, hvor hjastigheten er på topp. Satt også opp en maskin til, som også kjører på fullt. Fikk her om dagen nytt modem da det andre tok kvelden, men ikke noe forandring da heller. Hovedkortene jeg har prøvd er av forskjellige fabrikat, et var Gigabtye mens jeg nå kjører et MSI kort (FM2+) Det første fikk jeg faktisk reklamert på og erstatning på, dette er nå den andre maskinen. Har 25/25 linje, men på maskinen varierer den med fra 3 mb til 7 mb ned, mens opp ligger på 25 mb og ping er 2 ms. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Du har ikke vurdert å skaffe deg din egen router og eventuelt bytte nettverkskort a....? Og sjekke om det er mye forstyrrelser på kanalen og bytte kanal eventuelt? Lenke til kommentar
Turbothorf Skrevet 23. august 2014 Forfatter Del Skrevet 23. august 2014 Egen router !!!. Jeg har eget modem som går til en switch, så til pc. (kablet) Har også prøvd rett i modemet også. Som sagt har prøvd med annet nettverkskort. Samme skjer der, etter en stund. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 OT. First World Problems. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 (endret) Vel.. å kun få 3-7Mb av 25Mb vil jeg si er et problem verdt å følge. Vet mange har hatt prblemer med nettverksdrivere fra Microsoft. At de som enten følger med windows eller som man laster ned fra windows update er ustabile. Løsningen da var å laste ned direkte fra brikkeprodusenten. Som regel Intel eller Realtec. Edit: Du har ikke sett litt feil og sett 3MB/s? for det tilsvarer ca. 25Mb/s. Endret 23. august 2014 av sedsberg Lenke til kommentar
Turbothorf Skrevet 23. august 2014 Forfatter Del Skrevet 23. august 2014 Vel har lagt inn driverne fra siden til hovedkortet. Eller fra cd som følger med. Har ikke sett feil nei, ene gangen så jeg hastigheten bare stupe. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Jeg ville prøvd å finne driverne på sidene til brikkeprodusentene. Hovedkort-sidene har ofte ikke oppdaterte drivere. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Akkurat hvilket utstyr er det du sitter med? Lenke til kommentar
Turbothorf Skrevet 24. august 2014 Forfatter Del Skrevet 24. august 2014 (endret) Jeg har MSI A88X-G45 Gaming, Socket-FM2+ AMD A10-7850K Black Edition, Crucial DDR3 BallistiX Tactical 8GB KIT X2, Zotac GeForce GTX 670 2GB, Fractal Design Newton R2 1000W Windows 7 (Har også prøvd Windows 8.1) + Diverse disker Har også prøvd med Gigabyte GA-F2A88X-D3H, AMD A10-6700 Endret 24. august 2014 av Turbothorf Lenke til kommentar
mekas Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Sikter vel mot nettverksutstyret du bruker. 1 Lenke til kommentar
Turbothorf Skrevet 24. august 2014 Forfatter Del Skrevet 24. august 2014 ok. Det er Zyxel modem (fiber) og TP-Link switch (TL-SG1008GB), Modemet er nytt nå på tirsdag, Swichen byttet jeg for 3 uker siden. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Sjekk om det er relatert lokalt. Test hastighet mellom to PC-er, f.eks en filoverføring Lenke til kommentar
Turbothorf Skrevet 24. august 2014 Forfatter Del Skrevet 24. august 2014 (endret) Vel, når jeg kopierer til å fra Nas disken (D-link DNS 325) Så ligger hastigheten på rundt 14 MB/s. Har nå prøvd nye drivere, men det hjalp ikke noe. :-( Endret 24. august 2014 av Turbothorf Lenke til kommentar
Turbothorf Skrevet 28. august 2014 Forfatter Del Skrevet 28. august 2014 Er delvis løst nå, er ett eller annet program som stjeler hastighet. Har installert alt på nytt. Og har riktig hastighet, men hvilket program som er tjuven er spørsmålet. Lenke til kommentar
xExodusx Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 bruk ressurs monitor inne på oppgavebehandling, der kan du se hvor mye hver prossess/program bruker Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Godt mulig du hadde en form for virus. Det er ikke så mye å gjøre nå som det er borte, men godt du ble kvitt det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå