Gå til innhold

Har lyst til å bli Fallskjermjeger, men..


Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, så har jeg alltid hatt utrolig lyst til å bli Fallskjerm-/marinejeger siden jeg var liten, Men jeg har ett litt dårlig syn på rundt (-0,8) og en irriterende Beinhinnebetennelse i begge leggene. Selv tar jeg ikke beinhinna som et problem, men kan hende forsvaret ikke godtar det..

Jeg har vært i god fysisk form omtrent hele livet, og jeg har vært en toppidrettsutøver innenfor MMA/Thai boksing i snart 3-4 år. (Har ganske lignende trening som de har i militæret).

Derfor lurer jeg på om dette kommer til å hindre meg til å få oppnå målet?
Er det noen andre muligheter jeg har enn Fallskjerm-/Marinejeger?

PS. Har ikke vært i sesjon del 2 enda(har blitt innkalt), og dette er noe som gjelder Førstegangstjenesten..

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skal det sies at en fallskjermjeger er gjennom noen av dem tøffeste testene psykisk og fysisk, men om du kan trene MMA/Thaiboxing uten problemer, trur jeg du kan komme gjennom den fysiske delen i hvertfall. OM du er motivert. for det er alpha omega her.

 

Synet på 0,8 er ingen problem. men regler om beinhinnebetennelse er jeg usikker på...

 

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at en fallskjermjeger er gjennom noen av dem tøffeste testene psykisk og fysisk, men om du kan trene MMA/Thaiboxing uten problemer, trur jeg du kan komme gjennom den fysiske delen i hvertfall. OM du er motivert. for det er alpha omega her.

 

Synet på 0,8 er ingen problem. men regler om beinhinnebetennelse er jeg usikker på...

 

 

Lykke til :)

Takk for svar ! Ja har hatt noen tøffe lange perioder med trening fra før, men kan tenke meg at det kan være ett par hakk tøffere i militæret. Er ganske motivert, og har fått flere tilbakemeldinger at jeg er veldig sterk psykisk :) .

 

Får håpe det beste med beinhinnebetennelsen, siden det kommer jo av overbelastning.. Det tenker jeg mange får iløpet av militæret uansett..

Endret av Henryhahaha
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Som tittelen sier, så har jeg alltid hatt utrolig lyst til å bli Fallskjerm-/marinejeger siden jeg var liten, Men jeg har ett litt dårlig syn på rundt (-0,8) og en irriterende Beinhinnebetennelse i begge leggene. Selv tar jeg ikke beinhinna som et problem, men kan hende forsvaret ikke godtar det..

 

Jeg har vært i god fysisk form omtrent hele livet, og jeg har vært en toppidrettsutøver innenfor MMA/Thai boksing i snart 3-4 år. (Har ganske lignende trening som de har i militæret).

 

Derfor lurer jeg på om dette kommer til å hindre meg til å få oppnå målet?

Er det noen andre muligheter jeg har enn Fallskjerm-/Marinejeger?

 

PS. Har ikke vært i sesjon del 2 enda(har blitt innkalt), og dette er noe som gjelder Førstegangstjenesten..

 

Takker for alle svar :)

Hei,

 

Sjekk ut innholdet og informasjonen her med en fallskjermjeger fra Insider serien, kanskje det er noe verdifull og hjelpsom info:)

 

https://www.youtube.com/watch?v=AWKM4KHas1c

Lenke til kommentar

Mtp beinhinnebetennelse (og mange andre "skavanker) praktiserer forsvaret ofte "dersom det ikke er et problem for deg, er det ikke et problem for oss". Om du kan marsje langt med sekk, løpe osv uten problemer tror jeg ikke du trenger å bekymre deg. Fallskjermjeger krever perfekt syn (karakter 9 på sesjon del 2), men dette vil du få klarhet i om du er innenfor på sesjon del 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...