Mari Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 (endret) Hei. Har nå opplevd å høre det samme ryktet om meg selv flere ganger, i flere byer! Vil helst ikke si så mye om meg selv(ønsker å være anonym. Men jeg kommer fra en liten bygd på nord-vestlandet), men kan starte med å si; Jeg var aldri den "populære" da vi gikk på grunnskole/videregående skole. Var alltid den som ble "plukket på" eller kort sagt "offeret". Dette er mange år siden nå, men denne tiden henger fortsatt igjen ser jeg. Etter Videregående skole har jeg gjort det veldig bra. Har mitt eget selskap og en veldig dyr og fin bil, osv. Dette ser det ut til at folk der jeg kommer fra ikke liker, tror dem misliker at "offeret har gjort det bedre enn dem", eller noe sånt. Hvem vet... Folk som har absolutt ingen grunn(folk som jeg t.o.m ikke kjenner) til å ikke "like" meg/ha noe i mot meg. Har aldri gjort dem noe. Hater meg ser det ut som. Første gang jeg hørte rykter om meg selv som, "hjembygdas store svindler" og "den kyniske utnytteren" osv. Tenkte jeg det bare var oppspinn. Men nå som ca ett år har gått. Har jeg hørt det fra flere kilder rundt om. Hadde egentlig lagt det på is, og bare tenkt at det er noe som bare går forbi, folk er voksne nå og klarer å tenke selv. Men i går kveld, var en barndomsvenn av meg på byen(vi har begge flyttet langt, ca 1000km i fra der vi kommer i fra), der møtte han tilfeldigvis en kar fra hjembygda. Der fikk han høre om masse tull, jeg liksom gjorde på daglig-basis som var svindel av mennesker osv. Da han sa til denne fyren at det ikke var sant, og at han kjente jo meg godt; da fikk han som svar at "alle som kjenner denne personen vet at hun driver med bare svindel og bedrageri, underslag, underslag av moms, osv(husker ikke alt nå på sparket)". Nå som jeg har flyttet veeldig langt vekk fra hjembygda hører jeg fortsatt tull om meg selv, fra idioter jeg gikk på skole med, og jeg er helt sikker på at dem har spredd det til alle dem kjenner, og dem videre osv. Siden vi er fra en liten bygd; har nok de fleste hørt om dette ryktet. Hvordan kan man få slutt på slike rykter? Hvordan hadde du taklet dette? Hjelper nok lite å konfrontere disse personene. Bli nok bare "munnhuggeri" og tatt mer opp, der jeg kommer fra. Så blir bare som å skyte seg selv i leggen. Ikke at jeg bryr meg så veldig om folk der jeg kommer fra, men er jo litt trist at folk du har vokst opp sammen med tror ting om deg som ikke er sant. Takk for svar på forhånd. PS: Hadde vært fint å lese om lignende historier fra noen andre, hvis noen har Endret 23. august 2014 av Mari Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Du får ikke gjort noe med fenomenet "bygdedyret" (har erfaring med den skapningen selv, og selv om det går 3o år, og man ikke har vært der "hjemme" i det hele tatt, går ryktene om at man har vært der, både titt og ofte) Det er ett fenomen som jeg ikke skjønner så mye av, annet enn at det er foret på misunnelse og hat her er forøvrig en tolkning av det dyret Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Høres ut som rendyrket sjalusi. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Kan ikke være annet en sjalusi. Jeg forstår det er kjipt å ha et sånt rykte på seg, men det beste du kan gjøre er å ignorere det tror jeg. Lenke til kommentar
Mari Skrevet 23. august 2014 Forfatter Del Skrevet 23. august 2014 Kan ikke være annet en sjalusi. Jeg forstår det er kjipt å ha et sånt rykte på seg, men det beste du kan gjøre er å ignorere det tror jeg. Var det jeg tenkte også. Men hadde vært fint å høre om noen som har opplevd det samme, og se om det "fungerte". Du får ikke gjort noe med fenomenet "bygdedyret" (har erfaring med den skapningen selv, og selv om det går 3o år, og man ikke har vært der "hjemme" i det hele tatt, går ryktene om at man har vært der, både titt og ofte) Det er ett fenomen som jeg ikke skjønner så mye av, annet enn at det er foret på misunnelse og hat her er forøvrig en tolkning av det dyret Hahahaha, dagens! Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 (endret) Jeg tror på alle rykter jeg, så jeg syns du burde skamme deg! "Living well is the best revenge" (George Herbert) Ser for meg ut som du vant. Som alltid må man passe seg for dårlige tapere. Endret 23. august 2014 av Joey1313 2 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Vel Mari, det kommer helt an på hva slags firma du driver.... Er du en MLM'er alâ herbalife, Uno osv? Eller driver du et annet type selskap? Jeg får en MLM vibe av deg men bevis meg gjerne feil Det er vanskelig å legge ut rykter om noen som driver i en kontrollert bransje, altså kan man tenke seg at du driver i en periferibransje som er kjent for snusk? Driver du med snusk? 3 Lenke til kommentar
Vatjusi Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 (endret) Det er svært sjeldent røyk uten noe brann. Hva kommer ryktene av? Endret 23. august 2014 av Vatjusi Lenke til kommentar
kremt Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Hvorfor kan du ikke bare si pyramidespill. Forøvrig kan det være ganske dritt å ha sånn som henger ved seg hele livet. Noen ganger må man klare å se seg selv utenfra. Hvordan oppfatter andre personer meg, og hvordan oppfører jeg meg ovenfor folk? Man er sjelden HELT uten skyld i det selv heller. Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Vel, det viktigste mener jeg er hva du selv vet. Om ryktene ikke er sanne, noe du vet de ikke er hadde jeg gitt en god faen. Kanskje ikke like lett, ettersom jeg ikke klarer å forestille meg hvordan det må være for deg og jeg har aldri opplevd noe lignende selv. Men du vet selv at dette ikke er sant, du vet hva som er sannheten. Du omgåes ikke med disse menneskene, som virker sjalu på din suksess. Dine ekte venner derimot vet hva som er sannheten og står opp for deg. Noe som din venn gjorde i ditt eksempel. Det er hva dine virkelige venner tenker og mener om deg. Ikke komplett fremmede som du ikke ønsker å omgåes med. Lenke til kommentar
Mari Skrevet 23. august 2014 Forfatter Del Skrevet 23. august 2014 (endret) Vel Mari, det kommer helt an på hva slags firma du driver.... Er du en MLM'er alâ herbalife, Uno osv? Eller driver du et annet type selskap? Jeg får en MLM vibe av deg men bevis meg gjerne feil Det er vanskelig å legge ut rykter om noen som driver i en kontrollert bransje, altså kan man tenke seg at du driver i en periferibransje som er kjent for snusk? Driver du med snusk? Nei nei, absolutt ikke noe slikt som MLM og det tullet der. Er det en ting jeg hater her i verden, så er det MLM firmaer som Herbalife, Eqology(tror Eqology er den verste spamen jeg ser), osv. Lurer folk med dårlig råd/kjedelig jobb inn i noe tull, med "get rich quick scam". MLM burde vært ulovlig. Så, nei. Driver absolutt ikke med MLM, det skal jeg love deg. Men tilbake til saken, driver to "helt normale" nettbutikker(utsalg av sport & friluftsklær, og diverse til hjem og bolig) og jobber med/del eier i et firma som driver utleie av utstyr(containere, brakker o.l) til anlegg og bygg. Endret 23. august 2014 av Mari 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Da ville jeg rett og slett tatt kontakt med de vennene du har som fremdeles har kontakter i hjembygda, og overbevist de om at dette er feil. Så ber du de om å gjøre det ettertrykkelig klart at ryktene er feil hver gang noen nevner de. Det er mulig du må frem med dokumentasjon og greier, men når folk får høre glassklar tale om at dette VET DE er feil, så skal det mye til før de fortsetter å spre dritten. Det er usikkerheten som lar slikt gro, at ingen vet helt sikkert. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 /ignore then..... ikke bry deg, det er bare sjalusi... Av nysjgjerrighet, hvilke nettbutikker driver du? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 om hun vil være anonym er ikke akkurat det lur informasjon å gi ut. On topic: hadde jeg vært ts hadde jeg nok bare ignorert, menn det går også ann og lage en facebookpost hvor du tar et oppgjør med ryktene og avkrefter alt. Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 (endret) Da ville jeg rett og slett tatt kontakt med de vennene du har som fremdeles har kontakter i hjembygda, og overbevist de om at dette er feil. Så ber du de om å gjøre det ettertrykkelig klart at ryktene er feil hver gang noen nevner de. Det er mulig du må frem med dokumentasjon og greier, men når folk får høre glassklar tale om at dette VET DE er feil, så skal det mye til før de fortsetter å spre dritten. Det er usikkerheten som lar slikt gro, at ingen vet helt sikkert. Paradoksalt nok kan det å fremlegge bevis på at man driver lovlig butikk lett få ryktemakerne til å tro at TS virkelig har noe å skjule, siden hun opplagt føler trang til å "bevise" at alt er i orden. Hvis alt virkelig var i orden, hvorfor skulle hun da fremlegge bevis dette sånn helt uten videre? For forholdsvis fornuftige mennesker høres sannsynligvis dette helt fjernt ut, men jeg har selv fått føle at menneskedyret kan være særdeles ulogisk fra tid til annen. Kjapt eksempel fra hjembygda mi - da jeg startet på videregående begynte det å svirre rykter om at jeg måtte være psykisk utviklingshemmet, av den enkle grunn at jeg ikke var ute og drakk meg dritings hver helg slik som "normale" ungdommer tydeligvis gjør. Jeg hadde sosial angst til oppunder ørene i den perioden og hadde for lengst besluttet å være avholdsmenneske da jeg kom i "drikkealder," men noen som tydeligvis kjente meg bedre enn jeg gjorde konkluderte med at jeg måtte være utviklingshemmet istedet. Dette, pluss en del andre ting, er årsaken til at jeg kun har besøkt plassen i juleferien de siste ti årene. Så, for å svare på TS sitt spørsmål "taklet" jeg det ved å gi hjemplassen min finger'n og kutte ut alle med unntak av nærmeste familie. Så langt har det fungert ganske greit. Endret 24. august 2014 av Raven_Heart Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 'Du vet du er på bygda når naboen din vet bedre hva du benytter tiden din til enn du selv gjør' Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå