Gå til innhold

Få med seg informasjon fra to timer som går samtidig

Anbefalte innlegg

Hei.

To klasser som jeg planlegger å ta har dessverre delvis overlappende undervisning. Helts skulle jeg ha fått vært i alle undervisningstimene, men siden undervisningen er overlappende, så blir det vanskelig.

Hvordan kan jeg få med meg mest mulig informasjon fra den timen som jeg velger å ikke gå i?

Planen er å få tak i forelesningsnotatene, men det kan jo hende at jeg likevel går glipp av informasjon.

Happy.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hos oss legger foreleseren ut opptak av tale sammen med PP-presentasjon etter forelesningene.

Vi fikk også tips om at vi kunne ta opp med diktafon eller mobiltelefon, men da var jo selvsagt problemstillingen litt annerledes enn hvis man ikke er tilstede selv...

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle ikke det være lov?

Jeg tror det er noe om at man må være tilstede i selve samtalen selv for at man skal få lov til å ta opp samtalen. Ikke hlet sikker egentlig. Noen jusskyndige her som har peiling på dette?

Hvis du gjør det med tilatelse skal det være lov selv om du ikke er tilstede.
Lenke til kommentar

Jeg tror det er noe om at man må være tilstede i selve samtalen selv for at man skal få lov til å ta opp samtalen. Ikke hlet sikker egentlig. Noen jusskyndige her som har peiling på dette?

Har du noen lovkilde på dette?

Lenke til kommentar

Har du noen lovkilde på dette?

Lover sier somregel ikke hva som er lov, men hva som ikke er lov.

Det er lov drikke cola, men det står ingenting om det i Norges Lover.

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...