Interessert2012 Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Hei. To klasser som jeg planlegger å ta har dessverre delvis overlappende undervisning. Helts skulle jeg ha fått vært i alle undervisningstimene, men siden undervisningen er overlappende, så blir det vanskelig. Hvordan kan jeg få med meg mest mulig informasjon fra den timen som jeg velger å ikke gå i? Planen er å få tak i forelesningsnotatene, men det kan jo hende at jeg likevel går glipp av informasjon. Lenke til kommentar
Termograføren Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Hvis du kjenner noen som tar den andre klassen så kan du sende med en diktafon. Evt at du gjør en avtale med foreleser at du kan legge en diktafon foran i klasserommet ett sted. Jeg brukte det på alle forelesninger sjøl, men jeg var tilstede. Lenke til kommentar
Interessert2012 Skrevet 23. august 2014 Forfatter Del Skrevet 23. august 2014 Hvis du kjenner noen som tar den andre klassen så kan du sende med en diktafon. Evt at du gjør en avtale med foreleser at du kan legge en diktafon foran i klasserommet ett sted. Jeg brukte det på alle forelesninger sjøl, men jeg var tilstede. Jeg tror ikke at det er lov. Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Hvorfor skulle ikke det være lov? Lenke til kommentar
Interessert2012 Skrevet 23. august 2014 Forfatter Del Skrevet 23. august 2014 Hvorfor skulle ikke det være lov? Jeg tror det er noe om at man må være tilstede i selve samtalen selv for at man skal få lov til å ta opp samtalen. Ikke hlet sikker egentlig. Noen jusskyndige her som har peiling på dette? Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Hos oss legger foreleseren ut opptak av tale sammen med PP-presentasjon etter forelesningene. Vi fikk også tips om at vi kunne ta opp med diktafon eller mobiltelefon, men da var jo selvsagt problemstillingen litt annerledes enn hvis man ikke er tilstede selv... Lenke til kommentar
*F* Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Hvorfor skulle ikke det være lov? Jeg tror det er noe om at man må være tilstede i selve samtalen selv for at man skal få lov til å ta opp samtalen. Ikke hlet sikker egentlig. Noen jusskyndige her som har peiling på dette? Hvis du gjør det med tilatelse skal det være lov selv om du ikke er tilstede. Lenke til kommentar
Interessert2012 Skrevet 24. august 2014 Forfatter Del Skrevet 24. august 2014 Hvorfor skulle ikke det være lov? Jeg tror det er noe om at man må være tilstede i selve samtalen selv for at man skal få lov til å ta opp samtalen. Ikke hlet sikker egentlig. Noen jusskyndige her som har peiling på dette? Hvis du gjør det med tilatelse skal det være lov selv om du ikke er tilstede. Har du noen lovkilde på dette? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 (endret) Hvorfor skulle ikke det være lov? Jeg tror det er noe om at man må være tilstede i selve samtalen selv for at man skal få lov til å ta opp samtalen. Ikke hlet sikker egentlig. Noen jusskyndige her som har peiling på dette? Hvis du gjør det med tilatelse skal det være lov selv om du ikke er tilstede. Har du noen lovkilde på dette? Lover sier somregel ikke hva som er lov, men hva som ikke er lov. Det er lov drikke cola, men det står ingenting om det i Norges Lover. Endret 24. august 2014 av Evelen! Lenke til kommentar
*F* Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 (endret) Men man kan jo sammenlikne med TV programmet Big Brother, dem som tar opp er ikke til stede i rommet, men opptakene er lovlig da de involverte har akseptert det Endret 24. august 2014 av Evelen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå