Sh4d3y Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Jeg har netop kjøpt meg en amd athlon 2500+ thourbeard som kjører på 2GHz. Har også kjøpt meg en kjøler som støtter amd 3000+...., men cpu-en min blir 53 grader når jeg bruker den, og da er det bare 20 grader i rommet.... Var på lan i helga, og da ble den 62 grader. Er dette mye? Mvh. Bjørn-Olav H. Eriksen Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Jeg har også en 2500+, men jeg har Barton-kjerne. Min ligger på 56-57 grader. Det er ikke fysisk farlig for prosessoren før den kommer over 70 grader i alle fall. Allikevel ville jeg i alle fall prøvd å holde temperaturen under 60 grader. Temperaturen din ble 62 grader på LAN fordi dere sikkert satt i et veldig varmt og svett rom, prøv med flere kabinettvifter hvis dette blir et problem. Men som sagt, ikke farlig. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Helt normal temp du har...for å få den ned litt kan du kjøpe deg ett par kabinettvifter som får fyken på luftsirkulasjonen i kabinettet ditt Hvilken CPU kjøler kjøpte du? Lenke til kommentar
Sh4d3y Skrevet 26. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2003 (endret) Kjøpte denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...28&GrpID=5&s=pl Har 2 vifter som suger luft inn, og 2 som blåser ut (power fan ikke inkludert) *retting Sa jeg hadde en amd athlon xp 2500+, har egentlig en 2400+ Endret 26. oktober 2003 av Sh4d3y Lenke til kommentar
Aleksander_den_store Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 (endret) puh! 62 grader, bare barnemat, når JEG er på LAN med min PC som har AMD ett eller annet 1.3 GHz, blir pcen min langt over 62 grader, ja faktisk så går det alarm over tempen og pcen må restartes, skjer mange ganger når pcen har vært på lenge og den funker som et lyn fortsatt Faktisk så er CPUen min over 65*C nå! er ikke på LAN og den har ikke stått lenge på heller... rart egentlig, for den er ikke overklokka, jaja Endret 26. oktober 2003 av Aleksander_den_store Lenke til kommentar
hans A Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Hvis du ser på esken til Igloo Silent Breeze 462 II XP3000+ . Så stpr det at den bare støtter 1.4GHz. Dette virker litt missvisende med det de oppgir. (XP300+) Og med hastigheten 2200 rpm så skulle man tro at kjøleren er beregnet på prosessorer opp til 1.4GHz. Prøv med en mail til glacialtech så får man avklart det! Lenke til kommentar
TonyMontana Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Hvis du ser på esken til Igloo Silent Breeze 462 II XP3000+ .Så stpr det at den bare støtter 1.4GHz. Dette virker litt missvisende med det de oppgir. (XP300+) Og med hastigheten 2200 rpm så skulle man tro at kjøleren er beregnet på prosessorer opp til 1.4GHz. Prøv med en mail til glacialtech så får man avklart det! Den 1.4 det er snakk om der er heilt sikkert Thunderbird, for den produsert noe j*vlig med varme.. puh! 62 grader, bare barnemat, når JEG er på LAN med min PC som har AMD ett eller annet 1.3 GHz, blir pcen min langt over 62 grader, ja faktisk så går det alarm over tempen og pcen må restartes, skjer mange ganger når pcen har vært på lenge og den funker som et lyn fortsatt Faktisk så er CPUen min over 65*C nå! er ikke på LAN og den har ikke stått lenge på heller... rart egentlig, for den er ikke overklokka, jaja Hvilket kabinett har du Aleksander? og har du noen kabinettvifter? Virker som om du har sinnsykt dårlig airflow... For høg cputemp i lengre tid minsker levetida på cpuen din. Lenke til kommentar
Aleksander_den_store Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Denne PCen er kjøpte pappa av noen på jobben tydeligvis amatører som har klart å la være å sette i kabinett vifter... det er bare en som sitter rett under strømforsyningen... sikkert derfor hmonitor viser: Mainboard 22.9*C(sikkert feil, for dette er det billigste hk som er å få tak i!) CPU: 50.8*C(PCen har stått på i 15 min.) CPU2: 28.1*C(ehhh... har ikke noe CPU2, jaja) HDD1: 30*C på Core står det +1.75V og det er rødt! kan det ha noe med saken å gjøre? rart at hk temp ligger ikke så langt over romtemperatur... Lenke til kommentar
Sh4d3y Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 Når jeg spilte spliter cell, så ble cpu'en hele 59 grader, når det bare var 21 grader i rommet (!). Har satt inn en kabinett vifte til, men det hjalp ikke noe særlig. Har en mistanke om at jeg har for lite goop på cpu'en, men vet ikke helt. Bruker artic silver3, er den bra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå