p0pc0rn Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Heisann. Har prøvd i hele dag med å få internett oppe å gå med den nye routeren uten og lykkes. Må derfor ty til internett for hjelp. Saken er i hovedsak den at jeg ikke får WAN connection opp å gå med routeren. Til vanlig går det en nettkabel fra veggen og inn i Zyxzel routeren fra Telenor, fungerer knirkefritt. Når ASUSen plugges i på samme måte er det ingen WAN connection oppe. Trådløslampene på routeren virker og jeg klarer å koble meg til routeren med telefon, men får ikke nett. WAN lampen på routeren vil ikke blinke når jeg har plugget i kabelen. På oppsettet av routeren kan man blant annet velge mellom Automatisk ip eller PPPoP. Har da valgt Automatisk ip. Kan dette være feil? Når jeg får inn på instillinger på selve routeren så kan jeg se at jeg har LAN ip, men WAN-ip står som 0.0.0.00 Er det noen som har en fjerneste anelse hva som kan være problemet? Lenke til kommentar
War Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Fw update også? Det burde man uansett pga haxx som er ute på det gamle. Hva er det bak denne kabelen? Rett ned i jorden? Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 22. august 2014 Forfatter Del Skrevet 22. august 2014 Har ikke gjort det enda, så det kan kanskje være en plan. Kabelen går i en boks i veggen, det er ikke noe modem som routeren er koblet til, går direkte til denne lille boksen på veggen. Lenke til kommentar
War Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Sjekket om det er nett kablet fra switchen? Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 22. august 2014 Forfatter Del Skrevet 22. august 2014 Kabelen går fra veggen til DSL porten på routeren til vanlig og det er ikke noe problem, da er det full fres på nettet, men når jeg gjør samme greia bare med ny router så får jeg ikke WAN connection. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Det er vel ikke dsl port på ASUS RT-N65u? WAN!=DSL. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Omg! Asusen er ikke noe modem! Det er en helt vanlig router! Du må bridge Zyxelen og koble Asusen til den... Søk! Er tatt opp tusen ganger før! Lenke til kommentar
War Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Derav hva er det bak denne kabelen. Håper du kan fikse det selv da og ikke har sånn syk boks som man må ringe inn for å stille i^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå