Gå til innhold

The Gathering 2015: The Future is Back - Tråden


Anbefalte innlegg

:D

 

Haha, fikk meg til å mimre litt. For etter at jeg fikk meg stasjonær PC, og jeg ble lei av dårlig kjøling, og jeg ble lei av å ha bordvifte inntil PCen. Derfor lagde jeg en PC som var rundt en bordvifte, hvor jeg kunne trekke ut alt: http://www.itavisen.no/pimp-my-pc/black-box-2-2930

Og vips, mitt første kabinett. :rofl:

3349_3.jpg?itok=DR9k85_4

Ja, var faktisk to PCer i ett. :wee: Pluss masse fjortisslys. :D

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:D

 

Haha, fikk meg til å mimre litt. For etter at jeg fikk meg stasjonær PC, og jeg ble lei av dårlig kjøling, og jeg ble lei av å ha bordvifte inntil PCen. Derfor lagde jeg en PC som var rundt en bordvifte, hvor jeg kunne trekke ut alt: http://www.itavisen.no/pimp-my-pc/black-box-2-2930

Og vips, mitt første kabinett. :rofl:

3349_3.jpg?itok=DR9k85_4

Ja, var faktisk to PCer i ett. :wee: Pluss masse fjortisslys. :D

Et spm, hvilken kjøling brukte du på q6600 en? Har jo samme hk til en foldepc/server, men for gøy hadde det vært gøy å klokke den. Har et svær heatsink på den. Så bytter ut den crappy q6700 med q6600en :p

 

Siden jeg alltid har en liten oppgave til dæ, husker du ca hvordan man klokker på 775??

Lenke til kommentar

Husker det var Zalman 9500 LED , som på den tiden var noe av det beste innen CPU-kjøling på luft. I dag så blir den brukt som passiv kjøling på arbeidsbelysningen (LED-plate). Så den glemmer jeg ikke så raskt. ^^

Gikk vel fra 8800 GTX til 8800 GTX SLI like etter bildet ble tatt, så litt flaut er det jo. :p

 

Anyways. Tja, så vidt. Husker at det første man måtte gjøre var å i alle fall låse RAM-multiplieren til noe lavere (mulig man måtte regne ut hva slags frekvens den får, som da altså er FSB * RAM multiplier), samt sette PCI-e bussen til 100 MHz. Og så var det bare å klokke FSB, samt V-core.

 

Husk selvsagt å låse CPUen på maks multiplier som er mulig (stock). Husker 4,14 GHz var en svært god klokk, og folk vanligvis kom gjerne til bare 3,7-3,8 GHz. Men igjen, var to forskjellige revisjoner av kjernen, hvor den ene (G0) hadde 95W TDP, mot 105W på den gamle. 95W modellen klokket som regel en del bedre.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husker det var Zalman 9500 LED , som på den tiden var noe av det beste innen CPU-kjøling på luft. I dag så blir den brukt som passiv kjøling på arbeidsbelysningen (LED-plate). Så den glemmer jeg ikke så raskt. ^^

Gikk vel fra 8800 GTX til 8800 GTX SLI like etter bildet ble tatt, så litt flaut er det jo. :p

 

Anyways. Tja, så vidt. Husker at det første man måtte gjøre var å i alle fall låse RAM-multiplieren til noe lavere (mulig man måtte regne ut hva slags frekvens den får, som da altså er FSB * RAM multiplier), samt sette PCI-e bussen til 100 MHz. Og så var det bare å klokke FSB, samt V-core.

 

Husk selvsagt å låse CPUen på maks multiplier som er mulig (stock). Husker 4,14 GHz var en svært god klokk, og folk vanligvis kom gjerne til bare 3,7-3,8 GHz. Men igjen, var tp fprslekllige revisjoner av kjernen, hvor den ene hadde 95W TDP, mot 105W på den gamle. G0 elns, husker ikke helt. 95W modellen klokket som regel en del bedre.

Danke, Da har jeg noe å styre med idag^^

Lenke til kommentar

Komplett ble angivelig vist et regnestykket over hvor mye mer dem kunne tjent om dem heller hadde laga deltagerplasser på plassen dems også spurt hvorfor TG skulle la dem være der.

 

Komplett ble ikke så glade og sa hade..

TG hadde vell ikke vært det samme med kun deltagere^^

Synes også at det er en småfrekk måte å legge det fram på, etter et langt samarbeid.

Endret av HArild
Lenke til kommentar

 

Komplett ble angivelig vist et regnestykket over hvor mye mer dem kunne tjent om dem heller hadde laga deltagerplasser på plassen dems også spurt hvorfor TG skulle la dem være der.

 

Komplett ble ikke så glade og sa hade..

TG hadde vell ikke vært det samme med kun deltagere^^

Synes også at det er en småfrekk måte å legge det fram på, etter et langt samarbeid.

 

 

Må huske at denne infoen kommer fra en 3. part som (mest sannsynlig) ikke har noe med TG å gjøre. Ta gjerne infoen med en klype salt.

Lenke til kommentar

Uansett så er det synd at ikkje Komplett er der. Blir mitt 3. år i år, og tidligere år har komplettstanden vore utrulig morsom å sjå seg rundt i, ikkje minst dei morsomme konkurransane dei har. Håpar erstattaren/erstattarane gjer leverer!

Lenke til kommentar

Komplett ble angivelig vist et regnestykket over hvor mye mer dem kunne tjent om dem heller hadde laga deltagerplasser på plassen dems også spurt hvorfor TG skulle la dem være der.

 

Komplett ble ikke så glade og sa hade..

 

De regna helt sikker med ekstra utstyr, jobb, crew, avføring, dusjing, dokø, kø generelt og generelt misnøye i skipet også.

Lenke til kommentar

 

Komplett ble angivelig vist et regnestykket over hvor mye mer dem kunne tjent om dem heller hadde laga deltagerplasser på plassen dems også spurt hvorfor TG skulle la dem være der.

 

Komplett ble ikke så glade og sa hade..

 

De regna helt sikker med ekstra utstyr, jobb, crew, avføring, dusjing, dokø, kø generelt og generelt misnøye i skipet også.

 

Tviler på at det var med i regnestykket :rofl:

Greia er vell at (vi ønsker)det tross alt skal være litt "space" til å lufte bena, snakker da ikke om å kunne snu stolen 180.

 

edit: Nå er det heldigvis slik at komplett blir erstattet, ikke fjerna kun for å gi plass til flere deltagere.

På en aen side føler nok mange at Komplett-standen er en del av TG opplevelsen.

Endret av HArild
Lenke til kommentar

For de ferskeste i alle fall, tipper jeg det var det. Har de vært der 2 ganger, eller er det 3 ganger?

 

Synes det har vært veldig opp og ned, og bare kort tid siden komplett fikk sin egen stand. Noen ganger har flere butikker og produsenter vært med, andre ganger har det more or less vært KUN en noe lame techshop, uten mulighet til å kjøpe noe saftige saker, eller nødvendig utstyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...