Gå til innhold

The Gathering 2015: The Future is Back - Tråden

Anbefalte innlegg

kommer helt an på om "snekkerene" begynner rekka med en støttepall eller ikke.

Frister å ta med noe plank og skru fast rett bak pcen som sikkerhet. Evt skru fast rundt så man ikke får opp dørene / ta den :rofl:

Haha! Du er inne på noe der ja, jeg ville gjort det samme med skjermene dine^^

Bruk karbon elns, skal litt til for å ta det ned..

Tenk.. Karbon kabinett... Jeg trenger 110K for å kickstarte prosjektet, anyone?? ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kommer helt an på om "snekkerene" begynner rekka med en støttepall eller ikke.

Frister å ta med noe plank og skru fast rett bak pcen som sikkerhet. Evt skru fast rundt så man ikke får opp dørene / ta den :rofl:

Gjennomsnitlig litt kaldere enn jeg synes er komfortabelt. Tipper på ca. 21 grader, men varierer hvor langt unna utgangen.

Der er det ofte laaangt kaldere.

Målte store deler av maskinen. Estimat på PCen er på rundt 180 kg. :p Men er jo null stress det. Litt trening en gang i året går vel greit.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Jeg synes alltid det er kaldt på TG, jeg. Alltid. Sitter stort sett med teppe rundt meg, som ei 90 år gammal dame.

Målte store deler av maskinen. Estimat på PCen er på rundt 180 kg. :p Men er jo null stress det. Litt trening en gang i året går vel greit.

Say what? Maskina di veier 180 kilo?

Lenke til kommentar

Ja, omtrent det. Ikke helt ferdig enda, og veide de separate delene sånn omtrentlig. I alle fall innenfor 160-200 kg. :p

Har tatt litt inspirasjon fra olje-industrien. XD Fått plass ytterst på raden så jeg får plass heldigvis da. :)

Bare frakten koster et par tusen for å leie varebil.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Rene bærbare maskinen du har der Martine. ^^

Neida. Hmm, 60kg for kjøleaggregat/pumpe.

40 kg for kabinett (glassfiber/MDF), 50kg for hydraulikkkolje (for å forhindre kondens og passiv kjøling av PSUer/hk), 15kg for komponenter og et par ekstra-pumper, kjølevæske, radiatorer og filtere. :)

Tro det eller ei, men det er for å gjøre ting enklere. Gamle-PCen ble alt for komplisert å vedlikeholde.

Er bare en maskinvare og modde-entusiast.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Hehe, jo takk. Bare vent til jeg er ferdig, den blir smoooth. :D Selv om samboeren min sikkert hater meg by now, med lukt av lakk, glassfiberstøping, grunning, Anti-fouling maling, white sprit og andre løsemidler i leiligheten. :ph34r:

Hmm, varebil til hamar, og så ruller jeg den inn på hjul. :)

Dog, kjøleaggregatet (ikke nytt) har for små hjul til å rulles inn, så da blir det nok å bruke den hjemmelagde tralla jeg lagde for evigheter siden. Blir uansett brukt for å laste inn hylla for resten av vennegjengen.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Kjøleaggregat. Herregud, ass. Jeg ser for meg at du driver å mekker på noe sånt:

Close. :p

Bare mer kaotisk. ^^

Tidlig byggebilde fra nye maskinen (med gamle og kjøleaggregatet i bakgrunnen):

post-79251-0-71707900-1425903148_thumb.jpg

Gamle røkla:

post-79251-0-10398500-1425903148_thumb.jpg

(kjøleaggregat på venstre side, og baksiden av gamle-maskinen på høyre)

Kjøleaggregatet fra da den ble bygget:

post-79251-0-26977000-1425903149_thumb.jpg

Har også eget skjema for selve vann/olje-loopen som kanskje gir klarhet om man ønsker å se litt teknisk på planen. :p

post-79251-0-24614000-1425903272_thumb.jpg

Dagens PCer er alt for små og kjedelige. For å presse grensene litt, så trengs god gammeldags teknikk. :whistle:

Lenke til kommentar

Shit pomfritt, det er noe av det sjukeste jeg har sett!

En gang i tida hadde jeg en PC som hele tida ble for varm, så da tok jeg av veggen på kabinettet og satte ei bordvifte ved siden av. Det blir jo omtrent det samme, i noe mindre skala :b

Hvordan får du plass til denne på TG?

Lenke til kommentar

Har du så komplisert pc OG venner :rofl:

Haha, og der kunne jeg skrive bort enda en fra lista! Neida. :p

Nei, ganske utrolig det. Jeg tror i alle fall at det ikke er imaginære.^^

Han postet et bilde her en gang, trur vi klarte å finne 3 håndmixere, 2 brødrister og noen badekar innimellom 6km ledninger om jeg ikke husker feil.

:roll:

Shit pomfritt, det er noe av det sjukeste jeg har sett!

En gang i tida hadde jeg en PC som hele tida ble for varm, så da tok jeg av veggen på kabinettet og satte ei bordvifte ved siden av. Det blir jo omtrent det samme, i noe mindre skala :b

Hvordan får du plass til denne på TG?

En god start. :new_woot: Husker jeg gjorde det på min første laptop da jeg var 14. Lagde eget dedikert "gaming-bord" med egen bordvifte og et svært hull under. For å dra på LAN i nabolaget så gikk jeg med trillebår. Aldri forstått vitsen med lett maskin.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...