The Doctor Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Moderatormelding Kjøp og salg av billetter til The Gathering er unntaket, så lenge billetter selges for ordinær pris. Ingen profitter/fjusk. Dette gjøres på eget ansvar. Innlegget skal ikke kommenteres, har man kommentarer kan dette tas på PM. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Når er det vi liksom skal kunne seate? TG nærmer seg jo med stormende skritt. Lenke til kommentar
SpongeFrog Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 (endret) Når er det vi liksom skal kunne seate? TG nærmer seg jo med stormende skritt. Er ikke det den 18ene når vi kan forhåndsinsjekke? Endret 25. februar 2015 av HArild Lenke til kommentar
Gjest Slettet-hIrR5ccz Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Yup, står det på billetten din. "Forhåndsinnsjekking vil åpne onsdag 18. mars 2015" Lenke til kommentar
maestrix Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Når er det vi liksom skal kunne seate? TG nærmer seg jo med stormende skritt. Seating vil bli tilgjengelig om ikke alt for lenge. Følger dere med på www.gathering.org er dere sikre på å få med dere all relevant informasjon. PS: Etter litt finjustering av plassforbuken vår, slapp i går litt flere billetter. Det er i skrivende stund litt over 300 billetter igjen. 3 Lenke til kommentar
War Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Kjøleskap er ikke lov på tg, ikke noen cpu-kjølere heller da de faller under "de har kompressor"-regelen. Hva om jeg stikker på expert og kjøper et gass-mini-kjøleskap? Ingen kompressor Lenke til kommentar
j-- Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Kjøleskap er ikke lov på tg, ikke noen cpu-kjølere heller da de faller under "de har kompressor"-regelen. Hva om jeg stikker på expert og kjøper et gass-mini-kjøleskap? Ingen kompressor Du tror du får ha med gass inn i skipet? Morsom-Per Lenke til kommentar
War Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Er da gass inni cpu-kjøleren min også i heat-pipes. Det er ikke snakk om propantank på slep, men innebygget i skapet , kun ledning for strøm og ellers ufarlig^^ Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Er da gass inni cpu-kjøleren min også i heat-pipes. Det er ikke snakk om propantank på slep, men innebygget i skapet , kun ledning for strøm og ellers ufarlig^^ Så det er et kjøleskap som bruker strøm? Da er det jo mot regelverket. Lenke til kommentar
War Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 (endret) Men de sa på forrige TG at det ikke var lov med kjøleskap pga kompressorer og dette er da internt gassdrevet. En pc bruker jo strøm også. Endret 27. februar 2015 av War Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Men de sa på forrige TG at det ikke var lov med kjøleskap pga kompressorer og dette er da internt gassdrevet. En pc bruker jo strøm også. Jeg tror ikke de kommer til å rullere til din fordel og ville heller prøv en diske det er bedre med tilgivelse en tillatelse da det har vist seg at dette har lønnet seg for andre deltagere tidligere. Lenke til kommentar
War Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Det er jo bare påfunnet regel for å ha watt under kontroll, så da blir det vel nei uansett. Lite, ikke farlig gass og ikke noe man skal fylle på osv. Helt normalt skap, bare annen teknologi Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Det er jo bare påfunnet regel for å ha watt under kontroll, så da blir det vel nei uansett. Lite, ikke farlig gass og ikke noe man skal fylle på osv. Helt normalt skap, bare annen teknologi Ta med og se hva som skjer. Og la meg låne om du får den med Lenke til kommentar
War Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 De leser jo her inne Men jeg er sterkest da. klistre på corsair-klistremerke og lime på dvd-rom-front på døra 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 (endret) Du får putte en Raspberry Pi inni den og klassifisere den som en kjøler. Endret 27. februar 2015 av Rudde 3 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 (endret) Har hatt en del runder med grensene rundt kjøleskap på TG og gråsonene, og det så omtrent slik ut: 1. Store batterier, f.eks Blybatterier ikke lov. Å ha et batteridrevet kjøleskap er derfor heller ikke lov. Men også grunnet punkt 3. 2. Kompressor er lov, men bare om det brukes for PC-bruk. Dvs. fasekjøler/waterchiller. 3. Men om fasekjøleren/waterchilleren SER for mye ut som et kjøleskap (lite diskret), slik at andre deltakere kan tolke det som at du har kjøleskap, så er det IKKE lov. Lagde en kasse til fasekjøleren, som brukte en CPU-kjøler for å sirkulere kald luft. Men den SÅ for mye ut som et kjøleskap. 4. Du kan kjøle ned mat om det SER ut som kjøling til en PC, OG det faktisk vil bli brukt til PC-bruk. Dvs. som en sekundær-prosess. Altså, de to siste årene så har jeg kunne nyte kald melk, og smått kald brus og mat om jeg kjølte ned innsiden av kabinettet. Og så puttet mat der. Crewet synes bare det var morro å se på, og lot det gå. Sannsynligvis fordi det da setter grensen så langt unna majoriteten av nerdene at de ikke gidder å lage et så heftig kjølesystem at du kan sette mat inni PCen. Anyways. Å bruke gass-drevet kjøleskap blir nok ikke tillatt grunnet propantanken du eventuelt måtte ha. Samt at det ville sett ut som et kjøleskap, og dermed bryter med punkt 3. Gass under trykk og kompressor er ikke problemet. Endret 2. mars 2015 av Andrull Lenke til kommentar
War Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 (endret) Ingen propantank, lukket kjøleskap med lukket system som har en liten upåfyllbar gasstank på størrelse med en finger. Den er ikke brannfarlig og den kan ikke lekke ut og den kan ikke eksplodere, men mener hele greia er at de vil forhindre økt strømforbruk og derfor finner på ting som ikke er lov for å støtte dette. blir litt vagt da en pc kan trekke alt fra 30-3000w og alle pcene over tid trekker mindre strøm nå VS 10 år siden og alle skjermene på tg alene er2000 m3 mindre i plass en de var før Men slipper de opp alt så kommer folk trillende med side-by-side og det hadde ikke sett ut med tanke på brannsikkerhet ol. Endret 2. mars 2015 av War Lenke til kommentar
Gjest Slettet-hIrR5ccz Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 For de som ikke har fått det med seg, er nettsiden oppe og går med en god del informasjon. Lenke til kommentar
SpongeFrog Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Er det lov med å ha med seg et Logitech z906 i silent sone? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Er det lov med å ha med seg et Logitech z906 i silent sone? Hvorfor skulle du hatt med deg Logitech z906 i silent zone? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå