grovetussen Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Men Jesus døde jo ikke, han sto jo opp etter to dager og fant på mer ablegøyer. Det er vel mer som en lang blund? Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Å dø for en sak, og det å dø fordi du vil er to forskjellige ting spør du meg. Det står i bibelen at du ikke skal drepe. Det står at du ikke skal drepe og når det står drepe så gjelder det all form for mord. Også mord på deg selv. Det er i alle fall min tolkning. Bortsett fra hvis det er gud som dreper, da er det helt topp. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Nei, Gud og Jesus Kristus er ikke samme person, men Jesus Kristus har fått all makt i himmelen og på jorden og sitter på Guds trone, det er lenge siden han bare var en profet sendt av Gud, han er etter sin død og oppstandelse lik Gud.Så Gud og Jesus er to forskjellige personer, det tror jeg også på nemlig. Så Gud sendte Jesus til denne verden? Og Gud har gitt Jesus hans makt. Enige? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Nei, Gud og Jesus Kristus er ikke samme person, men Jesus Kristus har fått all makt i himmelen og på jorden og sitter på Guds trone, det er lenge siden han bare var en profet sendt av Gud, han er etter sin død og oppstandelse lik Gud.Så Gud og Jesus er to forskjellige personer, det tror jeg også på nemlig. Så Gud sendte Jesus til denne verden? Og Gud har gitt Jesus hans makt. Enige? Jøder, muslimer og en hel haug falske kristne (sekter) forsøker hele tiden å redusere (downplay) Jesu Kristi rolle. Glem det, det er Jesu Kristus du må overgi deg til og bøye kne for ! Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Hele 25 ganger er Jesu navn nevnt i Koranen, og flere ganger er han presentert på indirekte vis, som «Marias sønn», «Messias» og «Guds profet». Til sammenligning er ikke profeten Mohammads navn å finne mer enn fem ganger. Et eget koransk kapittel bærer jomfru Marias navn, og hun omtales som en hederlig og gudfryktig kvinne. Med disse egenskapene fungerer hun som et forbilde for muslimer. Og hvem er det som bøyer knærne 5 ganger daglig til Gud? Jo, muslimene. Er ikke ute etter nedgradere Jesus, hvorfor skullw jeg det? Er ute etter å forstå likheter og ulikhetene, og håper du kan hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Hele 25 ganger er Jesu navn nevnt i Koranen, og flere ganger er han presentert på indirekte vis, som «Marias sønn», «Messias» og «Guds profet». Til sammenligning er ikke profeten Mohammads navn å finne mer enn fem ganger. Et eget koransk kapittel bærer jomfru Marias navn, og hun omtales som en hederlig og gudfryktig kvinne. Med disse egenskapene fungerer hun som et forbilde for muslimer. Og hvem er det som bøyer knærne 5 ganger daglig til Gud? Jo, muslimene. Er ikke ute etter nedgradere Jesus, hvorfor skullw jeg det? Er ute etter å forstå likheter og ulikhetene, og håper du kan hjelpe meg med dette? Hele poenget med å gjentatte ganger kalle Jesus Kristus "Marias sønn" i koranen er å poengtere at han ikke er "Gud sønn" altså et forsøk på å nedgradere Jesus Kristus, det skjønner du vel ? Fordi de ikke vil bøye kne for Jesus Kristus, han som Gud har satt til dommer over hele verden. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 (endret) Altså hele 25 ganger er navnet Jesus nevnt, han er OGSÅ presentert som Marias sønn, noe som stemmer, altså at han er Marias sønn..Og jeg kan ikke se hva som er galt med dette. Hvorfor be til Jesus, når du kan be direkte til Gud, skaperen av Jesus. Endret 26. august 2014 av PrettyBoy Lenke til kommentar
IHS Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 (endret) Altså hele 25 ganger er navnet Jesus nevnt, han er OGSÅ presentert som Marias sønn, noe som stemmer, altså at han er Marias sønn..Og jeg kan ikke se hva som er galt med dette. Hvorfor be til Jesus, når du kan be direkte til Gud, skaperen av Jesus. Siden Gud har overlatt dommen av verden til Jesus Kristus, er det lurt å utveksle et par ord med ham, hans ord og ditt svar, vil dømme deg på den siste dagen, dommens dag. Den dagen, kan for deg være en hvilken som helst dag, du vet ikke når han kommer til deg (hvilken dag du møter ham) Og sist men ikke minst, vil du da forstå at han er større en det koranen og mange andre sier at han er. Endret 26. august 2014 av IHS Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Siden Gud har overlatt dommen av verden til Jesus Kristus, er det lurt å utveksle et par ord med ham, hans ord og ditt svar, vil dømme deg på den siste dagen, dommens dag. Den dagen, kan for deg være en hvilken som helst dag, du vet ikke når han kommer til deg (hvilken dag du møter ham) Og sist men ikke minst, vil du da forstå at han er større en det koranen og mange andre sier at han er. Likeledes er det derfor svært viktig å bytte til rene truser hver dag. Tenk om man plutselig skulle stå der på dommens dag med bremsespor i trusa! Lenke til kommentar
IHS Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Siden Gud har overlatt dommen av verden til Jesus Kristus, er det lurt å utveksle et par ord med ham, hans ord og ditt svar, vil dømme deg på den siste dagen, dommens dag. Den dagen, kan for deg være en hvilken som helst dag, du vet ikke når han kommer til deg (hvilken dag du møter ham) Og sist men ikke minst, vil du da forstå at han er større en det koranen og mange andre sier at han er. Likeledes er det derfor svært viktig å bytte til rene truser hver dag. Tenk om man plutselig skulle stå der på dommens dag med bremsespor i trusa! Det er ikke ytre urenhet som er problemet, Joey snarere indre, litt mental hygiene kommer godt med i ny og ne Lenke til kommentar
Quetzalcoatl Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 (endret) [...]IKKE én eneste tøddel av skriften skal besudles (rokkes), sier jesusen i relativt sterke ordelag. Men nå døde jesusen på korset uten noen himmelsk hærskare, uten noen guddommelig inngripen, men med ordene: "Min Gud, min Gud, hvorfor har du forlatt meg?". Deretter var det ingenting nevneverdig som skjedde, Judas hengte seg og alt var over. (bortsett fra at en ny religion var født) Og hvordan kan judasen ha gått heden når paulusen insisterer på at TOLV overhoder sitter på tolv troner? Hvem er stand-in for Judas som i følge evangeliene er dau som ei sild. Siden du ikke oppgir skriftstedet så er jeg litt usikker på hva du henviser til her. Kan det være en henvisning til de 144 000? 12 000 fra hver av de 12 stammer i Judea? Hver av stammene hadde jo en høvding. 12 overhoder på 12 troner... Jepp, disiplene, men siden Judas allerede er dau er de én i beta. De er kun elleve. Så hvilken stamme skulle Judas ha styrt? ...bjærkestammen? Endret 26. august 2014 av Quetzalcoatl Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Altså hele 25 ganger er navnet Jesus nevnt, han er OGSÅ presentert som Marias sønn, noe som stemmer, altså at han er Marias sønn..Og jeg kan ikke se hva som er galt med dette. Hvorfor be til Jesus, når du kan be direkte til Gud, skaperen av Jesus. Ingen problem, be direkte til Gud! Gud består av følgende 1. Faderen 2. Sønnen 3. Den Hellige Ånd Kjære venn(er), dermed kommer dere ikke unna Jesus! Lenke til kommentar
Quetzalcoatl Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Og hvordan kan judasen ha gått heden når paulusen insisterer på at TOLV overhoder sitter på tolv troner? Hvem er stand-in for Judas Paulus kalles for hedningenes apostel. Kan ikke skjønne annet enn at han ble en slags erstatning for Judas Iskariot. Nei, noe må man jo finne på når det plutselig mangler en apostel man ikke kan gjøre rede for. Og hva er enklere enn å gripe tak i det aller nærmeste? Lenke til kommentar
Quetzalcoatl Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 (endret) Siden Gud har overlatt dommen av verden til Jesus Kristus, er det lurt å utveksle et par ord med ham, hans ord og ditt svar, vil dømme deg på den siste dagen, dommens dag. Den dagen, kan for deg være en hvilken som helst dag, du vet ikke når han kommer til deg (hvilken dag du møter ham) Og sist men ikke minst, vil du da forstå at han er større en det koranen og mange andre sier at han er. Likeledes er det derfor svært viktig å bytte til rene truser hver dag. Tenk om man plutselig skulle stå der på dommens dag med bremsespor i trusa! Siden Gud har overlatt dommen av verden til Jesus Kristus, er det lurt å utveksle et par ord med ham, hans ord og ditt svar, vil dømme deg på den siste dagen, dommens dag. Den dagen, kan for deg være en hvilken som helst dag, du vet ikke når han kommer til deg (hvilken dag du møter ham) Og sist men ikke minst, vil du da forstå at han er større en det koranen og mange andre sier at han er. Likeledes er det derfor svært viktig å bytte til rene truser hver dag. Tenk om man plutselig skulle stå der på dommens dag med bremsespor i trusa! Hallo, har du ikke annet i knollen enn bremsespor på dUmmens dag har du helt feil fokus. Hva fanden skal du med plettfrie truser når hjernen din er blåst tom som ett egg? ...skryte av dine bremsefrifrie truser i det hinsidige? Get real, du trenger virkelig tung hjelp. Endret 26. august 2014 av Quetzalcoatl Lenke til kommentar
IHS Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 (endret) Og hvordan kan judasen ha gått heden når paulusen insisterer på at TOLV overhoder sitter på tolv troner? Hvem er stand-in for Judas Paulus kalles for hedningenes apostel. Kan ikke skjønne annet enn at han ble en slags erstatning for Judas Iskariot. Nei, noe må man jo finne på når det plutselig mangler en apostel man ikke kan gjøre rede for. Og hva er enklere enn å gripe tak i det aller nærmeste? Nå må dere lese hva dere diskuterer, det var Mattias som tok over Judas plass Apg 1:26 "De kastet lodd mellom dem, og loddet falt på Mattias. Fra nå av ble han regnet som apostel sammen med de elleve." Endret 26. august 2014 av IHS 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Siden Gud har overlatt dommen av verden til Jesus Kristus, er det lurt å utveksle et par ord med ham, hans ord og ditt svar, vil dømme deg på den siste dagen, dommens dag. Den dagen, kan for deg være en hvilken som helst dag, du vet ikke når han kommer til deg (hvilken dag du møter ham) Og sist men ikke minst, vil du da forstå at han er større en det koranen og mange andre sier at han er. Likeledes er det derfor svært viktig å bytte til rene truser hver dag. Tenk om man plutselig skulle stå der på dommens dag med bremsespor i trusa! Hallo, har du ikke annet i knollen enn bremsespor på dUmmens dag har du helt feil fokus. Hva fanden skal du med plettfrie truser når hjernen din er blåst tom som ett egg? ...skryte av dine bremsefrifrie truser i det hinsidige? Get real, du trenger virkelig tung hjelp. Tung hjelp trenger jeg helt sikkert. Men tilsynelatende i motsetning til deg, så oppfatter jeg innimellom når folk er sarkastiske. Trusekommentaren min var ment som en re-spinn av en gammel vits om en mor som formaner sin datter til å bytte truse hver dag, i tilfelle hun blir påkjørt... Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Altså hele 25 ganger er navnet Jesus nevnt, han er OGSÅ presentert som Marias sønn, noe som stemmer, altså at han er Marias sønn..Og jeg kan ikke se hva som er galt med dette. Hvorfor be til Jesus, når du kan be direkte til Gud, skaperen av Jesus. Ingen problem, be direkte til Gud! Gud består av følgende 1. Faderen 2. Sønnen 3. Den Hellige Ånd Kjære venn(er), dermed kommer dere ikke unna Jesus! Hvem er den hellige ånd? Engelen Gabriel? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Hvem er den hellige ånd? Engelen Gabriel? Guds, Jesu Kristi og de kristnes hellige personlighet. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 (endret) Altså hele 25 ganger er navnet Jesus nevnt, han er OGSÅ presentert som Marias sønn, noe som stemmer, altså at han er Marias sønn..Og jeg kan ikke se hva som er galt med dette. Hvorfor be til Jesus, når du kan be direkte til Gud, skaperen av Jesus. Ingen problem, be direkte til Gud! Gud består av følgende 1. Faderen 2. Sønnen 3. Den Hellige Ånd Kjære venn(er), dermed kommer dere ikke unna Jesus! Hvem er den hellige ånd? Engelen Gabriel? Enkelte muslimer tror at engelen Gabriel kan være den hellige ånd. Kort fortalt, den hellige ånd er ikke Gabriel og ikke en engel. Bibelen viser tydelig at den hellige ånd er en kraft som Gud bruker for å gjennomføre sin vilje. https://www.google.no/?gfe_rd=cr&ei=28v9U57NHOPJ8gf_sIHIDw#q=den+hellige+%C3%A5nd+and+gabriel Endret 27. august 2014 av China Burger Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Så den hellige ånd er en kraft, men ikke et vesen, samme som Gud? En slags kraft? Men ikke noe du kan ta og føle på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå