Gjest Bruker-95147 Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 (endret) [...]IKKE én eneste tøddel av skriften skal besudles (rokkes), sier jesusen i relativt sterke ordelag. Men nå døde jesusen på korset uten noen himmelsk hærskare, uten noen guddommelig inngripen, men med ordene: "Min Gud, min Gud, hvorfor har du forlatt meg?". Deretter var det ingenting nevneverdig som skjedde, Judas hengte seg og alt var over. (bortsett fra at en ny religion var født) Er du sikker på at det var det som ble sagt, jeg mener å ha hørt flere andre ,, men hukommelse .. her er en: "Father, into your hands I commit my spirit." Liker spesielt godt denne Tradition tells us that Lawrence was roasted to death on a gridiron, and to him are attributed the famous dying words, “Turn me over, I’m done on this side.” (The Italians, with their characteristically ironic humor, celebrate the Feast of St. Lawrence with barbecues!) Some might say St. Lawrence should be the Patron Saint of Grilling, but he’s actually the patron saint of cooks in general, and by extension of barbecuers. Hvis dette stemmer så hadde han funnet ett nivå i bevisstheten hvor han var helt mentalt "uberørt" av tortur - Endret 24. august 2014 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 [...]Er du sikker på at det var det som ble sagt, jeg mener å ha hørt flere andre ,, men hukommelse .. [...] Jeg var ikke der, så sikker er jeg ikke. (og hadde jeg vært der hadde jeg nok heller ikke vært sikker, sliter nok med å være sikker på hva jeg hørte sist mandag, så nesten 2000 år gamle hendelser er nok ikke så lett å huske ordrett). Men bibelen inneholder noen litt ulike versjoner av de siste timer av jesusens liv, hvem som er mest troverdig for deg vet jeg ikke, men tolket av min bevissthet er det ganske åpenbart at korsfestelsen ikke helt gikk slik Jesus hadde sett for seg. Lenke til kommentar
Quetzalcoatl Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 [...]IKKE én eneste tøddel av skriften skal besudles (rokkes), sier jesusen i relativt sterke ordelag. Men nå døde jesusen på korset uten noen himmelsk hærskare, uten noen guddommelig inngripen, men med ordene: "Min Gud, min Gud, hvorfor har du forlatt meg?". Deretter var det ingenting nevneverdig som skjedde, Judas hengte seg og alt var over. (bortsett fra at en ny religion var født) Er du sikker på at det var det som ble sagt, jeg mener å ha hørt flere andre ,, men hukommelse .. her er en: "Father, into your hands I commit my spirit." Liker spesielt godt denne Tradition tells us that Lawrence was roasted to death on a gridiron, and to him are attributed the famous dying words, “Turn me over, I’m done on this side.” (The Italians, with their characteristically ironic humor, celebrate the Feast of St. Lawrence with barbecues!) Some might say St. Lawrence should be the Patron Saint of Grilling, but he’s actually the patron saint of cooks in general, and by extension of barbecuers. Hvis dette stemmer så hadde han funnet ett nivå i bevisstheten hvor han var helt mentalt "uberørt" av tortur Det kristninger gjør er at de slår alle jesusens uttalelser på korset sammen ved å addere samtlige evangelister. Dessverre for dem har aldri jesus uttalt det de påstår. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 (endret) Jesus lever, Han er ikke død. Endret 24. august 2014 av China Burger Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Hvem ga oss kunnskap ? Ifølge biblen ikke gud. Du ser hva som står der, men likevel overser du og forstår ikke, fordi du plukker ut den delen som passer din agenda. Dette gjaldt kunnskap om godt og ondt. Men ingen ga dem den kunnskapen, de tok den uten lov. 16 And the Lord God commanded the man, saying, “Of every tree of the garden you may freely eat; 17 but of the tree of the knowledge of good and evil you shall not eat, for in the day that you eat of it you shall surely die.” For Gud visste selvfølgelig at hvis menneskene fikk denne kunnskapen der og da, så ville de velge det onde. Dvs å følge satan i Hans opprør mot Gud. Og det gjorde de, og det har flertallet av menneskene valgt å gjøre opp gjennom hele historien. Og derfor er verdenshistorien en sammenhengende historie om lidelse, sult og død, og ikke minst kriger. Det var mao satan som fristet Adams kone (Eva) til å ta og spise av det eneste treet som Gud hadde forbudt dem å spise av, og hun spiste og ga sin mann. Satan visste at for å friste mannen, så måtte han gå gjennom kvinnen. Og slik er det i dag også. Menn lar seg friste av kvinner på forskjellige måter. Satan prøvde også senere å friste Jesus Luke 4 5 Then the devil, taking Him up on a high mountain, showed Himall the kingdoms of the world in a moment of time. 6 And the devil said to Him, “All this authority I will give You, and their glory; for this has been delivered to me, and I give it to whomever I wish. 7 Therefore, if You will worship before me, all will be Yours.” Men her feilet han, for Jesus lot seg ikke friste. Men alle denne verdens politikere og myndigheter har villig latt seg friste, fordi de er grådige og maktsyke. Og grådighet og maktsyke fins også på alle nivåer i samfunnet, og dette har nå ført verden og menneskene nesten til randen av utryddelse. Og det vil også bli resultatet om ikke Jesus kommer tilbake og redder oss. Men nettopp dette vil skje. Jesus vil komme tilbake og redde dem som tror, og som følger Ham. Men først vil denne verden og de som følger satan og denne verden få lov til å løpe linen ut og ødelegge seg selv. Tull, er du som vrir det til å passe din agenda. Lenke til kommentar
Quetzalcoatl Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 (endret) [...]IKKE én eneste tøddel av skriften skal besudles (rokkes), sier jesusen i relativt sterke ordelag. Men nå døde jesusen på korset uten noen himmelsk hærskare, uten noen guddommelig inngripen, men med ordene: "Min Gud, min Gud, hvorfor har du forlatt meg?". Deretter var det ingenting nevneverdig som skjedde, Judas hengte seg og alt var over. (bortsett fra at en ny religion var født) Har du ikke fått med deg at du benytter fire evangelisters siste jesu-ord du smasher sammen slik at de later til å si det samme? Man kan selvfølgelig ikke gjøre slikt. For da skriver man at jesusen sa ditt og datt, han ikke sa! Endret 24. august 2014 av Quetzalcoatl Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Hvem ga oss kunnskap ? Ifølge biblen ikke gud. Du ser hva som står der, men likevel overser du og forstår ikke, fordi du plukker ut den delen som passer din agenda. Dette gjaldt kunnskap om godt og ondt. Men ingen ga dem den kunnskapen, de tok den uten lov. 16 And the Lord God commanded the man, saying, “Of every tree of the garden you may freely eat; 17 but of the tree of the knowledge of good and evil you shall not eat, for in the day that you eat of it you shall surely die.” For Gud visste selvfølgelig at hvis menneskene fikk denne kunnskapen der og da, så ville de velge det onde. Dvs å følge satan i Hans opprør mot Gud. Og det gjorde de, og det har flertallet av menneskene valgt å gjøre opp gjennom hele historien. Og derfor er verdenshistorien en sammenhengende historie om lidelse, sult og død, og ikke minst kriger. Det var mao satan som fristet Adams kone (Eva) til å ta og spise av det eneste treet som Gud hadde forbudt dem å spise av, og hun spiste og ga sin mann. Satan visste at for å friste mannen, så måtte han gå gjennom kvinnen. Og slik er det i dag også. Menn lar seg friste av kvinner på forskjellige måter. Satan prøvde også senere å friste Jesus Luke 4 5 Then the devil, taking Him up on a high mountain, showed Himall the kingdoms of the world in a moment of time. 6 And the devil said to Him, “All this authority I will give You, and their glory; for this has been delivered to me, and I give it to whomever I wish. 7 Therefore, if You will worship before me, all will be Yours.” Men her feilet han, for Jesus lot seg ikke friste. Men alle denne verdens politikere og myndigheter har villig latt seg friste, fordi de er grådige og maktsyke. Og grådighet og maktsyke fins også på alle nivåer i samfunnet, og dette har nå ført verden og menneskene nesten til randen av utryddelse. Og det vil også bli resultatet om ikke Jesus kommer tilbake og redder oss. Men nettopp dette vil skje. Jesus vil komme tilbake og redde dem som tror, og som følger Ham. Men først vil denne verden og de som følger satan og denne verden få lov til å løpe linen ut og ødelegge seg selv. Tull, er du som vrir det til å passe din agenda. Og hva slags agenda mener du jeg har da ? Jeg har forøvrig ikke vridd på noe, men sagt det som det er. Dette er sannheten. Hvis du har lært noe annet av noen andre så var det feil. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Pave Frank ringte meg nettopp (tro det eller ei) og ville komme med ett innspill i denne tråden. Nemlig at Jesus ønsker å hilse til dere alle.Med det bekrefter Jesus nok engang, at han lever og ønsker dere en fin Søndag. Han oppfordrer dere alle om å ta en personlig prat med Han, uten å bruke telefon, men kun vet hjelp av tankeoverføring.Forøvrig det med Pave Frank var bare kødd ...men ikke bekymre dere, fordi at Jesus lever er ikke kødd. Han tok ei heller selvmord, til tross for at han kunne se inn i fremtiden! Døden på korset og Hans oppstandelse etter 3 dager i dødsriket, hvor han forkynte sin seier over Satan, ja alt var etter profetiene i Gamle Testamentet og var helt nødvendig i hensyn til hans frelsesplan og den oppgaven Han fikk av sin Far i himmelriket Jesus oppfylte disse på rekke og rad - ned til den minste detalj.Alt for å berge menneskene, som ikke kan komme inn i himmelriket med selv den aller minste synd. Jesus har makten til å kjøpe fri mennesker, på den måten at Han kan renske ett menneske fra alle synder - slik at deres sjel kan komme inn i himmelriket, av ren nåde. I dette riket skal vi få en ny kropp, en fullkommen og perfekt kropp lik den Jesus fikk når han stod opp fra det døde. Hver den som tror på Guds frelsesplan, skal ikke gå fortapt, men få evig liv ett sted der ondskap ikke finnes. Lenke til kommentar
Quetzalcoatl Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 [...]IKKE én eneste tøddel av skriften skal besudles (rokkes), sier jesusen i relativt sterke ordelag. Men nå døde jesusen på korset uten noen himmelsk hærskare, uten noen guddommelig inngripen, men med ordene: "Min Gud, min Gud, hvorfor har du forlatt meg?". Deretter var det ingenting nevneverdig som skjedde, Judas hengte seg og alt var over. (bortsett fra at en ny religion var født) Og hvordan kan judasen ha gått heden når paulusen insisterer på at TOLV overhoder sitter på tolv troner? Hvem er stand-in for Judas som i følge evangeliene er dau som ei sild. Lenke til kommentar
Quetzalcoatl Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 [...]IKKE én eneste tøddel av skriften skal besudles (rokkes), sier jesusen i relativt sterke ordelag. Men nå døde jesusen på korset uten noen himmelsk hærskare, uten noen guddommelig inngripen, men med ordene: "Min Gud, min Gud, hvorfor har du forlatt meg?". Deretter var det ingenting nevneverdig som skjedde, Judas hengte seg og alt var over. (bortsett fra at en ny religion var født) Og om du benytter andre enn Lukas lyder det: Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 [...]Og hvordan kan judasen ha gått heden når paulusen insisterer på at TOLV overhoder sitter på tolv troner? Hvem er stand-in for Judas som i følge evangeliene er dau som ei sild. Når man først driver i "evig liv bransjen" er vel ikke dette noe problem? Om man skal skrive eposet om verdens frelser er det vel også rimelig å anta at det er fristende å legge til litt? Lenke til kommentar
Quetzalcoatl Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 (endret) [...]Og hvordan kan judasen ha gått heden når paulusen insisterer på at TOLV overhoder sitter på tolv troner? Hvem er stand-in for Judas som i følge evangeliene er dau som ei sild. Når man først driver i "evig liv bransjen" er vel ikke dette noe problem? Om man skal skrive eposet om verdens frelser er det vel også rimelig å anta at det er fristende å legge til litt? Du kan assureres i alle bauger og kanter om at jeg er fullstendig klar over det. Og det med å legge til litt, har dessverre tvilsomme kristne kirkefedre misbrukt i århundrer. Endret 24. august 2014 av Quetzalcoatl Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Og hvordan kan judasen ha gått heden når paulusen insisterer på at TOLV overhoder sitter på tolv troner? Hvem er stand-in for Judas Disiplene gikk på et punkt over til å bli apostler. I "Apostlenes gjerninger" er de blitt til apostler. Paulus kalles for hedningenes apostel. Kan ikke skjønne annet enn at han ble en slags erstatning for Judas Iskariot. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 (endret) [...]IKKE én eneste tøddel av skriften skal besudles (rokkes), sier jesusen i relativt sterke ordelag. Men nå døde jesusen på korset uten noen himmelsk hærskare, uten noen guddommelig inngripen, men med ordene: "Min Gud, min Gud, hvorfor har du forlatt meg?". Deretter var det ingenting nevneverdig som skjedde, Judas hengte seg og alt var over. (bortsett fra at en ny religion var født) Og hvordan kan judasen ha gått heden når paulusen insisterer på at TOLV overhoder sitter på tolv troner? Hvem er stand-in for Judas som i følge evangeliene er dau som ei sild. Siden du ikke oppgir skriftstedet så er jeg litt usikker på hva du henviser til her. Kan det være en henvisning til de 144 000? 12 000 fra hver av de 12 stammer i Judea? Hver av stammene hadde jo en høvding. 12 overhoder på 12 troner... Forøvrig var jo trådens tema hvorvidt Jesus gjorde selvmord i form av "Suicide by cop" metoden. Personlig finner jeg det hele som en merkelig problemstilling. Jeg mener vi alle kun eier en ting, og det er vårt eget liv. Selvfølgelig har vi da rett til å avslutte vårt eget liv når-tid det enn måtte passe oss selv. Det finnes nok skriftsteder i bibelen som lett kan tolkes dithen at Gud er i mot selvmord, men hvis det er gud som bestemmer at dette er galt, så kan han vel med enkelthet gjøre et lite unntak for sin eneste sønn? Endret 25. august 2014 av Joey1313 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Pave Frank ringte meg nettopp (tro det eller ei) og ville komme med ett innspill i denne tråden. Nemlig at Jesus ønsker å hilse til dere alle. Med det bekrefter Jesus nok engang, at han lever og ønsker dere en fin Søndag. Han oppfordrer dere alle om å ta en personlig prat med Han, uten å bruke telefon, men kun vet hjelp av tankeoverføring. Forøvrig det med Pave Frank var bare kødd ...men ikke bekymre dere, fordi at Jesus lever er ikke kødd. .... tankeoverføring ? kristne flest snakker til Jesus Kristus, Gud og de hellige i himmelen, når de er i kirken eller andre steder Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Kristne snakker til Jesus eller Gud? Ber dere til Jesus eller Gud? Vet ikke om du kan svare meg på dette, men hvis Jesus var Gud, hvem var det han ba til da? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Kristne snakker til Jesus eller Gud? Ber dere til Jesus eller Gud? Vet ikke om du kan svare meg på dette, men hvis Jesus var Gud, hvem var det han ba til da? De kristne snakker til begge to, både Jesus Kristus og Gud. Gud snakker til Jesus Kristus og Jesus Kristus snakker til Gud. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Kristne snakker til Jesus eller Gud? Ber dere til Jesus eller Gud? Vet ikke om du kan svare meg på dette, men hvis Jesus var Gud, hvem var det han ba til da? De kristne snakker til begge to, både Jesus Kristus og Gud.Gud snakker til Jesus Kristus og Jesus Kristus snakker til Gud. Så Gud og Jesus er ikke samme person? Ser dere på han som en profet sendt av Gud? Eller er han Gud? Oppriktige spm, prøver ikke å gjøre narr av dette. Er oppriktig nysgjerrig.. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Nei, Gud og Jesus Kristus er ikke samme person, men Jesus Kristus har fått all makt i himmelen og på jorden og sitter på Guds trone, det er lenge siden han bare var en profet sendt av Gud, han er etter sin død og oppstandelse lik Gud. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Å dø for en sak, og det å dø fordi du vil er to forskjellige ting spør du meg. Det står i bibelen at du ikke skal drepe. Det står at du ikke skal drepe og når det står drepe så gjelder det all form for mord. Også mord på deg selv. Det er i alle fall min tolkning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå