kyrsjo Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 En ting jeg har merket har vært en snublefelle for svært mange nybegynnere, er å installere fra source. Hvor skal jeg legge kildekoden? (den har en tendens til å ende opp i home-mappa) Hvordan kompilerer jeg? Hva styrer optionsene til ./configure? Hvordan AVINSTALLERER man? Snarveier i GNOME menyen i RH? (ikke spør meg, ønsker svar ) Sånne ting. make, make install, make clean, make uninstall (finnes den?), og alle de jeg (og mange,mange andre ikke aner.) Så hvis noen hadde hatt mulighet til å ta seg tid til å skrive noe sånnt, hadde det nok blitt satt pris på. PS. (Er det bare meg, eller har FAQ'en blitt mekbart mindre?) Lenke til kommentar
moesen Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 PS. (Er det bare meg, eller har FAQ'en blitt mekbart mindre?) En STOR del er borte... Prøver og sette opp samba server tenke det sto i FAQ'en men FAQ'en er så og si borte. Noen som har en guide til Samba server og en FTP server? Lenke til kommentar
bkak Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 En ting jeg har merket har vært en snublefelle for svært mange nybegynnere, er å installere fra source. Hvor skal jeg legge kildekoden? (den har en tendens til å ende opp i home-mappa) Hvordan kompilerer jeg? Hva styrer optionsene til./configure? Hvordan AVINSTALLERER man? Snarveier i GNOME menyen i RH? (ikke spør meg, ønsker svar ) Sånne ting. make, make install, make clean, make uninstall (finnes den?), og alle de jeg (og mange,mange andre ikke aner.) Så hvis noen hadde hatt mulighet til å ta seg tid til å skrive noe sånnt, hadde det nok blitt satt pris på. PS. (Er det bare meg, eller har FAQ'en blitt mekbart mindre?) Sleng sourcen nøyaktig hvor du vil, men det er lurt å ha den i en egen katalog slik at det ikke blir rotete. En normal install er tar xfvz pakket fil, ./configure og så make install clean. Dette fjerner installasjonsfilene i samme slengen som ble skapt av ./configure, og hvis du skal fjerne noe er det make deinstall som gjelder ikke uninstall. Mvh ivi. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2003 men hvis man skal avinstallere med deinstall, da kan du vel ikke slette config-filene først? Da vet vel ikke make hvor den finner dem? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 PS. (Er det bare meg, eller har FAQ'en blitt mekbart mindre?) En STOR del er borte... Prøver og sette opp samba server tenke det sto i FAQ'en men FAQ'en er så og si borte. Noen som har en guide til Samba server og en FTP server? prøv vsftpd. Den var enkel å sette opp. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 prøv vsftpd. Den var enkel å sette opp. Neimen egil da. Han spurte ikke etter FTP server, men han vil bruke SMB protokollen.. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Velmont: hørte jeg "og en FTP server?" ? : Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå