mobile999 Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Restart pc'en og ikke gjør noe annet enn å starte Command Prompt som administrator. Utfør følgende kommando: DISM.exe /Online /Cleanup-Image /ScanHealth Når den er ferdig utfører du følgende kommando: DISM.exe /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth Pc'en vil sannsynligvis restarte flere ganger. La den få gjøre jobben sin uten at du forsøker å lese ssd'en. Når prosessen er ferdig kan du forsøke. Lenke til kommentar
toyboy2k Skrevet 23. august 2014 Forfatter Del Skrevet 23. august 2014 Jeg kom inn på egenskapene til SSD-disken nå, lot bare maskinen stå å jobbe lenge. Skal jeg like vell gjøre som du beskriver i posten din? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Kan du lese innholdet på ssd'en? Hvis ikke gjør du som beskrevet. Lenke til kommentar
toyboy2k Skrevet 23. august 2014 Forfatter Del Skrevet 23. august 2014 Jeg skal prøve, det tar litt tid da PC'en "tenker" lenge. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Jeg tror ikke det er noen hensikt å vente. Restart og gjør som beskrevet. Lenke til kommentar
toyboy2k Skrevet 23. august 2014 Forfatter Del Skrevet 23. august 2014 Jeg fikk åpne disken, men alle mappene er tomme og er 0 byte, Da prøver jeg med det andre du sa. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Både den nye Windows installasjonen og den på ssd'en er 64bit? Lenke til kommentar
toyboy2k Skrevet 23. august 2014 Forfatter Del Skrevet 23. august 2014 Den nye Windows installasjonen er hvertfall 64-bit, veldig sikker på at SSD'en også er 64-bit ja. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 (endret) Start datamaskinen med ubuntu rescue remix cd'en.Ved "boot:" trykk enter.Utfør følgende kommandoer:sudo loadkeys nosudo su -lsblkFinn hvilken id ssd'en har. Se bildet under der ssd'en har id "/dev/sdb" Utfør følgende kommandoer der du må bytte ut "X" med bokstaven for ssd'en: smartctl -l selftest /dev/sdX > smartlogmore smartlog Screenshots? (trykk mellomromtasten for å få neste side i loggen) Endret 23. august 2014 av mobile999 Lenke til kommentar
toyboy2k Skrevet 24. august 2014 Forfatter Del Skrevet 24. august 2014 ID'en til SSD'en er fortsatt den samme som før, men jeg under "NAME" kan jeg bare se at den heter "sdb", hvor kommer "/dev" fra?Jeg legger ved en skjermdump. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Vet du hvilken ssd dette er? http://www.kingston.com/en/support/technical/search?productline=ssd Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Du kan forsøke Toolbox 2.0 for forsøke å lese av smart dataene på disken. http://www.kingston.com/en/support/technical/sandforce_ssd_toolbox.aspx Programmet krever at ssd'en er koblet til en sata port på hovedkortet og at ahci er aktivert i bios. Du kan forsøke å bytte sata kabelen denne disken bruker. Du kan også forsøke å flytte ledningen til en annen sata port på hovedkortet og/eller flytte sata kabelen over på en av sata portene på hovedkortet som har en annen farge. Du kan også forsøke å bytte fra ahci til ide mode i bios. Siden Windows booter fra disken, så mener jeg det bør være mulig å redde filer, men foreløpig ser det ikke bra ut. Har du veldig viktig data lagret på den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå