Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC frøs under system restore

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Der skal du trykke enter.

I neste bilde skal du bruke pil-ned tasten for å flytte det hvite feltet til "Disk /dev/sdb", trykk deretter enter i de tre etterfølgende bildene. Ta deretter screenshot.

La meg se screenshot'et før du fortsetter.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Som tidligere nevnt finner ikke PC'en SSD harddisken ved å ta en restart, jeg må skru PC'en helt av, så på igjen.
Når jeg gjord dette og bootet fra SSD'en så fikk jeg beskjed "It looks like Windows didn't load correctly" og der etter valget om å "See advanced repair options", jeg trykket på denne, men PC'en ser ut til å ha låst seg.

Jeg venter litt, så prøver jeg på nytt. Merklige greier dette her :hmm:

Lenke til kommentar

Du har altså Windows 7 Professional 64-bit English på den bærbare. Du kan laste ned installasjonsmediet for den versjonen her:

http://msft.digitalrivercontent.net/win/X17-59186.iso

Som du sikkert har skjønt så har Windows 8 rotet det skikkelig til her. Det kan hende dette kan repareres fra en fungerende Windows installasjon. Hvis du ønsker å forsette med forsøket på å reperere, så har du nå valget mellom å installere Windows 7 eller 8 på "Programmer"-disken. Du må i tilfelle sørge for at du velger riktig disk å installere på! Windows 7 mener jeg kan installeres uten License key. Windows 8 har ikke denne muligheten.

Slik som det ser ut i øyeblikket så vil du ikke klare å installere Windows på nytt på ssd'en. Jeg vil likevel anbefale at du kobler av sata-ledningen fra både ssd'en og Spill-disken under installasjonen av Windows slik at det ikke er mulig å gjøre feil.

Hvordan ønsker du å fortsette?

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Jeg har lisens til Windows 8.1, så det er ikke noe problem i tilfellet. Jeg har installasjonsdisken til 8.1 liggende, så da går jeg for den.

Som du foreslår så frakobler jeg SSD'en og Spill-disken, deretter installerer jeg Windows 8.1 på Programmer-disken. Takker nok en gang for at du tar deg til å hjelpe!

Lenke til kommentar

Jeg formulerte meg kanskje litt dårlig i forrige post.

Jeg booter Windows fra Programmer-disken, Windows starter som det skal. Når jeg åpner Windows Explorer og deretter prøver å åpne SSD-disken så "tenker" PC'en lenge. Dersom jeg prøver å lukke Explorer så får jeg feilmeldingen "Not responding". Når jeg høyreklikker på SSD'en for å gå inn på egenskaper så skjer det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...