toyboy2k Skrevet 23. august 2014 Forfatter Del Skrevet 23. august 2014 Hvilken skal jeg velge? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 (endret) Der skal du trykke enter. I neste bilde skal du bruke pil-ned tasten for å flytte det hvite feltet til "Disk /dev/sdb", trykk deretter enter i de tre etterfølgende bildene. Ta deretter screenshot. La meg se screenshot'et før du fortsetter. Endret 23. august 2014 av mobile999 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 (endret) Trykk "Ctrl + c". Utfør kommandoen: reboot Vent til det står på skjermen at du kan ta ut cd'en og trykke enter. La windows forsøke å starte. Starter windows som sist? Endret 23. august 2014 av mobile999 Lenke til kommentar
toyboy2k Skrevet 23. august 2014 Forfatter Del Skrevet 23. august 2014 Som tidligere nevnt finner ikke PC'en SSD harddisken ved å ta en restart, jeg må skru PC'en helt av, så på igjen.Når jeg gjord dette og bootet fra SSD'en så fikk jeg beskjed "It looks like Windows didn't load correctly" og der etter valget om å "See advanced repair options", jeg trykket på denne, men PC'en ser ut til å ha låst seg. Jeg venter litt, så prøver jeg på nytt. Merklige greier dette her Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Er det engelsk eller norsk Windows 7 du har på den andre maskinen? 32 eller 64-bit? Er det en laptop? Lenke til kommentar
toyboy2k Skrevet 23. august 2014 Forfatter Del Skrevet 23. august 2014 Nå startet jeg PC'en på nytt, logget på Windows som normalt, men PC'en frøs etter noen sekunder.På laptopen har jeg engelsk Windows 7 64-bit. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 (endret) Du har altså Windows 7 Professional 64-bit English på den bærbare. Du kan laste ned installasjonsmediet for den versjonen her: http://msft.digitalrivercontent.net/win/X17-59186.iso Som du sikkert har skjønt så har Windows 8 rotet det skikkelig til her. Det kan hende dette kan repareres fra en fungerende Windows installasjon. Hvis du ønsker å forsette med forsøket på å reperere, så har du nå valget mellom å installere Windows 7 eller 8 på "Programmer"-disken. Du må i tilfelle sørge for at du velger riktig disk å installere på! Windows 7 mener jeg kan installeres uten License key. Windows 8 har ikke denne muligheten. Slik som det ser ut i øyeblikket så vil du ikke klare å installere Windows på nytt på ssd'en. Jeg vil likevel anbefale at du kobler av sata-ledningen fra både ssd'en og Spill-disken under installasjonen av Windows slik at det ikke er mulig å gjøre feil. Hvordan ønsker du å fortsette? Endret 23. august 2014 av mobile999 Lenke til kommentar
toyboy2k Skrevet 23. august 2014 Forfatter Del Skrevet 23. august 2014 Jeg har lisens til Windows 8.1, så det er ikke noe problem i tilfellet. Jeg har installasjonsdisken til 8.1 liggende, så da går jeg for den. Som du foreslår så frakobler jeg SSD'en og Spill-disken, deretter installerer jeg Windows 8.1 på Programmer-disken. Takker nok en gang for at du tar deg til å hjelpe! Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Er det mulig å installere Windows 8* uten å være koblet til internett for å unngå aktivering av lisensen? Det vil være litt dumt å aktivere lisensen for deretter å installere 8* enda en gang på ssd'en etterpå. Lenke til kommentar
toyboy2k Skrevet 23. august 2014 Forfatter Del Skrevet 23. august 2014 Det vet jeg ikke(enda), men det er uansett ikke noe problem. Har tilgang til mange lisenser Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Jeg ville forsøkt Windows 8 lisensen som du allerede har/hadde på ssd'en. Du er datakyndig nok til å være sikker på at den nye installasjonen havner på "Programmer"-harddisken? Lenke til kommentar
toyboy2k Skrevet 23. august 2014 Forfatter Del Skrevet 23. august 2014 Nå har jeg koblet fra de 2 andre harddiskene slik at det kun er Programmer-disken som er i drift, så da får jeg virkelig håpe at Windows blir installert på den Installasjonen er i gang nå Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Ok. Pass på at datamaskinen ikke er/blir koblet til internett for å hindre evt. aktivering av lisensen. Lenke til kommentar
toyboy2k Skrevet 23. august 2014 Forfatter Del Skrevet 23. august 2014 Kabelen er dratt ut Lenke til kommentar
toyboy2k Skrevet 23. august 2014 Forfatter Del Skrevet 23. august 2014 Da har jeg installert Windows. Regner med at jeg skal koble til SSD'en igjen nå? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Ja.Det gikk fort. Det er mulig du må inn i bios for å sette harddisken først i boot rekkefølgen. Lenke til kommentar
toyboy2k Skrevet 23. august 2014 Forfatter Del Skrevet 23. august 2014 Nå har jeg koblet tilbake SSD'en, men det er ikke mulig å åpne disken ved å klikke på den, da låser den seg bare... Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 (endret) Her gitt det litt fort. Datamaskinen er startet med den nye Windows 8*, men har låst seg? Da må du i tilfelle restarte og la være å gjøre det som medfører at den låser seg. Endret 23. august 2014 av mobile999 Lenke til kommentar
toyboy2k Skrevet 23. august 2014 Forfatter Del Skrevet 23. august 2014 Jeg formulerte meg kanskje litt dårlig i forrige post.Jeg booter Windows fra Programmer-disken, Windows starter som det skal. Når jeg åpner Windows Explorer og deretter prøver å åpne SSD-disken så "tenker" PC'en lenge. Dersom jeg prøver å lukke Explorer så får jeg feilmeldingen "Not responding". Når jeg høyreklikker på SSD'en for å gå inn på egenskaper så skjer det samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå