toyboy2k Skrevet 22. august 2014 Forfatter Del Skrevet 22. august 2014 Jeg har en del programvare som er lagret på E: som jeg gjerne skulle beholdt, bla. backupen til iPhonen.Jeg har ikke prøvd å starte PC'en i safe mode ettersom jeg ikke greier å finne denne menyen. På Asus maskiner skal man trykke F7 for å få opp valget, men det får jeg ikke... Nok en gang, takk for at du tar deg tid til å hjelpe! Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Windows 8 er dessverre ugrei når det gjelder safe mode. Dette står i manualen til hovedkortet ditt men jeg mistenker at det er tilpasset Windows 7: To access Windows OS in Safe Mode, do any of the following: - Press <F5> when ASUS Logo appears. - Press <F8> after POST Du har ikke kryptert ssd'en din? Må spørre siden det ser ut som det gjør. Lenke til kommentar
toyboy2k Skrevet 22. august 2014 Forfatter Del Skrevet 22. august 2014 Når jeg presser F5 så skjer det ingenting Jeg har ikke kryptert ssd'en min. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Som tittelen sier så frøs pc'en min under system restore. Grunnen til at jeg tok en system restore var fordi pc'en ble veldig treg, og jeg mistenkte dermed at windows hadde installert en ny oppdatering. En mulighet er at PC ble treg pga diskfeil. Restore feilet da pga at disken er dårlig. Det er mange som har erfart at dårlige sektorer på HDD gjør PC treg. Om det samme kan skje med SSD vet jeg dog ikke. Et defekt filsystem er vanskelig å fikse. Prøv å redde det du trenger med recovery program. Så tester du disken ved å formatere (full format, ikke hurtig). Det vil skrive til alle sektorene, og hvis det stopper opp er det bare å gi opp disken og skaffe en ny. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 (endret) Det er snakk om en ssd og Windows booter jo fra den. Likevel er innholdet på den ikke synlig i RE? Endret 22. august 2014 av mobile999 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Når du starter pc'en med "windows 8.1 boot-cd'en" og trykker "Troubleshoot", får du opp option "Startup Settings"? Velg i så fall denne og klikk deretter "Restart". Datamaskinen skal starte på nytt til en meny der du kan velge "Safe Mode". Trykk F4(?) for sikkermodus. Beskriv hva som skjer. Lenke til kommentar
toyboy2k Skrevet 23. august 2014 Forfatter Del Skrevet 23. august 2014 Når jeg trykker på "Troubleshoot" får jeg ikke opp valget "Startup Settings". I den første posten min har jeg beskrevet alle valgene jeg har. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Har du en Window 7 installasjonsdisk? Lenke til kommentar
toyboy2k Skrevet 23. august 2014 Forfatter Del Skrevet 23. august 2014 Nei, men jeg kan lage en? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Du har tydeligvis en annen pc. Hvilket operativsystem er det på den? Beskriv nøyaktig. Lenke til kommentar
toyboy2k Skrevet 23. august 2014 Forfatter Del Skrevet 23. august 2014 Windows 7 Professional Service pack 1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Du kan lage en Windows 7 repair disk som beskrevet i denne videoen: Du kan da bruke en vanlig cd-r (trenger ikke være dvd plate). Start Windows 8 pc'en med Windows 7 repair disk og forsøk startup repair som vist her (skip til 1:15): Dette er verdt et forsøk. Lenke til kommentar
toyboy2k Skrevet 23. august 2014 Forfatter Del Skrevet 23. august 2014 Etter at jeg har valgt språk på repair disken så søker bare PC'en etter en Windows installasjon, men det virker ikke som den greier å finne en... Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Den skal til slutt gi opp. Har den det? Lenke til kommentar
toyboy2k Skrevet 23. august 2014 Forfatter Del Skrevet 23. august 2014 Nei den leter fortsatt... Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Kan du begynne å laste ned Ubuntu rescue remix? http://ubuntu-rescue-remix.org/files/URR/iso/ubuntu-rescue-remix-12-04.iso Lenke til kommentar
toyboy2k Skrevet 23. august 2014 Forfatter Del Skrevet 23. august 2014 Nå stoppet den, skal prøve startup repair nå. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Fant den altså Windows 8 installasjonen? Lenke til kommentar
toyboy2k Skrevet 23. august 2014 Forfatter Del Skrevet 23. august 2014 Det kom ikke opp at den hadde funnet en Windows installasjon, men jeg fikk like vell valget om å bruke "Startup Repair", men jeg fikk beskjed om at Windows ikke greide å rette feilen automatisk.Restartet PC'en like vell, slik som youtube videoen sa, men det hjalp ikke. Det som er merkelig er at når jeg restarter PC'en så greier den ikke å finne SSD'en, men hvis jeg skrur PC'en helt av, deretter på igjen så finner den SSD'en... Bootet fra SSD'en, logget inn i Windows, greide å lukke opp Chrome før den frøs til igjen...Ettersom PC'en jobber så treigt nå så trur jeg den skal få stå en stund, selv om den har frøset, kanskje den greier å komme seg ut av det etter en liten time Hvis ikke det fungerer så får jeg prøve Ubuntu rescue remix, som du sa. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Det kan være lurt å sette igang nedlastingen hvis du kan. Det kan ta litt tid å laste ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå