Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC frøs under system restore

Anbefalte innlegg

Hei!

Som tittelen sier så frøs pc'en min under system restore. Grunnen til at jeg tok en system restore var fordi pc'en ble veldig treg, og jeg mistenkte dermed at windows hadde installert en ny oppdatering.

Siden pc'en frøs hadde jeg ikke noe annet valg enn å skru den av ved å holde inne på-bryteren. Når jeg skrur på pc'en laster windows som normalt og jeg får logge inn. Etter at jeg har logget inn før jeg beskjed om at system restore ikke ble fullført. Dersom jeg prøver å klikke vekk meldingen eller åpne f.eks nettleseren så fryser pc'en til igjen.

Hardware:
- Sabertooth P67 motherboard

- Kingston SSD harddisk
Jeg vet rett og slett ikke hvilken annen hardware jeg har.

Jeg har laget en windows 8.1 boot-cd for å prøve å reparere windows.

Ved å klikke på "Troubleshoot" får jeg opp valgene:

1. "Refresh your PC", ved å trykke på denne får jeg beskjed "The drive where Windows is installed is locked. Unlock the drive and try again":

2. "Reset your PC", ved å trykke på denne får jeg beskjeden "Unable to reset your PC. A required drive partition is missing".

3. "System restore", ved å trykke på denne får jeg beskjeden "To use system restore, you must first specify which windows installation to restore. Restart this computer, select an operating system, and then select system restore",

4. "System image recovery", jeg har ingen slike filer.

5, "Startup repair", ved å tryke på denne får jeg beskjeden "Startup repair couldn't repair your pc":

6. "Command prompt", jeg vet jeg rett å slett ikke hva jeg skal prøve å skrive inn. Mine PC kunnskaper stopper her.

Er det noen som har gode tips til hva jeg kan gjøre for å maskinen i drift igjen? Jeg spanderer en pils på den som kan komme med en løsning!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Start pc'en med windows 8.1 boot-cd, velg norsk tastatur (viktig!) og velg "Command prompt". Du skal nå se:

command-prompt.jpg

Skriv i kommandolinjevinduet "c:" og trykk enter.

Skriv "cd C:\Windows\System32\config" og trykk enter.

Skriv "dir" og trykk enter.

Skriv "dir regback" og trykk enter.

Du har nå listet innholdet i to forskjellige mapper. Jeg trenger dato og tid for følgende filer i begge mappene:

sam

security

software

system

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Notepad åpner ja, Windows skal ligge på E:(SSD harddisken), men når jeg åpner E: så virker det som den er tom selv om det framkommer ved vedlagt skjermdump at det kun er 19,4 av 111 GB ledig... Takk for at du tar deg tid til å hjelpe!

post-361189-0-90440400-1408714095_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ikke noe problem.

Lukk notepad og skriv i kommandolinjevinduet:

Skriv i kommandolinjevinduet "E:" og trykk enter.

Skriv "cd E:\Windows\System32\config" og trykk enter.

Skriv "dir" og trykk enter.

Skriv "dir regback" og trykk enter.

Jeg må ha dato og tid for de fem tidligere nevnte filene i begge mapper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...