Populært innlegg Shruggie Skrevet 22. august 2014 Populært innlegg Del Skrevet 22. august 2014 (endret) Jeg fikk nettopp fjernet en enorm post hvor jeg tilbakeførte ALLE påstander motparten kom med i "Den Store Hundetråden". Posten hadde FEM KILDER, gikk innpå hvert eneste poeng ett etter ett, og motparten har ikke engang prøvd å motbevise posten. Borte! Bare en stor *yoink*, og plutselig består tråden bare av kritikk mot meg, mens alt jeg har skrevet er borte. Så fikk jeg en ADVARSEL hvor jeg ble kritisert for å "Ikke komme med dokumentasjon" og å føre aggressiv debatt av "ilpostino". Kan NOEN forklare meg hva i HELVETE som skal til for å følge reglene for forumet når moderatorene ikke en gang PRØVER å gjøre jobben sin, men bare fjerner alt fra en bruker uten å lese det først en gang??? Endret 22. august 2014 av Shruggie 11 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 (endret) Du er ikke redd for å få en advarsel til for denne posten da? Endret 22. august 2014 av Joey1313 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Innlegget ditt ble slettet som del av en større diskusjon, ikke fordi det var noe galt med det ene innlegget du henviser til. Innleggene som ble slettet etter siste advarsel fra moderator var del av en diskusjon som ble mer og mer aggressiv, og moderator valgte å avslutte diskusjonen før det gikk for langt. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 (endret) Burde kanskje legge igjen en tydelig beskjed om at: tråden måtte dessverre ryddes med motorsag denne gangen, fordi nå tiltet det for en hel gruppe diskutanter, og man kan ikke sette på ett helt krise/traume team av moderatorer og veiledere for å måle individuell galskap Endret 22. august 2014 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 22. august 2014 Forfatter Del Skrevet 22. august 2014 (endret) Det er ikke poenget. Poenget er at han slettet et innlegg har åpenbart ikke leste, som faktisk gjorde nøyaktig det han kritiserte meg for ikke å gjøre! Jeg vil ha det innlegget gjenopprettet sporenstreks, og jeg vil ha en unnskyldning fra moderatoren som her IKKE gjør jobben sin, som er å MODERERE, ikke skyte om seg med sletteknappen uten å se seg om først! Jeg brukte nesten en time i går ettermiddag på å skrive et NØYE UTARBEIDET SVAR som ikke bare motsa ALT motparten kom med, men hadde fem kilder med notasjoner, og ga svar på alt det var snakk om. Dette endte diskusjonen fra min side, og GJORDE AT motparten begynte med ad hoc og dritt, FORDI de ikke klarte å motsi meg! Jeg hadde vunnet debatten! Alt var ferdig! Det faktum at de seinere begynte å pisse i tråden endrer ikke det faktum at mitt innlegg var KOMPLETT! Så blir det fjernet, og det som er igjen i tråden er basically at motparten kjefter på meg fordi jeg ikke viser til beviser eller kilder!!!!! PLUSS at moderator kritiserer meg for MANGLENDE DOKUMENTASJON????? Vet du hva, hvis det her er sånn moderatorene driver på, så skjønner jeg JÆVLIG GODT at så mange folk klager. GJØR JOBBEN DERES! Nå: undelete. Sporenstreks! Snarest! Endret 22. august 2014 av Shruggie 4 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Skjønner det Shruggie, jeg slang bare inn min mening om hvilken informasjon moderator legger igjen i den tråden som ryddes med "motorsag". Opplevde selv ett par ganger at "uskyldige" innlegg forsvant sammen med mange andre i ett jafs, og ingen info som klargjorde noe som helst - klart man blir litt nysgjerrig, så jeg sendte en pm til mod, og fikk som svar at det ble for mye styr å bruke "skalpellen" denne gangen, og å la min "uskyldige" post ligge tilbake, ville egentlig se litt "dummere" ut, fordi den var jo så klart en del av den diskusjonen, selv om den ikke var spesielt kritisk - så for at det skulle bli helt ryddig, ble den med, og det synes jeg var helt greit. Men jeg hadde sluppet å spørre, hvis litt info hadde ligget tilbake i posten etter "motorsagmassakren" Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 22. august 2014 Forfatter Del Skrevet 22. august 2014 (endret) Her var det ingen vits å slette den, siden posten var et direkte svar på den nest siste posten som nå står igjen i tråden. All dritten kom (fra motsatt side) ETTER denne posten. Som jeg skrev over. Jeg har forøvrig en versjon i cache, jeg driver og "oversetter" den tilbake fra Google Chrome sine forsøk på å "spare plass". Endret 22. august 2014 av Shruggie 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Joda, jeg skjønner du er oppgitt og irritert, så jeg ville bare presisere at jeg ikke blander meg inn i den konkrete saken deres, ville bare ha med ett innspill til "modsa" Lykke til! Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 22. august 2014 Forfatter Del Skrevet 22. august 2014 (endret) HER er posten som ble fjernet. Nå: Ser dette ut som om jeg passer til disse anklager? Post: Grunnen til at jeg ikke har kommet med noen kilder, er at jeg ikke har hatt behov for å komme med noen kilder. Jeg har nemlig ikke hatt noe å bevise. Mitt ståsted er status quo for 90% av alle hundeeiere i verden, og jeg føler ikke noen særlig grunn til å forsvare det. I tillegg har jeg ikke fått noen kilder fra noen av dere, så selv om jeg ønsket å motbevise noe, så har jeg ikke hatt noe å motbevise Men nå som jeg har fått en og en halv kilde, kan jeg jo gjøre litt arbeid. Dette tok meg 45 minutter mens maten min ble varm: Linken til "Pottenger" viser til en side som ikke eksisterer, men jeg fant frem til fyren likevel.Det viser seg at siden du antagelig prøvde å linke meg til hadde store feil, og derfor ble fjernet; at fyren foretok(1) "studien" sin med dårlig metodologi, og at konklusjonene hans var feil.(2) Taurin, som du selv nevner, men tydeligvis ikke forstår, er grunnen til at kattene hans døde - og nå inneholder kattefor taurin. Kattefor, ja... Det virker merkelig at du anbefaler meg å lese studier om kattefor med tanke på at vi her snakker om hunder. Så la oss sjekke om Taurin er viktig for hunder! Turns out: no!(3) Katter sliter uten Taurin, men ikke hunder eller mennesker, siden vi klarer å produsere det selv. Men hvorfor spør du da? La oss sjekke om det er Taurin i hundematen jeg bruker... Ja! (4) Det var det! Det viser seg nemlig at enkelte hunder kan ha problemer med å produsere Taurin, så RC har lagt til noe som faktisk ikke er strengt tatt nødvendig for å hindre at enkelte hunder blir syke! Dette kan også løses med medisin, men siden jeg bruker en hundemat som allerede har tenkt på dette, så vil jeg ikke trenge den ekstra utgiften dersom problemet skulle oppstår. Du vet, som de også gjør med mange andre ting. Så hvorfor i alle dager vil du da at jeg skal lese om Taurin? Jo, fordi du ikke faktisk sjekket det du har lest andre steder, og har gitt meg informasjon som du trodde støttet saken din, men viste seg å støtte min sak. Så la oss gå videre til spørsmålet om Karbohydrater! Er karbohydrater strengt tatt nødvendig for å overleve? Nei. Både mennesker, hunder, katter og andre dyr klarer å skape karbohydrater selv. Så hvorfor har hundematprodusentene lagt til karbohydrater? Jo, fordi ville hunder og ulver spiser karbohydrater! Hunder spiser mer karbohydrater enn ulver, og det viser seg også at hunder tar i seg mer karbohydrater enn ulver fra det de spiser. Hvorfor i alle dager gjør de dette? Fordi det er sunt! Så sunt faktisk, at det er teorisert at grunnen til at menneskene en gang i tiden klarte å temme ulver, var at maten vi gav dem var bedre enn maten de fikk tak i selv. (5) 1: http://www.beyondveg...cooked-1h.shtml 2. http://www.doctoryou.../pottenger.html 3. http://www.petmd.com...rine_deficiency 4. http://www.royalcani...-kg/mini-junior 5. http://articles.lati...volved-20130124 Sitat Ilpostino i tråden: . Det har blitt ført en mer og mer aggressiv tone i tråden, hvor blant den ene parten nekter å gi noen som helst dokumentasjon for sine synspunkter men holder fast ved at alle andre i diskusjonen skal gi dokumentasjon for sine synspunkter. Slik oppførsel holder ikke i det lange løp og fører til dårlig debatt. Hva man krever av sine motdebattanter skal en også kunne forvente at kreves av en selv Endret 22. august 2014 av Shruggie 4 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 22. august 2014 Forfatter Del Skrevet 22. august 2014 Jeg venter fremdeles! 2 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Jeg venter fremdeles! Verken moderatorer eller administratorer, som i dette tilfellet behandler klagen din, har døgnvakt. Du får svar når vi svarer deg, ikke når du krever svar, så ha litt tålmodighet. Du vil dog få et svar i løpet av kvelden. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Dette endte diskusjonen fra min side, og GJORDE AT motparten begynte med ad hoc og dritt, FORDI de ikke klarte å motsi meg! Jeg hadde vunnet debatten! Alt var ferdig! Det faktum at de seinere begynte å pisse i tråden endrer ikke det faktum at mitt innlegg var KOMPLETT! Med dette viser du manglende forståelse for hvorfor innleggene ble slettet. Innleggene som ble slettet i siste omgang ble slettet fordi dere (alle som skrev i nevnte tråd) ikke selv klarte å avslutte den aggressive diskusjonen, til tross for flere slettede innlegg og gjentatte advarsler fra både moderatorer og forumveiledere. Moderatoren tenkte trolig at nok er nok, og slettet alle innlegg som var en del av problemet, inkludert ditt innlegg (grunnen til denne tråden) som ifølge dine egne ord var årsaken til at diskusjonen ble enda mer aggressiv. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 22. august 2014 Forfatter Del Skrevet 22. august 2014 (endret) Aggressiv? Hvilket innlegg var jeg aggressiv i? Kom igjen, siter meg! Jeg har ikke sagt at mitt innlegg var grunnen til at DISKUSJONEN ble mer aggressiv, jeg sa at det var grunnen til at MOTPARTEN ble mer aggressiv. De ble aggressiv fordi jeg vant diskusjonen. Jeg har ikke vært aggressiv i det hele tatt før dere fjernet postene mine. Tvert imot så tok jeg ting med god humor siden jeg hadde gjort min jobb og motbevist ABSOLUTT ALT motparten hadde kommet med. Det dere anklaget meg for, å kreve dokumentasjon uten å komme med noen selv, er det motparten faktisk gjorde. De fortsatte å stille meg spørsmål uten å annerkjenne mine kilder og bevis. Dette var så svart/hvitt for alle unntatt Ilpostino at jeg ikke hadde noen grunn til å være det minste aggressiv. Alt jeg trengte å gjøre var å gi motparten tau, og debatt-løkka lagde seg selv. Så slutt å ljug! Jeg var ikke aggressiv, og fortjente slett ikke å få noen "advarsel"! Slutt å motsi dere selv, finne på unnskyldninger i ettertid for å forklare hvorfor dere KAN ha gjort noe, når jeg VET hvorfor dere gjorde det: Dere gjorde slett arbeid! Det er den eneste grunnen, og ingen retorikk i ettertid vil kunne forklare det på noen annen måte. Og jeg har ikke krevd svar på noen spesiell tid, jeg minner dere bare på at jeg ikke går noen sted. Jeg har dog krav! Jeg krever to ting: Innlegget mitt skal tilbake i tråden, og Ilpostino skal komme med en unnskyldning i samme tråd. Denne saken blir bare verre og verre jo lenger dere fortsetter å grave dere nedover. Dere ser nå ut som noen skikkelige tufser som ikke en gang er villige til å annerkjenne at dere har gjort en feil. Hvordan pleier det å fungere på internett? Alt dere trenger å gjøre er å gjøre en database-edit. Jeg har tilogmed pastet innlegget mitt her, så hvis dere ikke finner det i databasen lenger, så ligger det der. Copy and paste. Endret 22. august 2014 av Shruggie Lenke til kommentar
Runar Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Selv om det ene innlegget ditt, det du henviser til i denne tråden, kanskje i seg selv ikke var så ille, så bidro det til en dårlig og delvis aggressiv debatt som moderator helt korrekt valgte å slå ned på. Du bidro til dette ved å blant annet latterliggjøre dine meddebattanter («jeg knuste påstandene og latterliggjorde dere litt i samme slengen.»), fremstå som om du er den eneste som har rett, og KREVE at andre GJØR som du sier. For å få til ordentlige og saklige diskusjoner er man avhengige av at brukerne respekterer hverandre, ikke rakker ned på og latterliggjør hverandre. Når du oppfører deg på måten som du gjør, gjør du det vanskelig for de du diskuterer med å ville respektere deg. Resultater er at begge parter blir sinte, usaklige innlegg postes, og enda flere innlegg slettes. Jeg har dog krav! Jeg krever to ting: Innlegget mitt skal tilbake i tråden, og Ilpostino skal komme med en unnskyldning i samme tråd. Beklager, men jeg kan ikke etterkomme noen av kravene dine. Ønsker du å ta dette videre kan du sende en formell klage til e-postadressen [email protected], eller å poste i Klager på moderatoravgjørelser. Klagen vil da behandles av Innholdsansvarlig, eventuelt en uavhengig administrator. 6 Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 (endret) Runar har det ikke vært en ide å slå ned på de som laget dårlig og delvis aggressiv debatt etter posten isteden for en saklig og godt dokumentert post. Så er Hw forumet blitt slik at hvis 90% av forum medlemmene påstår at jorden er flat så blir de siste 10 % utestengt for å dokumentere at jorden er rund. Det er en retning på forum moderering jeg er sikker på at ingen ønsker. Så du mener at alle AMD vs Intel eller AMD vs Nvidia trådene ikke er full av dårlig og delvis aggressiv debatt. Endret 23. august 2014 av Maxopp 6 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 23. august 2014 Forfatter Del Skrevet 23. august 2014 Jeg har to forholdsvis enkle krav, og jeg syntes jeg fortjener MINST det jeg ber om. Så: hvorfor kan du ikke etterkomme noen av kravene mine? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Moderatormelding Innlegg som avsporer tråden har blitt slettet Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Aggressiv? Hvilket innlegg var jeg aggressiv i? Kom igjen, siter meg! Jeg har ikke sagt at mitt innlegg var grunnen til at DISKUSJONEN ble mer aggressiv, jeg sa at det var grunnen til at MOTPARTEN ble mer aggressiv. De ble aggressiv fordi jeg vant diskusjonen. Jeg har ikke vært aggressiv i det hele tatt før dere fjernet postene mine. Tvert imot så tok jeg ting med god humor siden jeg hadde gjort min jobb og motbevist ABSOLUTT ALT motparten hadde kommet med. Det dere anklaget meg for, å kreve dokumentasjon uten å komme med noen selv, er det motparten faktisk gjorde. De fortsatte å stille meg spørsmål uten å annerkjenne mine kilder og bevis. Dette var så svart/hvitt for alle unntatt Ilpostino at jeg ikke hadde noen grunn til å være det minste aggressiv. Alt jeg trengte å gjøre var å gi motparten tau, og debatt-løkka lagde seg selv. Så slutt å ljug! Jeg var ikke aggressiv, og fortjente slett ikke å få noen "advarsel"! Slutt å motsi dere selv, finne på unnskyldninger i ettertid for å forklare hvorfor dere KAN ha gjort noe, når jeg VET hvorfor dere gjorde det: Dere gjorde slett arbeid! Det er den eneste grunnen, og ingen retorikk i ettertid vil kunne forklare det på noen annen måte. Og jeg har ikke krevd svar på noen spesiell tid, jeg minner dere bare på at jeg ikke går noen sted. Jeg har dog krav! Jeg krever to ting: Innlegget mitt skal tilbake i tråden, og Ilpostino skal komme med en unnskyldning i samme tråd. Denne saken blir bare verre og verre jo lenger dere fortsetter å grave dere nedover. Dere ser nå ut som noen skikkelige tufser som ikke en gang er villige til å annerkjenne at dere har gjort en feil. Hvordan pleier det å fungere på internett? Alt dere trenger å gjøre er å gjøre en database-edit. Jeg har tilogmed pastet innlegget mitt her, så hvis dere ikke finner det i databasen lenger, så ligger det der. Copy and paste. Hei! Det ene kravet kan imøtekommes, da jeg har avgjort at det ene innlegget ditt ikke burde blitt slettet. De andre innleggene dine ble derimot fjernet med god grunn, fordi du var ufyselig og kom med sleivbemerkninger om andre brukere. Jeg skjønner godt hvorfor ilpostino valgte å fjerne innlegget ditt da det satt igang en lang og aggressiv krangling som ikke var spesielt konstruktiv, men jeg er altså under oppfatningen av at innlegget ditt burde gjenopprettes. Hvorvidt du vant diskusjonen kan jo selvfølgelig diskuteres, du var ihvertfall mest høylytt og mest aggressiv, uten at det nødvendigvis betyr seier. Nå skal innlegget uansett bli gjenopprettet og hvis det fortsetter i samme aggressive spor vil nok flere innlegg bli fjernet igjen. mvh Aleksander Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. august 2014 Forfatter Del Skrevet 24. august 2014 (endret) Hvis dere virkelig mener at jeg oppfører meg "ufyselig" i den tråden når du legger til grunn at jeg allerede har skrevet det innlegget over, så tar du rett og slett feil. Sleivete? Visst faen! Ikke bare er det en bevisst reaksjon på de andre brukernes innlegg, men jeg oppnår ønsket effekt: folk føler seg ille til rede når de opplever å bli latterliggjort, og de kan gjøre en av to ting: faktisk føre bevis, eller forlate tråden. Dette skjer hele tiden på forumet, og er ikke mot retningslinjene. NÅ: Hvordan er det aggressivt og ufyselig å påpeke at noen gjør en piss dårlig jobb? Det gjelder både i tråden det gjelder når folk hopper elegant over mine kilder og later som om jeg fremdeles har noe å bevise, og her når noen åpenbart har gjort en enorm tabbe og dere later som om JEG har noe å bevise! Jeg har jobbet mange år i kundeservice - og jeg vet nøyaktig hva jeg prater om. Kunden har ikke alltid rett, men når kunden beviser at han har rett, så er det kundeservice sin jobb å minimere problemet så fort som mulig. I alle mine år i kundeservice har jeg ALDRI sett en kunde bli behandlet slik! Ikke bare nekter noen å innrømme at det er gjort en feil, men dere legger problemet på meg. Jeg er nå om mulig ENDA mer kritisk enn når tråden begynte. Ikke bare til moderatorene, men til hele forumet og måten det styres på. Et diskusjonsforum skal ikke bare eksistere for å tjene penger for firmaet som styrer det, men også til brukernes beste. Hvis forumet ikke opererer til brukernes beste, så er det et problem. I dagens verden skal det ikke mye til før folk skjønner dette, og velger et annet sted å bruke tiden sin på. Endret 24. august 2014 av Shruggie 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 (endret) Det er ikke nødvendig og ei heller ønskelig at noen som føler at "bevisene" de har lagt frem i en diskusjon skal begynne med å skape en utrivelig atmosfære. Uavhengig om du har rett eller ikke. Om du føler noen ignorerer svaret ditt så bare svar med "henviser til xx i innlegg xx for hvorfor det er sånn og sånn" Da blir det vanskeligere for mot-debattanten din å ignorere det. Selvfølgelig er det de som bare troller, men da foreslår jeg at du heller bare ignorerer dem, eventuelt rapporterer dem for useriøse innlegg. Alle andre som leser tråden kan jo lett se hvem som har kvalitet i innleggene sine og hvem som ikke har det. Vel, det er ihvertfall min mening på saken, men jeg tipper det er ganske nært slik administrasjonen tenker. Endret 27. august 2014 av Kron Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå