corningstone85 Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Hei, skal kjøpe ny ruter da den gamle er treg og ikke har sterk nok antenne. Signalet må rekke til et hus ca 10 meter unna. Tenkte på den her, da jeg alt har et gavekort på lefdal som må brukes. http://www.lefdal.com/product/data/nettverk-og-routere/JENAL7000AC/jensen-air-link-7000ac-wifi-router Noen som har noe formening? Har ikke så alt for stor peiling på rutere. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 (endret) Jeg kjøpte testvinneren Asus RT-AC66U, og er fornøyd. Jeg vet ingenting om den du foreslår. Endret 22. august 2014 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Hvil du vil ha en dyr brevvekt, kan du kjøpe Jensen. Asus sin AC66U eller AC68U er mye bedre valg. 2 Lenke til kommentar
corningstone85 Skrevet 22. august 2014 Forfatter Del Skrevet 22. august 2014 Problemet er at de ikke fører Asus. Er Jensen virkelig så dårlig? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 3 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 (endret) Jeg har ikke greie på routere. Kjøpte Asus fordi jeg trengte en kraftig en, og den var testvinner. Du MÅ ikke bruke gavekortet til å kjøpe router. Det er kanskje noe annet du trenger? Ny brødrister? Elektrisk tannbørste? LED sparepærer til taklampa? Desperate Houseviwes jubileumsutgave på Blu-Ray? Jeg ville latt pengene komme i andre rekke, og kjøpt den beste routeren. Gavekortet kan du bruke til å kjøpe mye annet fint. Endret 22. august 2014 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Rekke til hus 10 meter unna? Håper du ikke tenker på å ha 2 hus ved siden av hverandre og håpe det gir topp trådløs dekning i begge hus/hyttene? Beste da vil være enten Asus RT-AC87U eller Asus RT-AC3200 Jensen er ikke noe skryte av, har vært borti det tidligere, du merker det etter 1 års tid særlig med en del torrent og krevene bruk, ville valgt enten Asus eller Netgear eller F.eks Netgear Nighthawk AC1900 WiFi router har jeg mye bedre tro på. Selv har jeg Netgear R6300v2 og har ikke så mye negativ å si om den. Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 (endret) http://www.lefdal.com/product/data/nettverk-og-routere/DIR868AC/d-link-ac1750-dual-band-gigabit-router-ac Den får bra kritikk i tester. De sier den konkurrerer greit mot asus sine routere. Så er nok et trygt valg. Endret 22. august 2014 av Netrum Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 En bra router fra D-link? Seriøst? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Spørs om dlink er særlig bra på altibox sitt gigabit nettverk, eller med mye torrenter, trafikk. Ofte billigere dlink routere har ofte svak maskinvare, veldig lite firmware oppdateringer og lav sikkerhet på den måten. Verfall er den erfaringen jeg har hatt siden Dlink dir 655 Så jeg har mine tvil, men kan sikkert være for 80% av befolkningen duger DIR-868L. Det jeg også ser at denne virker ikke ut som har antenner, kun innebygde muligens det gir dårlig dekning over 10-25 meter eller veldig lav hastighet. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Problemet er at de ikke fører Asus. Er Jensen virkelig så dårlig? Hvis du leter litt blandt trådene her, så er det overraskende mange tråder med Jensen-problemer i forhold til hvor liten markedsandel de har... Lenke til kommentar
covah Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Jensen er LANGT fra bra. Styr unna... Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Det er ikke sikkert at det finnes en "hjemmerouter" med kraftig nok antenne. Vurder ekstern antenne. Dersom det er praktisk mulig kan du også strekke 5-par telefonkabel mellom husene. De er spesifisert til CAT3, men funker helt topp på 100 Mbit hastighet over korte avstander. Lenke til kommentar
corningstone85 Skrevet 23. august 2014 Forfatter Del Skrevet 23. august 2014 Takk til alle som svarte. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 Lefdal selger Linksys, Netgear og D-Link, så det er en del å velge mellom. De har også NEtgears Nighthawk, som er god, men høy pris. DIR-868 er grei. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 (endret) INGEN av de merkene der er "bra"... Sånn som det er i dag, så er det egentlig kun et merke som leverer, er stabil og funker som det skal, med et greit utvalg av funksjoner - ASUS! Chris93 har allerede nevt Asusene det er verdt å skaffe seg Asus sin AC66U eller AC68U Endret 30. august 2014 av ChrisCo 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå