bundli Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Jeg har prøvd en stund nå å lage et program som skriver ut infoen i dat fil på laser skriveren min. Jeg hentet først opp infoen i StringGrid og prøvde dereter å tilpasse utskriften så den ikke ble for bre og ikke begynte på neste linje. Problemet er at når første posten i linje nr 10 er 2 tegn i steden for 1 tegn blir alt forskjøvet bortover med 1 tegn og dette skjer gjerne med flere av postene. og jeg bruker font størelse 8. Hvordan skriver jeg ut postene med faste plasser og at printeren begynner på nytt ark etter gitt antall linjer? Lenke til kommentar
tasle Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Kan du konstruere et eksempel ? F.eks. linje 9 og linje 10 ? Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Hvis du ønsker å få en fin utskrift av et stringgrid, uten alt for mye jobb - ta en titt på GmPrintSuite. Kjernen i GmPrintSuite er en preview-komponent med en canvas som du kan tegne/skrive hva du vil til. Den inneholder også en komponent som automatisk tegner et StringGrid til denne canvasen. 'Lite'-utgaven er gratis, og simpelten super! Men sånn utover det så må vi nesten se litt kode skal vi kunne hjelpe deg. -Vegar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå