n00benz Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Hei!På Facebook-chatten kommer det opp at jeg er i Nairobi, Kenya. Hva er greia med det? For et par uker siden trodde telefonen at jeg var i Tyskland. Jeg blir litt redd for om jeg blir hacka. Hva bør jeg gjøre?Takker for all hjelp Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Den forrige telefonen min trodde at jeg var i Hannover i Tyskland hver gang jeg var på pauserommet på jobb. Så det er tydeligvis ikke så veldig sjeldent problem. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Kanskje Google bruker WIFI-nettverk i nærheten for å bestemme din posisjon når du ikke har GPS-signal innendørs? Og så har du et bedriftsnettverk som har filial i Kenya eller Hannover, med samme nettverks-IP i alle sine internasjonale kontorer? Uten GPS-signal kan den kanskje bli lurt av WIFI? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Var ingen WiFi der jeg fikk feil plassering. Den brukte heller ikke GPS. Lenke til kommentar
Switters Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Hadde noe av det samme selv med værmeldingen på min HTC one S. Den viste været for alt fra Nairobi, Russland, Abu Dhabi osv. Det kjipe var at den samtidig stilte tiden i forhold til hvor den trodde den var. Er det kun facebook som har feil sted? Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Hadde et par ganger hvor den trodde jeg var i Tanzania..skrudde av GPS'en på telefonen et par ganger før den fiksa seg, brukte også mobildata da. Lenke til kommentar
fjarle Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Google-tjenestene bruker MAC-adresser fra Wi-Fi-nett i nærleiken til å komme opp med posisjoneringen kjapt, også om man ikke er koblet til. Derfor kan ting se veldig rart ut hvis for eksempel nettverksutstyr er flyttet langt. Dersom det er åpne/lukkede/skjulte nettverk i nærheten med aksesspunkter som har vært i Kenya, kan det tenkes at denne appen kan si noe om hva det er som foregår: https://play.google.com/store/apps/details?id=info.nakajimadevnakajima.GpsWifiPosDifference&hl=no Lenke til kommentar
NothingForever Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Jeg hadde sommerjobb i en annen landsdel for noen år tilbake, og tok med meg min egen router (som ikke hadde vært i bruk på en stund). Da sommerjobben var over, og jeg bestemte meg for å bruke den samme routeren på hos mine foreldre. Lokasjonswidget'ene oppga sommerjobb-stedet i sikkert en måned i ettertid. :-P Så ja, noen har fraktet routerne sine fra Kenya og Tyskland til der du er! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 (endret) Det forklarer fremdeles ikke hvorfdan folk havner i Tyskland når det ikke er Wifi i nærheten. Kun mobilnett. Endret 23. august 2014 av sedsberg Lenke til kommentar
Cobra196 Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Har mobilen din vært koblet til en Norsk operatør? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Mest sansynlig, siden den kun har vært i norge. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Min mobil tror jeg er tur-retur Jerevan flere ganger for dagen... sykt anoing Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå