Aleks1990 Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Heisann! Skal ha meg ny laptop, og valget havnet mellom disse to : http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/HP15R085NO/hp-15-r085no-15-6-barbar-pc-sorteller http://www.expert.no/baerbarpc/hp15n210eolaptop/p/12673/?q=hp%2015 Noen som har noen formeninger om hvilken jeg bør velge ? evt også hvorfor? Setter pris på svar! På forhånd takk. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 (endret) Du har ikke sagt noe om hva maskinene skal brukes til, men siden begge alternativene dine har en form for dedikert skjermkort antar jeg at ihvertfall en del av bruken vil være spill. Da vil jeg si at den på Lefdal er litt bedre enn den på Expert, da den har bedre CPU, mens skjermkortet er omtrent like godt i spill. Ellers ser de rimelig like ut. Imidlertid har alle disse mye bedre skjermkort en dine alternativ til samme pris. Du ser på listen forskjeller som HDD størrelse, med og uten DVD brenner osv. Acer'en er den med best prosessor av de alle, også HDD i den ser ut til å være bedre enn de andre, imidlertid har den ikke DVD-brenner, så det trekker kanskje ned for deg. Personlig liker jeg Asus'en pga. den har matt skjerm og Asus er tradisjonelt et bedre merke enn Acer. HP er for meg synonymt med dårlig kvalitet. Jeg ser du har valgt skjermer med HD skjerm i stedet for FullHD, til spill er det kanskje ikke så dumt, da de vil være lettere å drive. Men i hovedsak vil en FullHD skjerm være mye mer behagelig i bruk. Det blir noen hundringser eller en tusenlapp til, men om du kikker på disse og spesielt Lenovoen, så er det vel anvendte penger. Lenovoen har IPS skjerm som gir mye bedre farger og innsynsvinkel og ikke minst en enda bedre core i7 prosessor. Men du må igjen gi glipp på DVD-brenner og skjermen er nede i 14", men den har touch. Fåes også i hvit. Endret 21. august 2014 av Joey1313 Lenke til kommentar
Aleks1990 Skrevet 22. august 2014 Forfatter Del Skrevet 22. august 2014 Takk for meget utfyllende og bra svar Joey! Ble bestilt en lenovo med IPS skjerm:-) Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Håper du blir fornøyd. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Takk for meget utfyllende og bra svar Joey! Ble bestilt en lenovo med IPS skjerm:-) Du kommer til å bli fornøyd Lenke til kommentar
Aleks1990 Skrevet 24. august 2014 Forfatter Del Skrevet 24. august 2014 Høres bra ut! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå