Gå til innhold

Ny micro-ATX pc til CAD og Photoshop (Budget: ca 11k)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan spare kr 261 ved å velge 4790 og H97-chipset. Da mister du ca 10% CPU ytelse, i tillegg til at du ikke kan overklokke.

Alternativt kan du spare kr 351 ved å velge 4770 og B85-chipset. Da mister du ca 15% CPU ytelse, i tillegg til at du ikke kan overklokke.

Mulig du kan presse noen kroner til ved å bestille fra andre enn Dustin, men det er neppe mye mer og hente.

Så lenge budsjettet holder, så er det soleklare valget 4790K og Z97-chipset. Nest beste valg er kr 200 rimeligere, og det er 4790K og H87-chipset.

Lenke til kommentar

Jepp jepp vi er vel enige i bunn og grunn :)

Har du forøvrig fått med deg dette settet på Dustin?

http://www.dustinhome.no/product/5010752482/corsair-16gb-ddr3-vengeance-pro-red-2400mhz-2x8gb/

Rimelig bra priset, og de brikkene klokker ganske godt også. Og da MÅ man vel ha Z97? :eek:

Fint sett det, men de krasjer nok med kjøleren jeg har valgt.

Mener på jeg har montert på slike minnebrikker med samme type kjøler. Monterte bare viften på andre siden av kjøleren så gikk det greit.

Lenke til kommentar

Jepp jepp vi er vel enige i bunn og grunn :)

Har du forøvrig fått med deg dette settet på Dustin?

http://www.dustinhome.no/product/5010752482/corsair-16gb-ddr3-vengeance-pro-red-2400mhz-2x8gb/

Rimelig bra priset, og de brikkene klokker ganske godt også. Og da MÅ man vel ha Z97? :eek:

Fint sett det, men de krasjer nok med kjøleren jeg har valgt.

Mener på jeg har montert på slike minnebrikker med samme type kjøler. Monterte bare viften på andre siden av kjøleren så gikk det greit.

Mulig det går, men jeg foretrekker å være på den sikre siden når jeg anbefaler andre å kjøpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...