Gå til innhold

stasjonær spille-PC under 9000 har en i7 3770 prosessor

Anbefalte innlegg

Skulle gjerne ha ordnet en ny pc ettersom den gamle har tatt kvelden! :confused:

Er redd for å bestille noe uten at jeg er helt sikker på at alt er riktig. (har bestilt deler som ikke passer før.. lite kult)

har en Intel Core i7 3770 prosessor, en samsung ssd 840EVO mSATA, og en 500 g harddisk, som jeg gjerne skulle brukt videre.

Har skjerm, headsett, mus og tastatur.

-9000 er maks grensen, men jeg skulle gjerne hatt det rundt 7000,dersom det ikke er betydelig fordeler ved å legge i mer. er student og har veldig lite penger!

https://prisguiden.no/liste/149769

tenkte meg kanskje noe i denne duren

+ en slik en

http://www.multicom.no/2e5-SATA-AUF-MINI-SATA-ADAPTER--MSATA-SSD-FESTPLATTENGEHAEUSE-IN-ACCS-STARTECH/cat-p/c/p4472579

post-360062-0-41001400-1408649650_thumb.jpg

Endret av Nimbull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville sett om jeg hadde fått noe brukt, siden det er snakk om ivybride,

ASUS Radeon R9 290X DirectCU II

Corsair DDR3 RAM, 6GB (3x2GB) triple channel-pakker

Problemet med rambrikkene er de selges som 3 istedenfor 4 og har litt lite minne så vil anta de har vært brukt til sokkel 1366.

Corsair AX 860 PSU

Hovedkort MSI-z77a-GD55 men problemer å kjøpe brukt hovedkort kan være bøyde pins, så man må vertfall sjekke det før man kjøper.

Men totalprisen sparer man ikke så mye, skjermkortet er litt bedre, rambrikkene blir eldre og dårligere, og psu kanskje litt bedre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ville sett om jeg hadde fått noe brukt, siden det er snakk om ivybride,

ASUS Radeon R9 290X DirectCU II

Corsair DDR3 RAM, 6GB (3x2GB) triple channel-pakker

Problemet med rambrikkene er de selges som 3 istedenfor 4 og har litt lite minne så vil anta de har vært brukt til sokkel 1366.

Corsair AX 860 PSU

Hovedkort MSI-z77a-GD55 men problemer å kjøpe brukt hovedkort kan være bøyde pins, så man må vertfall sjekke det før man kjøper.

Men totalprisen sparer man ikke så mye, skjermkortet er litt bedre, rambrikkene blir eldre og dårligere, og psu kanskje litt bedre.

Hva er egentlig forskjellen på grafikkortet og psuen jeg linket og de du fant annet en pris? (har ikke så mye peil på det her)

hadde tenkt meg 8 ram eller mer. finnes det noen brukt alternativer istedenfor det jeg har? Er litt skeptisk til å søke ut forskjellige ting selv, ettersom jeg har kjøpt ting som ikke passer sammen før... :thumbdown:

takk for tips!

Lenke til kommentar

Om du kjøper Asrock z77 extreme 6 (noe jeg anbefaler) trenger du ingen mSATA adapter.

Onboard is also an mSATA port, right in the middle between the first PCIe slot and the PCI slot

www.anandtech.com/show/6089/asrock-z77-extreme6-review-legacy-bites-back

Tror du det er et hovedkort som kan holde seg godt i tiden fremover? har ikke lyst til å erstatte så mange deler med det første.

Lenke til kommentar

Ja det mener jeg.

AsRock Extreme kortene har fått veldig gode omtaler.

De hadde vel på et tidspunkt verdensrekorden i overklokking også (det sier jo litt).

Og høyere nummer (som f.eks med extreme 6) betyr i tillegg til flere features highgrade komponenter kontra standardutgaver.

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...