Gå til innhold

Verdenssamfunnets ansvar ovenfor andre land


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-23990

Nei, jeg liker ikke Israel. Jeg hater religion, og at du sitter der å påstår at jeg sikkert liker Israel er helt på jordet, siden Israel er liksom en av de viktigste religiøse plassene i verden.

 

I resolusjonet mot Israel, blir de ikke skrevet under Kapittel 7 av FN pakten. Dermed er det ikke løyve til å bruke militære aksjoner for å tvinge resolusjoner på Israel.

 

Du set det kanskje ikke gjennom logiske øyner, men her skal jeg gi deg en titt:

 

Palestinere valtser rett inn i Israel også utfører de selvmordsangrep.

Hva er eneste måten å stanse dette? Bygge en vegg.

 

Hvis Palestinere hadde sluttet med terrorer, hadde de ikke trengt veggen. Palestinere har allerede blitt lovet sin egen stat innen 2005. Men de fortsette å drepe sivile israelere for det ja...

 

Nei, du ser vel at det er mer riktig at palestinere skal fortsette å ha muligheten til å drepe uskyldige folk, ettersom de har allerede blitt lovet det de vil ha.

 

USA har nedlagt ting i FN sikkerhetsråd fordi de er helt ensidig. Resolusjonene som blir lagt frem sier bare at Israel skal slutte, og ikke den andre siden. Dermed ville Israel blitt tvunget til å bare ta imot terroraksjoner og ikke kunne gjøre noe imot det.

 

Men du syns vel det er greit du. Binde noen ned til en stol og la deres fiender hakke løs på de.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå er det ikke akkurat så mange som sprøyter penger inne i Nord-korea da, men snarere USA som sulter ihjel folket. (Handels-blokkade)
Leste du det ejg skrev om at SørKorea er like stort og har samme topografi, dobbelt så mange innbyggere OG SELVFORSYNT? Du ser ingen sammenheng mellom hvordan et land er styrt og hvordan folk har det? Legg bort de sosialistiske skylappene, bitte.
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Enda et eksempel på tåpelig anti-amerikanisme.

 

"Det går dårlig i dette landet... det må være USAs skyld."

 

Hvorfor lider Nord Korea? Ehm, kanskje fordi Kim Il Jong bruker alle pengene til å lage våpen og ruste opp hæren deres??

 

"Nei da, det er ikke sant. La la la la jeg kan ikke høre deg, la la la la."

 

:roll:

Lenke til kommentar
Leste du det ejg skrev om at SørKorea er like stort og har samme topografi, dobbelt så mange innbyggere OG SELVFORSYNT? Du ser ingen sammenheng mellom hvordan et land er styrt og hvordan folk har det? Legg bort de sosialistiske skylappene, bitte.

Godt argument.

 

Her har vi Korea, Nord og Sør (fra arkivet til Rotten.com):

north_korea_nighttime_shrunk.jpg

 

Når det gjelder skylapper, kommer de i både politisk, ideologisk, og historisk utforming.

 

Mitt inntrykk av Fiskepinna er at han har litt peil på historie.

@Fiskepinna: Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Nei, jeg liker ikke Israel. Jeg hater religion, og at du sitter der å påstår at jeg sikkert liker Israel er helt på jordet, siden Israel er liksom en av de viktigste religiøse plassene i verden.

 

I resolusjonet mot Israel, blir de ikke skrevet under Kapittel 7 av FN pakten. Dermed er det ikke løyve til å bruke militære aksjoner for å tvinge resolusjoner på Israel.

 

Du set det kanskje ikke gjennom logiske øyner, men her skal jeg gi deg en titt:

 

Palestinere valtser rett inn i Israel også utfører de selvmordsangrep.

Hva er eneste måten å stanse dette? Bygge en vegg.

 

Hvis Palestinere hadde sluttet med terrorer, hadde de ikke trengt veggen. Palestinere har allerede blitt lovet sin egen stat innen 2005. Men de fortsette å drepe sivile israelere for det ja...

 

Nei, du ser vel at det er mer riktig at palestinere skal fortsette å ha muligheten til å drepe uskyldige folk, ettersom de har allerede blitt lovet det de vil ha.

 

USA har nedlagt ting i FN sikkerhetsråd fordi de er helt ensidig. Resolusjonene som blir lagt frem sier bare at Israel skal slutte, og ikke den andre siden. Dermed ville Israel blitt tvunget til å bare ta imot terroraksjoner og ikke kunne gjøre noe imot det.

 

Men du syns vel det er greit du. Binde noen ned til en stol og la deres fiender hakke løs på de.

Seixon: Ikke vet du hvem Jan Guillou er, ei heller har du lært deg din historielekse!

 

Etter 2. verdenskrig, nærmere bestemt i 1947 ble det bestemt at det skulle opprettes en delingsplan for Palestine. En israelsk stat og en palestinsk stat, noe som skjedde etter at Truman hadde næmere truet/kjøpt til seg stemmer slik at de ville stemme som det som han gjorde, altså FOR denne resolusjonen.

 

Dette utløste da selvsagt en krig, som riktignok palestinerne startet, men mot slutten av denne krigen, rundt 1949 så hadde Israel 40% større territorium enn det som FN hadde foreslått, noe som tilsier at Isreal faktisk okkuperer Palestinsk territorium, noe som igjen er en krigshandling, og det som palestinerne gjør, er å krige tilbake med det eneste de har av våpen, nemlig selvmordsbombere!

 

For ikke å snakke om den diskrimineringen som Israel drev på med og fortsatt driver med mot alle ikke-jøder innenfor Israel! De har ingen stemmerett, rett til å danne fagforeningen, rett til utdannelse osv osv.

 

Likevel så mener du at det som blir lagt frem av resolusjoner i FN er ensidige? Som sagt så er det en start det og slutte med byggingen av muren rundt Vestbredden, så når det er gjort, så kan man finne ut hva man skal gjøre med Palestinerne!

 

Seixon: Er du enig i at grunnen til at USA "beskytter" Israel i tykt og tynt er pga den enorme støtten Israel har ifra Amerikanske jøder, og alle de som sympatiserer med Israel? Altså vi snakker her om en enorm velgermasse som må blidgjøres!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Ehm, Johnsen, ingenting av dette har med historien å gjøre. Nei, jeg vet ikke hvem Jan Guillou er, siden jeg ikke har vært elev i norsk videregående skole. Dermed er det helt logisk at jeg har aldri hørt om denne forfatteren... :roll:

 

Ifølge din historielekse, startet palestinerene krigen, også endte de opp med mindre land. Hvem sin feil er da det? Hmmm...

 

Palestinere har ikke rett til noen ting fordi de angriper israelere... hallo? Palestinere vil ikke integrere seg i Israel.

 

Resolusjonene i FN er ensidige ja, og er den eneste grunnen til at USA nedlegger dem gang etter gang.

 

Hvis palestinerene sluttet med terror-angrep, så hadde det gått mye bedre for seg. Det eneste Israel gjør er å jakte ned terror-grupper og lignende fra palestinsk side. Hvis ikke denne terrorvirksomheten hadde vært der, hadde Israel ikke hatt noen grunn til å gå jakte de ned.

 

Hvis man skal forhandle frem til en løsning blant folk, så kan man ikke bare sette alt ansvaret på en side, som FN alltid prøver å gjøre. Man må forhandle sånn at begge parter går med på en avtale, og går med på å slutte med vold.

Men FN sier bare at Israel skal slutte det de gjør, og gir ingen bestemmelser for palestinere.

 

USA beskytter Israel fordi USA er et kristent land som vil beskytte jødene mot at araberene utsletter hele gjengen.

 

Alle skjønner at Israel må skjerpe seg, USA har presset de i det siste til å gjøre nettopp dette. Men det hjelper ikke når palestinere fortsetter å angrepe dem, og FN fortsetter å pålegge bare Israel å samarbeide.

 

It takes two to tango.

Endret av medlem-23990
Lenke til kommentar

*EDIT* Hmmm... ser ut som om quotinga er blitt litt f0cked up her, men det er lesbart for de som vil skjønne det!

 

Ehm, Johnsen, ingenting av dette har med historien å gjøre. Nei, jeg vet ikke hvem Jan Guillou er, siden jeg ikke har vært elev i norsk videregående skole. Dermed er det helt logisk at jeg har aldri hørt om denne forfatteren... :roll:

 

Hmm... Det er rart! Jan Guillou er IKKE en del av pensum i norsk videregående, men likevel så har vi hørt om han! Ja det er rart det der du :lol:

 

Ifølge din historielekse, startet palestinerene krigen, også endte de opp med mindre land. Hvem sin feil er da det? Hmmm...

 

Israel hadde fortsatt ikke rett til å stjele land/okkupere land, selv om de ble angrepet! Rett til å forsvare seg, det hadde de all rett til, men ikke å stjele til seg land

 

Palestinere har ikke rett til noen ting fordi de angriper israelere... hallo? Palestinere vil ikke integrere seg i Israel.

 

Dette er feil da palestinske arabere aldri har fått muligheten til å integrere seg i Israel! Alle andre folkegrupper enn jøder har fått dårligere rettigheter og levekår, faktisk dårligere enn hva svarte i Sør-Afrika hadde under Apartheid, bare så det er sagt...

 

Resolusjonene i FN er ensidige ja, og er den eneste grunnen til at USA nedlegger dem gang etter gang.

 

Resolusjonen mot Irak var ensidig den også! Ja, de aller fleste resoulusjoner er ensidige da de som regel vedtar en resolusjon for hvert enkelt land! Skjønner du nå hvorfor de er ensidige? Det har også blitt lagt ned flere resolusjoner mot Palestinerne, men de har USA støttet! Disse var da også ensidige som sa at Palestina og kun de måtte gjøre noe! Ja det er rart det der med ensidige resolusjoner!

 

Hvis palestinerene sluttet med terror-angrep, så hadde det gått mye bedre for seg. Det eneste Israel gjør er å jakte ned terror-grupper og lignende fra palestinsk side. Hvis ikke denne terrorvirksomheten hadde vært der, hadde Israel ikke hatt noen grunn til å gå jakte de ned.

 

Nå skal vi ikke glemme hvem som har okkupert hvem her da! Det er faktisk Palestinerne som driver en frigjøringskamp for å få tilbake landet sitt, og ikke terroraksjoner slik som du påstår det er!

 

Og uansett, er ikke Israel terrorister da de også tar med seg sivile samtidig som de "jakter" terrorgrupper som du kaller det?

 

Hvis man skal forhandle frem til en løsning blant folk, så kan man ikke bare sette alt ansvaret på en side, som FN alltid prøver å gjøre. Man må forhandle sånn at begge parter går med på en avtale, og går med på å slutte med vold.

Men FN sier bare at Israel skal slutte det de gjør, og gir ingen bestemmelser for palestinere.

 

Nok en gang så har du feil! Forhandlinger har blitt prøvd flere ganger (altfor mange) og her har både palestinerne OG Israel brutt våpenhviler og avtaler så de er like gode begge parter, så sorry Mac, feil nok engang! Og FN har også lagt ansvar på Palestinerne så slutt med whininga di, vær så snill!

 

USA beskytter Israel fordi USA er et kristent land som vil beskytte jødene mot at araberene utsletter hele gjengen.

 

Gjør de nå det?

Den amerikanske president Trumans stemme var

utslagsgivende i denne sammenheng. Siden han var opptatt av å få støtte fra de amerikanske jødene,

la han press på de andre regjeringene slik at de skulle stemme med ham i denne saken angående opprettelsen av Israel som stat, tross i at dette var å glemme araberne i denne sammenhengen

 

Sitatet nedenfor er hentet ifra et dokument som har tatt for seg historien rundt opprettelsen av Israel som en egen stat!

Lurer på om det ikke er slik fortsatt at den amerikanske president beskytter Israel fordi denne velgergruppen i USA er stor! Eller rettere sagt det ER slik fortsatt.

 

Tror nok at du har ganske så feil i nesten ALLE punkter her Seixon, så enten så holder du kjeft, eller så erkjenner du at jeg har rett, for jeg er lei av at du vrir på ting til din fordel og det tror jeg faktisk at mange andre her også er!

Endret av |Johnsen|
Lenke til kommentar

Å jakte på terror vil med andre ord si at Israel som stat har lov til å drepe barn som kaster stein for å forsvare seg mot tanks og soldater :wow: I utgangspunktet er staten Israel bygget på stjålet land som de har tiltvunget seg med støtte fra USA.

Det som er mest skremmende er at Israelerne sier vi ikke må glemme hva som skjedde med jødene under andre verdenskrig (noe jeg er enig i) men hvorfor opptrer de nå selv etter stort sett samme prinsipp som nasistene gjorde mot dem, nemmelig med deportering av en hel folkegruppe. Å si at de er ute etter terrorister holder ikke, hvorfor tar de da vannforsyningen fra kvinner og barn og hvorfor kommer de inn med store maskiner og pløyer opp olivenåkrene rett før innhøstingen, dette tar jo livsgrunnlaget fra en hel befolkning.

Er dette rette måten å bekjempe terrorister på :grumpy:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Hmm... Det er rart! Jan Guillou er IKKE en del av pensum i norsk videregående, men likevel så har vi hørt om han! Ja det er rart det der du
Greit, men hva er sannsynligheten for at jeg hørte om han i USA? ;)

 

Israel hadde fortsatt ikke rett til å stjele land/okkupere land, selv om de ble angrepet! Rett til å forsvare seg, det hadde de all rett til, men ikke å stjele til seg land

Nja, men jeg kan jo si at palestinerene ikke hadde rett til å angripe de med det første... Det var ikke "snilt" å ta landet deres.. Det er jeg enig i.

 

Dette er feil da palestinske arabere aldri har fått muligheten til å integrere seg i Israel! Alle andre folkegrupper enn jøder har fått dårligere rettigheter og levekår, faktisk dårligere enn hva svarte i Sør-Afrika hadde under Apartheid, bare så det er sagt...
Um, jo, rett før palestinere angrep israelere... Det var så dumt at de angrep israelerene da...

 

Resolusjonen mot Irak var ensidig den også! Ja, de aller fleste resoulusjoner er ensidige da de som regel vedtar en resolusjon for hvert enkelt land! Skjønner du nå hvorfor de er ensidige? Det har også blitt lagt ned flere resolusjoner mot Palestinerne, men de har USA støttet! Disse var da også ensidige som sa at Palestina og kun de måtte gjøre noe! Ja det er rart det der med ensidige resolusjoner!

Um, Kuwait gjorde ingenting, Saddam innvaderte og tok over landet deres, samtidig angrep han Israel og Saudi Arabia, som heller ikke hadde gjort noe. Dermed... er det en grunn til at resolusjonene mot Irak var ensidige: de var den eneste parten som hadde gjort noe.

 

I Israel, så har begge sider holdt på med dette tullet siden 2. verdenskrig. Da holder det ikke å bare still en side til ansvar.

 

Nå skal vi ikke glemme hvem som har okkupert hvem her da! Det er faktisk Palestinerne som driver en frigjøringskamp for å få tilbake landet sitt, og ikke terroraksjoner slik som du påstår det er!
De tapte landet sitt når de valgte å føre krig mot Israel...

Dessuten har de blitt lovet egen stat innen 2005.

De vil ikke forhandle diplomatisk, de bare bomber i vei.

 

Og uansett, er ikke Israel terrorister da de også tar med seg sivile samtidig som de "jakter" terrorgrupper som du kaller det?

Nei, for de bruker militæret sitt. Dermed er det militært angrep og ikke terrorist angrep. Kanskje du og bør forstå forskjellen. Når Israel tar for seg en sånn aksjon, er det åpenbart for alle hvem det er, og hva de gjør. Med palestinere, så angreper de sivile som mål, og det er ingen stat eller organisasjon for å stille til ansvar for angrepene.

 

Nok en gang så har du feil! Forhandlinger har blitt prøvd flere ganger (altfor mange) og her har både palestinerne OG Israel brutt våpenhviler og avtaler så de er like gode begge parter, så sorry Mac, feil nok engang! Og FN har også lagt ansvar på Palestinerne så slutt med whininga di, vær så snill!

Hvis du sier de er like gode begger parter, hvorfor er du da imot resolusjoner som taler til begge parter da, du vil jo bare ha resolusjoner som taler mot en part.

FN har ikke lagt ansvar på palestinere som de har gjort Israel.

 

Sitatet nedenfor er hentet ifra et dokument som har tatt for seg historien rundt opprettelsen av Israel som en egen stat!

Lurer på om det ikke er slik fortsatt at den amerikanske president beskytter Israel fordi denne velgergruppen i USA er stor! Eller rettere sagt det ER slik fortsatt.

 

Tror nok at du har ganske så feil i nesten ALLE punkter her Seixon, så enten så holder du kjeft, eller så erkjenner du at jeg har rett, for jeg er lei av at du vrir på ting til din fordel og det tror jeg faktisk at mange andre her også er!

 

Ja, jeg hadde vært feil om jeg hadde sagt halvparten av de tingene du har sagt at jeg har sagt... Sa jeg at det ikke var en stor gruppe jøder i USA? Nei...

Jeg sa jo at USA er et kristent land som vil ta vare på jødene.

 

Når man kommer til fakta, er du fortsatt feil, siden du bare plafrer i vei med generaliseringer og ting som du egentlig ikke henter fra fakta, men lager på flekken.

 

Det palestinere driver med ER terrorisme. Det er ikke alle palestinere som støtter denne terrorismen, det er enkelte grupper som driver med det, akkurat som al-Qaida. Problemet er egentlig at lederene for palestinere fokuserer mer på terrorvirksomhet isteden for å bygge diplomatiske broer.

De har blitt lovet palestinsk stat innen 2005. Er ikke det de ville ha? Tydeligvis ikke siden de bare fortsetter å angripe.

Lenke til kommentar

Dette er feil da palestinske arabere aldri har fått muligheten til å integrere seg i Israel! Alle andre folkegrupper enn jøder har fått dårligere rettigheter og levekår, faktisk dårligere enn hva svarte i Sør-Afrika hadde under Apartheid, bare så det er sagt...

 

Um, jo, rett før palestinere angrep israelere... Det var så dumt at de angrep israelerene da...

 

Wtf? Um, jo rett før de angrep Israel? Øhhh, nei... Israel har skrenket inn på ikke-jødiske borgere sine rettigheter helt siden de fikk lov til å bestemme selv SÅ NÅ HOLDER DU KJEFT MED ALLE DISSE LATTERLIGE UTTALELSENE DINE!

 

Og andre diskusjoner med meg får du ta med veggen ifra nå av da jeg ikke orker å snakke til idioter av ditt kaliber mere!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

De hadde borgerkrig tilbake i 1940-50-tallet.

Israel tok mer land i 1967, det skulle de ikke ha gjort.

 

Latterlig? Ehm, de fleste israelere og palistinere vil ikke alt dette volds dritet, de vil bare leve i fred. Det er lederene av disse to partene som ødelegger alt, og når palestinere sine ledere oppfordrer til terrorist aksjoner, og deretter jakter Sharon ned disse terroristene, så tar det aldri slutt.

 

Dermed må begge parter få like mye ansvar i bestemmesler fra FN. De har begge to mye skyld i alt dette her, og må komme overens sammen, og ikke bare en.

 

Hjelper deg ikke å kalle meg en idiot når du bare snakker veldig generelt og ikke kommer med noen konkrete fakta.

 

Det at du er imot "multilateral" resolusjoner for denne konflikten, men ville ha "multilateral" bestemmelser over Irak er litt motsigende.

Lenke til kommentar
3. Støtter et bakkeangrep mot nord-korea fullt ut. Oppfordrere alle til å sende en mail til [email protected] med oppfordring. Eventuelt kan dere gjøre det via www.StudentsForWar.org

 

Dette kan jeg ikke se at kan være lov til på et forum! Du oppfordre folk å støtte en krig! Hva blir det neste? Oppfordring av folk til å støtte nazi-organisasjoner?

Sensur, |Johnsen|? Du og slike som deg er en fare for ytringsfriheten med deres diktatoriske tankegang!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...