Gå til innhold

[Løst] Effektiv diett!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres helt jævelig ut, trene to lange økter på tom mage... Og det for å gå ned fra 75kg.

Det var jo et ganske flott tidsskjema for alle arbeidsledige.

Jaja, GLHF.

 

Om du jobber dagtid så kan såklart treningsøktene forflyttes til et senere tidspunkt.

 

Planen er skrevet utifra min hverdag som jobber kveldskifter.

Lenke til kommentar

Dette høres ut som en oppskrift for å gå fra arbeidsledigtrygd til uføretrygd...

 

Jobben går strålende og kroppen fungerer som aldri før.

 

Null behov for hverken arbeidsledighetstrygd eller uføretrygd ved bruk av denne dietten.

 

Som nevnt, jobber du 8-16 så kan du enkelt flytte treningen til etter jobb.

Lenke til kommentar

Jeg håper for din del at du ikke har planer om å ha dette som livsstil. Som en kjapp diett funker det nok, men kroppen får ikke mer enn en brøkdel av næringen den trenger for å greie seg i det lange løp. For noe som funker langt bedre, også i lengden, spiser man omtrent tilsvarende hvileforbrenning og trener litt ved siden av for å få et kaloriunderskudd på mellom 500 og 1000 kcal. Vektnedgangen går saktere, men det er mye lettere å holde seg der siden man ikke gjør enorme omveltninger i spisevanene sine.

Det du holder på med er ikke sunt, slutt med en eneste gang!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Høres helt jævelig ut, trene to lange økter på tom mage... Og det for å gå ned fra 75kg.

Det var jo et ganske flott tidsskjema for alle arbeidsledige.

Jaja, GLHF.

 

Om du jobber dagtid så kan såklart treningsøktene forflyttes til et senere tidspunkt.

 

Planen er skrevet utifra min hverdag som jobber kveldskifter.

 

 

Skal like å høre det fra sjefen din, du kan ikke yte særlig etter en dag med masse trening og ingen mat..

Lenke til kommentar

Jeg håper for din del at du ikke har planer om å ha dette som livsstil. Som en kjapp diett funker det nok, men kroppen får ikke mer enn en brøkdel av næringen den trenger for å greie seg i det lange løp. For noe som funker langt bedre, også i lengden, spiser man omtrent tilsvarende hvileforbrenning og trener litt ved siden av for å få et kaloriunderskudd på mellom 500 og 1000 kcal. Vektnedgangen går saktere, men det er mye lettere å holde seg der siden man ikke gjør enorme omveltninger i spisevanene sine.

 

Det du holder på med er ikke sunt, slutt med en eneste gang!

Vet det er mange som mener at slike livsstiler kan påvirke kroppen din på en negativ måte, men sålenge du sørger for enkle måltider på starten av dagen(Bananen) så vill du bli vandt med å kjøre på den frem til neste måltid.

 

Kroppen vender seg til minsket inntak og bruker energi deretter.

 

Hvis du virkelig har behov for noe tyngre mat kan du erstatte bananen med f.eks Cottage cheese og banan på bekostning av en litt lenger treningsøkt.

Lenke til kommentar

 

 

Høres helt jævelig ut, trene to lange økter på tom mage... Og det for å gå ned fra 75kg.

Det var jo et ganske flott tidsskjema for alle arbeidsledige.

Jaja, GLHF.

 

Om du jobber dagtid så kan såklart treningsøktene forflyttes til et senere tidspunkt.

 

Planen er skrevet utifra min hverdag som jobber kveldskifter.

 

 

Skal like å høre det fra sjefen din, du kan ikke yte særlig etter en dag med masse trening og ingen mat..

 

Middagen er helt i starten av arbeidsdagen, som gir meg mer en nok energi til og kunne utføre mine oppgaver på jobb.

 

Men nok om det, har ikke planer om å sitte her å diskutere hvordan jeg yter på jobb.

Lenke til kommentar

 

Jeg håper for din del at du ikke har planer om å ha dette som livsstil. Som en kjapp diett funker det nok, men kroppen får ikke mer enn en brøkdel av næringen den trenger for å greie seg i det lange løp. For noe som funker langt bedre, også i lengden, spiser man omtrent tilsvarende hvileforbrenning og trener litt ved siden av for å få et kaloriunderskudd på mellom 500 og 1000 kcal. Vektnedgangen går saktere, men det er mye lettere å holde seg der siden man ikke gjør enorme omveltninger i spisevanene sine.

 

Det du holder på med er ikke sunt, slutt med en eneste gang!

Vet det er mange som mener at slike livsstiler kan påvirke kroppen din på en negativ måte, men sålenge du sørger for enkle måltider på starten av dagen(Bananen) så vill du bli vandt med å kjøre på den frem til neste måltid.

 

Kroppen vender seg til minsket inntak og bruker energi deretter.

 

Hvis du virkelig har behov for noe tyngre mat kan du erstatte bananen med f.eks Cottage cheese og banan på bekostning av en litt lenger treningsøkt.

 

Kroppen kan bare tilpasse seg til en viss grad, og tilpasningen kan f.eks innebære at du må ha langt mer søvn enn tidligere etter hvert, for å spare energi.

 

Jeg tenkte heller ikke bare på at energiinntaket er for lite, men med det kostholdet du foreslår her står jo mangelsykdommene i kø. Bl.a. er det jo omtrent fritt for fett, fiber, og vitaminer og mineraler. Kroppen trenger alt dette, i varierende grad. Man kan få i seg noe av dette i "middagen", men om den på død og liv skal være kalorifattig er det svært begrensede mengder.

 

Om du føler deg bedre med et slikt kosthold tør jeg ikke tenke på hva du har spist tidligere. Det må ha vært fæle greier.

Lenke til kommentar

Jo lengre du er i energiunderskudd jo lengre vil kroppen tilpasse seg for å bli mest mulig effektiv ved lavest mulig energi-kostnad. Her vil blant annet basal-bruket for celler falle i og med at stoffskiftehormonet T4 (inaktivt) blir lavere takket være lavere leptinivå. (revers-T3) --> inaktivt --> lavere oksygenbruk for celler.

For å oversette dette så innebærer det metabolske endringer; enten du vil eller ikke så vil det sende ut signaler for at din indirekte aktivitet/fikling blir nedjustert og som en konsekvens går de fleste rundt, er trøtte og skjønner ikke hvorfor vekten står stille og tenker at "nå må jeg kutte ut enda mere kalorier" når det burde ha vært motsatt. Mindre er ikke synonymt med bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...