Mina1996 Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Jeg skal snart begynne på særemne, og lurer på om noen har noen tips å komme med? Jeg har veldig lyst til å sammenligne enten to av Jo Nesbø sine bøker (mest sannsynlig Hodejegerne og Sønnen) eller så har jeg lyst til å sammenligne en krimbok fra Jo Nesbø med en krimbok fra en annen forfatter. Har dere noen forslag på hvilken annen forfatter jeg kan sammenligne med? Har noen lest Hodejegerne eller Sønnen og kan komme med tanker/ideer til dette. Eller har noen skrevet særemne til noen av Jo Nesbø sine bøker? Håper noen kan hjelpe! Lenke til kommentar
Quote Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Tja, i mitt særemne så sammenlignet jeg Snømannen fra Jo Nesbø med Vi skal arve vinden fra Gunnar Staalesen. Varg Veum, altså. Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Hva med å sammenligne en nyere bok fra Jo Nesbø, og en eldre bok, f.eks. Agatha Christie? På den måten kan du trekke frem to forskjellige tidsepoker i særemnet og dermed vise mer refleksjon. Slike ting setter en norsklærer alltid pris på. Lenke til kommentar
Mina1996 Skrevet 21. august 2014 Forfatter Del Skrevet 21. august 2014 Ja, læreren vår sa at det var bra å se på tidsepokene bøkene er skrevet i! Tror det kanskje blir litt dumt å sammenligne Sønnen og Hodejegerne fordi de er begge ganske nye.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå